Na Sikorskiego stoi się po trzy zmiany świateł! Niestety tramwaj musi mieć pierwszeństwo

2016-01-18 12:05:01(ost. akt: 2016-01-18 12:06:27)

Autor zdjęcia: Kamil Foryś

Do naszej redakcji dotarł list czytelniczki, która poprosiła w nim o wyjaśnienie sytuacji na skrzyżowaniu al. Sikorskiego, ulicy Synów Pułku i ul. Tuwima.
- Po dostosowaniu skrzyżowania do ruchu tramwajowego, w sytuacji gdy do skrzyżowania podjeżdża tramwaj (bez względu z którego kierunku) światło na pasie, który aktualnie ma zielone zmienia się na czerwone. Powoduje to, że z kierunku Synów Pułku w stronę Tuwima (tzn. na skrzyżowaniu prosto) przejeżdżają trzy samochody - pisze czytelniczka.

Jej zdaniem jest to absurdalna sytuacja gdy na tak dużym skrzyżowaniu, o znacznym natężeniu ruchu, ruch jest tak bardzo niedrożny. Oczywiście czytelniczka podkreśliła, że zdaje sobie sprawę z tego, że tramwaj jest uprzywilejowanym pojazdem i na skrzyżowaniach trzeba mu ustąpić pierwszeństwa. Zwróciła jednak uwagę, że nie może odbywać się to kosztem innych użytkowników poprzez skracanie światła zielonego.

O komentarz listu naszej czytelniczki poprosiliśmy Pawła Pliszkę, rzecznika Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie.
- Na wszystkich skrzyżowaniach, przez które przejeżdżają tramwaje, programy sygnalizacji uwzględniają dla nich bezwzględny priorytet - mówi Paweł Pliszka. - Taki jest nadrzędny cel projektu „Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie” realizowanego przez miasto. To oznacza, że faza sygnału zielonego dla innych kierunków jest maksymalnie skracana, gdy nadjeżdża tramwaj.

Istnieje jednak promyk nadziei na poprawę sytuacji na skrzyżowaniach. Rzecznik ZDZiT przyznał, że system ITS nadal jest kalibrowany przez wykonawcę i pewne zmiany dostosowujące pracę sygnalizacji do natężeń ruchu będą wprowadzane. Część zmian (także na skrzyżowaniu ulic: Tuwima, Sikorskiego, Synów Pułku) już została wprowadzona. - Występujące podczas całego cyklu „oszczędności” są przekazywane na te kierunki, które najwięcej „tracą” w momencie przejazdu tramwaju - wyjaśnia Paweł Pliszka.

Oprac. ad

Komentarze (196) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Spostrzeżenia.... #1910149 | 194.165.*.* 19 sty 2016 08:07

    Olsztyn, stolica Warmii i Mazur, której jedyną atrakcją są walory środowiskowe. Zero przemysłu, brak inwestycji zewnętrznych, zarobki typowo Polski gorszego sortu, miasto wojewódzkie bez obwodnicy, które na różne sposoby zatruwa i niszczy tranzyt towarów na wschód i ze wschodu. Co zrobić w mieście, które nie oferuje ani dobrej pracy, ani adekwatnych do zarobków kosztów życia, a wręcz paradoksalnie winduje ceny czynszu, podatków od nieruchomości i wszelkich opłat. Co zrobić w mieście, które nie ma miejsc rekreacji, poza naturalnymi akwenami i drogim basenem, ani stadionu, a halę sportową w ruinie. Trend tramwajowy, który odbił się echem i czkawką w kilku miastach oczywiście musiał się przyjąć w Olsztynie. Popieram rozwój i modernizację, ale nie kosztem innych, nie kosztem obywateli, mieszkańców. Dla kogo rozwija się miasto, dla ludzi czy dla dokumentacji i mediów? W tym specyficznym mieście nikt nie słucha głosów mieszkańców, nie bierze pod uwagę krytyki, nie wyciąga wniosków. Zablokowane skrzyżowania, nieprzejezdne ulice, tramwaje niemal puste jeżdżące na prawie tej samej linii, zlikwidowane połączenia autobusowe, które zmusiły mieszkańców osiedli do przesiadki w samochody, autobusy dowożące ludzi 3 godzinny dziennie, czyli dzień pieszego pasażera , czerwona fala na arterii tak ważnej jak Sikorskiego i system świateł pozwalający na przejazd tramwajom kosztem samochodów. To jest modernizacja i rozwój w Olsztynie. Czy ktoś tam jeszcze myśli, czy ktoś patrzy trzeźwo, czy ktoś sobie przypomni dla kogo to miasto ma się rozwijać i po co?

    Ocena komentarza: warty uwagi (77) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (6)

    1. cbś #1909697 | 31.61.*.* 18 sty 2016 18:00

      Dzyndzajowa makabra . ( okropność , groza , koszmar )

      Ocena komentarza: warty uwagi (56) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. zuzia #1909324 | 83.6.*.* 18 sty 2016 12:59

        W takim razie niech po przejechaniu tramwaju sygnalizacja zaczyna od zielonego na pasie, któremu je wyłączyła, a nie, że przejadą trzy auta, włącza się czerwone, po czym trzeba odczekać od nowa całą zmianę, a na koniec, jak przychodzi pora zielonego, to tramwaj wraca i znowu kierowcy stoją.

        Ocena komentarza: warty uwagi (49) odpowiedz na ten komentarz

      2. Konsekwencje #1910082 | 88.156.*.* 19 sty 2016 01:02

        Po prostu ktoś za ten bałagan komunikacyjny powinien beknąć porządnie. Co to za tłumaczenie, że tramwaj ma bezwzględny priorytet? Światła są dla ludzi czy dla tramwajów?

        Ocena komentarza: warty uwagi (48) odpowiedz na ten komentarz

      3. Referendum #1909458 | 88.156.*.* 18 sty 2016 14:42

        Proponuje referendum w sprawie przywrócenia poprzedniego układu komunikacyjnego. Kto jest ZA łapka do góry. Kto jest przecież - łapka w dól.

        Ocena komentarza: warty uwagi (44) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

        Pokaż wszystkie komentarze (196)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5