Zaczyna się dyskusja o szpetnych reklamach w Olsztynie
2016-06-24 10:27:00(ost. akt: 2016-06-24 10:27:49)
Szpetne reklamy, przypadkowo lokowana mała architektura — to bolączka wielu miast. Sytuację w Olsztynie ma zmienić tzw. uchwała krajobrazowa. Konsultacje społeczne rozpoczynają się w sobotę (2 lipca). Miasto planuje przeprowadzić warsztaty, badania ankietowe i spotkanie otwarte z mieszkańcami.
We wrześniu 2015 roku weszła w życie "Ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu". To właśnie na jej podstawie miasto zaczyna prace nad odpowiednim prawem, który pozwoliłoby zmienić wygląd stolicy Warmii i Mazur.
— W wielu polskich miastach, podobnie w Olsztynie, krajobraz psują przypadkowo i w nadmiarze sytuowane tablice reklamowe oraz urządzenia reklamowe — przyznaje prezydent Piotr Grzymowicz. — Dlatego powołałem zespół, który zajmie się przygotowaniem specjalnej uchwały. Będzie określać warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych z jakich mogą być wykonane.
Jednym z etapów prac nad zmianami są konsultacje społeczne w sprawie założeń do uchwały krajobrazowej. Pierwsze spotkanie odbędzie się 2 lipca (sobota) o godz. 12:00 w Tartaku Raphaelsohnów.
— Poinformujemy wówczas o planowanych przez nas działaniach — mówi Bartosz Kamiński z Biura Komunikacji i Dialogu Obywatelskiego Urzędu Miasta. — Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, mają to być zarówno warsztaty, badania ankietowe jak i spotkanie otwarte z mieszkańcami. Ponadto będziemy chcieli zebrać pomysły na formy współpracy przy okazji tego ważnego tematu.
Do dyskusji można przyłączyć się również za pośrednictwem platformy Konsultacji Społecznych.
Pisaliśmy o krajobrazie pełnym reklam w Olsztynie >>> Chaos reklamowy w Olsztynie. Co z płachtami i pstrokacizną, które szpecą miasto? [FILM]
Komentarze (13) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
IPA #2016201 | 83.6.*.* 25 cze 2016 09:43
Brak reklamy to bolączka wielu miast. Olsztyn nie może narzekać. Ratuszowa wieża rozsławiła was w Europie. Potem częste odwiedziny Prokuratury i CBA w urzędach. Jak nie w w Szpitalu to u Helpera, CBA odwiedza nawet konserwatorów zabytków a ostatnio słynna jest afera korupcyjna w Urzędzie Marszałkowskim. Nie martwcie się o reklamy. Będzie jeszcze lepiej, Olsztyn słynie z reklam…
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
max #2016005 | 159.205.*.* 24 cze 2016 20:43
Zróbmy to z głową, bez lobbystów
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
L #2015914 | 37.201.*.* 24 cze 2016 18:07
Targowisko miejskie na ul. Sienkiewicza, Okrzei to reklama brudu, smrodu nieladu. A gospodarzem jest Zaklad Targowisk Miejskich w Olsztynie i wyglad tego slamsa nie przeszkadza wcale zarzadzajacym.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz
Puściłam bąka #2015887 | 95.41.*.* 24 cze 2016 16:58
aacchhhh
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Tony #2015883 | 95.41.*.* 24 cze 2016 16:54
ulotek reklamowych zaśmieca nasze miasto . Ile drzew idzie w pis du . Prezydencie Miasta Olsztyna obudź się .
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz