Zaczyna się dyskusja o szpetnych reklamach w Olsztynie

2016-06-24 10:27:00(ost. akt: 2016-06-24 10:27:49)

Autor zdjęcia: Andrzej Sprzączak

Szpetne reklamy, przypadkowo lokowana mała architektura — to bolączka wielu miast. Sytuację w Olsztynie ma zmienić tzw. uchwała krajobrazowa. Konsultacje społeczne rozpoczynają się w sobotę (2 lipca). Miasto planuje przeprowadzić warsztaty, badania ankietowe i spotkanie otwarte z mieszkańcami.
We wrześniu 2015 roku weszła w życie "Ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu". To właśnie na jej podstawie miasto zaczyna prace nad odpowiednim prawem, który pozwoliłoby zmienić wygląd stolicy Warmii i Mazur.

— W wielu polskich miastach, podobnie w Olsztynie, krajobraz psują przypadkowo i w nadmiarze sytuowane tablice reklamowe oraz urządzenia reklamowe — przyznaje prezydent Piotr Grzymowicz. — Dlatego powołałem zespół, który zajmie się przygotowaniem specjalnej uchwały. Będzie określać warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych z jakich mogą być wykonane.

Jednym z etapów prac nad zmianami są konsultacje społeczne w sprawie założeń do uchwały krajobrazowej. Pierwsze spotkanie odbędzie się 2 lipca (sobota) o godz. 12:00 w Tartaku Raphaelsohnów.

— Poinformujemy wówczas o planowanych przez nas działaniach — mówi Bartosz Kamiński z Biura Komunikacji i Dialogu Obywatelskiego Urzędu Miasta. — Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, mają to być zarówno warsztaty, badania ankietowe jak i spotkanie otwarte z mieszkańcami. Ponadto będziemy chcieli zebrać pomysły na formy współpracy przy okazji tego ważnego tematu.

Do dyskusji można przyłączyć się również za pośrednictwem platformy Konsultacji Społecznych.


Komentarze (13) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. IPA #2016201 | 83.6.*.* 25 cze 2016 09:43

    Brak reklamy to bolączka wielu miast. Olsztyn nie może narzekać. Ratuszowa wieża rozsławiła was w Europie. Potem częste odwiedziny Prokuratury i CBA w urzędach. Jak nie w w Szpitalu to u Helpera, CBA odwiedza nawet konserwatorów zabytków a ostatnio słynna jest afera korupcyjna w Urzędzie Marszałkowskim. Nie martwcie się o reklamy. Będzie jeszcze lepiej, Olsztyn słynie z reklam…

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  2. max #2016005 | 159.205.*.* 24 cze 2016 20:43

    Zróbmy to z głową, bez lobbystów

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  3. L #2015914 | 37.201.*.* 24 cze 2016 18:07

    Targowisko miejskie na ul. Sienkiewicza, Okrzei to reklama brudu, smrodu nieladu. A gospodarzem jest Zaklad Targowisk Miejskich w Olsztynie i wyglad tego slamsa nie przeszkadza wcale zarzadzajacym.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  4. Puściłam bąka #2015887 | 95.41.*.* 24 cze 2016 16:58

    aacchhhh

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Tony #2015883 | 95.41.*.* 24 cze 2016 16:54

      ulotek reklamowych zaśmieca nasze miasto . Ile drzew idzie w pis du . Prezydencie Miasta Olsztyna obudź się .

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (13)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5