Na Sikorskiego stoi się po trzy zmiany świateł! Niestety tramwaj musi mieć pierwszeństwo

2016-01-18 12:05:01(ost. akt: 2016-01-18 12:06:27)

Autor zdjęcia: Kamil Foryś

Do naszej redakcji dotarł list czytelniczki, która poprosiła w nim o wyjaśnienie sytuacji na skrzyżowaniu al. Sikorskiego, ulicy Synów Pułku i ul. Tuwima.
- Po dostosowaniu skrzyżowania do ruchu tramwajowego, w sytuacji gdy do skrzyżowania podjeżdża tramwaj (bez względu z którego kierunku) światło na pasie, który aktualnie ma zielone zmienia się na czerwone. Powoduje to, że z kierunku Synów Pułku w stronę Tuwima (tzn. na skrzyżowaniu prosto) przejeżdżają trzy samochody - pisze czytelniczka.

Jej zdaniem jest to absurdalna sytuacja gdy na tak dużym skrzyżowaniu, o znacznym natężeniu ruchu, ruch jest tak bardzo niedrożny. Oczywiście czytelniczka podkreśliła, że zdaje sobie sprawę z tego, że tramwaj jest uprzywilejowanym pojazdem i na skrzyżowaniach trzeba mu ustąpić pierwszeństwa. Zwróciła jednak uwagę, że nie może odbywać się to kosztem innych użytkowników poprzez skracanie światła zielonego.

O komentarz listu naszej czytelniczki poprosiliśmy Pawła Pliszkę, rzecznika Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie.
- Na wszystkich skrzyżowaniach, przez które przejeżdżają tramwaje, programy sygnalizacji uwzględniają dla nich bezwzględny priorytet - mówi Paweł Pliszka. - Taki jest nadrzędny cel projektu „Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie” realizowanego przez miasto. To oznacza, że faza sygnału zielonego dla innych kierunków jest maksymalnie skracana, gdy nadjeżdża tramwaj.

Istnieje jednak promyk nadziei na poprawę sytuacji na skrzyżowaniach. Rzecznik ZDZiT przyznał, że system ITS nadal jest kalibrowany przez wykonawcę i pewne zmiany dostosowujące pracę sygnalizacji do natężeń ruchu będą wprowadzane. Część zmian (także na skrzyżowaniu ulic: Tuwima, Sikorskiego, Synów Pułku) już została wprowadzona. - Występujące podczas całego cyklu „oszczędności” są przekazywane na te kierunki, które najwięcej „tracą” w momencie przejazdu tramwaju - wyjaśnia Paweł Pliszka.

Oprac. ad

Komentarze (196) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. `przetarg #1928275 | 81.15.*.* 9 lut 2016 13:56

    Jedno mnie zastanawia. Skoro ideą ratusza jest, aby Olsztyniacy przesiedli się z samochodów na tramwaje, to czemu ratusz ogłasza przetarg na zakup auta z napędem na 4 koła i 240KM pod maską?

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. G. #1927476 | 213.73.*.* 8 lut 2016 13:11

      Tramwaje wprowadzają sporo zamieszania w miejscach które powinny być drożne. W centrum przejazd od planetaium pod urząd Marszałkowski zajmuje średnio 10 min. Pomnóżmy to razy ilość aut, litry paliwa i emisję i z pewnością zysk jest żaden. Ktoś tu robi ludzi w bambuko dając 3 razy zielone a innym 1.

      odpowiedz na ten komentarz

    2. Dlaczego niestety? #1912160 | 185.36.*.* 21 sty 2016 13:25

      bardzo dobrze!

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz

    3. Dlaczego niestety? #1912159 | 185.36.*.* 21 sty 2016 13:25

      bardzo dobrze!

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) odpowiedz na ten komentarz

    4. światła niewielkiego miasta #1911838 | 89.228.*.* 21 sty 2016 01:39

      Nagrywam filmiki i wrzucam na YouTube. Olsztyńskie światła przeszły do legendy. Lepsze niż kabaret.

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (196)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5