Zaczyna się dyskusja o szpetnych reklamach w Olsztynie
2016-06-24 10:27:00(ost. akt: 2016-06-24 10:27:49)
Szpetne reklamy, przypadkowo lokowana mała architektura — to bolączka wielu miast. Sytuację w Olsztynie ma zmienić tzw. uchwała krajobrazowa. Konsultacje społeczne rozpoczynają się w sobotę (2 lipca). Miasto planuje przeprowadzić warsztaty, badania ankietowe i spotkanie otwarte z mieszkańcami.
We wrześniu 2015 roku weszła w życie "Ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu". To właśnie na jej podstawie miasto zaczyna prace nad odpowiednim prawem, który pozwoliłoby zmienić wygląd stolicy Warmii i Mazur.
— W wielu polskich miastach, podobnie w Olsztynie, krajobraz psują przypadkowo i w nadmiarze sytuowane tablice reklamowe oraz urządzenia reklamowe — przyznaje prezydent Piotr Grzymowicz. — Dlatego powołałem zespół, który zajmie się przygotowaniem specjalnej uchwały. Będzie określać warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych z jakich mogą być wykonane.
Jednym z etapów prac nad zmianami są konsultacje społeczne w sprawie założeń do uchwały krajobrazowej. Pierwsze spotkanie odbędzie się 2 lipca (sobota) o godz. 12:00 w Tartaku Raphaelsohnów.
— Poinformujemy wówczas o planowanych przez nas działaniach — mówi Bartosz Kamiński z Biura Komunikacji i Dialogu Obywatelskiego Urzędu Miasta. — Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, mają to być zarówno warsztaty, badania ankietowe jak i spotkanie otwarte z mieszkańcami. Ponadto będziemy chcieli zebrać pomysły na formy współpracy przy okazji tego ważnego tematu.
Do dyskusji można przyłączyć się również za pośrednictwem platformy Konsultacji Społecznych.
Pisaliśmy o krajobrazie pełnym reklam w Olsztynie >>> Chaos reklamowy w Olsztynie. Co z płachtami i pstrokacizną, które szpecą miasto? [FILM]
Komentarze (13) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
STEFAN #2015639 | 109.241.*.* 24 cze 2016 11:10
Bardzo dobre zdjęcie,podpowiem że pieniążki za te reklamy na zdjęciu bierze ksiądz,bo do niego należy płot i jest nie tykalny. Smrodzi w zimę bo pali wszystko co popadnie,ogólny śmietnik w koło i psy latające luzem. Tak taka jest prawda wierni parafianie.Smród,śmietnik,graciarnia ale najważniejsza jest kasa kasa kasa ......
Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
wiele jest #2015677 | 89.228.*.* 24 cze 2016 11:55
- płoty przy starej zabytkowej willi przy Kościuszki /Niepodległości - koszmar reklamowy, Jak tak można ?
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Coca-cola #2015697 | 83.6.*.* 24 cze 2016 12:12
Nie ma szpetnych reklam! Reklamy dzielą się na skuteczne, lub nie... zabrońcie Coca-coli udawać świętego i zmniejszcie te tysiące jej reklam... są w burdelu i kościele!!!
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) odpowiedz na ten komentarz
Gosia #2015700 | 83.6.*.* 24 cze 2016 12:15
Temat zastępczy, pogadajmy np. o zdewastowanych, postkomunistycznych chodnikach... to ważniejsze dla mieszkańców!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
allensteiner #2015763 | 88.156.*.* 24 cze 2016 13:41
Dawno powinna się skutecznie skończyć. Ale dobrze, że się chociaż zaczyna...
odpowiedz na ten komentarz