Na Sikorskiego stoi się po trzy zmiany świateł! Niestety tramwaj musi mieć pierwszeństwo

2016-01-18 12:05:01(ost. akt: 2016-01-18 12:06:27)

Autor zdjęcia: Kamil Foryś

Do naszej redakcji dotarł list czytelniczki, która poprosiła w nim o wyjaśnienie sytuacji na skrzyżowaniu al. Sikorskiego, ulicy Synów Pułku i ul. Tuwima.
- Po dostosowaniu skrzyżowania do ruchu tramwajowego, w sytuacji gdy do skrzyżowania podjeżdża tramwaj (bez względu z którego kierunku) światło na pasie, który aktualnie ma zielone zmienia się na czerwone. Powoduje to, że z kierunku Synów Pułku w stronę Tuwima (tzn. na skrzyżowaniu prosto) przejeżdżają trzy samochody - pisze czytelniczka.

Jej zdaniem jest to absurdalna sytuacja gdy na tak dużym skrzyżowaniu, o znacznym natężeniu ruchu, ruch jest tak bardzo niedrożny. Oczywiście czytelniczka podkreśliła, że zdaje sobie sprawę z tego, że tramwaj jest uprzywilejowanym pojazdem i na skrzyżowaniach trzeba mu ustąpić pierwszeństwa. Zwróciła jednak uwagę, że nie może odbywać się to kosztem innych użytkowników poprzez skracanie światła zielonego.

O komentarz listu naszej czytelniczki poprosiliśmy Pawła Pliszkę, rzecznika Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie.
- Na wszystkich skrzyżowaniach, przez które przejeżdżają tramwaje, programy sygnalizacji uwzględniają dla nich bezwzględny priorytet - mówi Paweł Pliszka. - Taki jest nadrzędny cel projektu „Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie” realizowanego przez miasto. To oznacza, że faza sygnału zielonego dla innych kierunków jest maksymalnie skracana, gdy nadjeżdża tramwaj.

Istnieje jednak promyk nadziei na poprawę sytuacji na skrzyżowaniach. Rzecznik ZDZiT przyznał, że system ITS nadal jest kalibrowany przez wykonawcę i pewne zmiany dostosowujące pracę sygnalizacji do natężeń ruchu będą wprowadzane. Część zmian (także na skrzyżowaniu ulic: Tuwima, Sikorskiego, Synów Pułku) już została wprowadzona. - Występujące podczas całego cyklu „oszczędności” są przekazywane na te kierunki, które najwięcej „tracą” w momencie przejazdu tramwaju - wyjaśnia Paweł Pliszka.

Oprac. ad

Komentarze (196) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. edo #1909255 | 188.146.*.* 18 sty 2016 12:14

    Tak to jest jak na sile banda decydentow chce uszczesliwiac spoleczenstwo nie liczac sie z jego zdaniem

    Ocena komentarza: warty uwagi (36) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. ja #1909256 | 81.190.*.* 18 sty 2016 12:15

      czytelniczko, a na kogo się głosowało w wyborach? na Grzymowicza? no to masz co chciałaś !!!

      Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz

    2. Łukasz #1909257 | 83.9.*.* 18 sty 2016 12:19

      Podobnie mi się trafiło przy zjeździe z sikorskiego w lewo pod solon hondy i to samo w lewo z sikorskiego w wilczyśkiego. czekałem ze 2 całe cykle, a tym czasem prosto w płoskiego zielone i żadnego auta.

      Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz

    3. karolek #1909258 | 18 sty 2016 12:19

      Dziś system włączono na skrzyżowaniu Kościuszki/Piłsudskiego. Efekt był taki, że dzieci biegały do szkoły na czerwonym świetle bo przez 3,4 zmiany świateł nie było zielonego dla dzieci próbujących przejść przez Kościuszki do szkoły. Stały również samochody na Piłsudskiego próbujące przejechać skrzyżowanie w stronę Ratusza. To skrzyżowanie ma jeszcze jedno ukryte udogodnienie dla pieszych... guziki dla pieszych cały czas migają bez względu na to czy jest się naciśnie czy nie, ale jak się nie naciśnie to migają, ale światło zielone dla pieszych nie zapali się w ogóle.

      Ocena komentarza: warty uwagi (34) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. MK #1909259 | 78.133.*.* 18 sty 2016 12:19

        ITS w Olsztynie pownien dzialać perfekcyjnie i wzorowo - wszak stoi za nim olsztyńska firma Sprint, która powinna dołożyć wszelkich starań, żeby to była jej wizytówka. A nie jest. I w Łodzi również system ITS przygotowywany przez tę firmę sprawia spore kłopoty, takie jak w powyższym artykule. A tak na marginesie ile ten "system" za którym oczywiście stoją ludzie będzie się jeszcze uczył?

        Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

        Pokaż wszystkie komentarze (196)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5