Tiry znalazły nowy tranzyt. Pojawiły się na ulicy Płoskiego i alei Sikorskiego

2019-02-05 10:21:30(ost. akt: 2019-02-05 11:00:47)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Andrzej Sprzączak

Po oddaniu do ruchu odcinka obwodnicy od Wójtowa do Jarot tiry pojawiły się na ulicy Płoskiego i alei Sikorskiego. To dodatkowo skomplikowało wczoraj już i tak trudną sytuację na ulicach, spowodowaną obfitymi opadami śniegu.
Stało się to, co przewidywało wielu kierowców. Po otwarciu 9-kilometrowego odcinka pomiędzy węzłami Olsztyn Wschód i Olsztyn Jaroty kierowcy tirów znaleźli nową, dużo wygodniejszą trasę przejazdu przez miasto. Niektórzy z nich z węzła Jaroty kierują się na ulicę Płoskiego, a potem na aleję Sikorskiego i dalej jadą w kierunku Olsztynka.

Było to już widać w piątek, kiedy otwarto nowy odcinek obwodnicy. Przez dwie godziny (od 13 do 15) od strony ulicy Płoskiego wjechało do miasta trzynaście tirów. Wczoraj od strony Butryn, w godzinach od 5 do 9, wjechało do Olsztyna około 35 tirów. To dodatkowo komplikowało już i tak trudną sytuację z powodu obfitych opadów śniegu.

Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz mówił ostatnio, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie uzgodniła z miastem konsekwencji, jakie może spowodować oddanie tego odcinka obwodnicy do użytku bez zmiany w organizacji ruchu.

— Obawiam się bowiem, że to dodatkowo utrudni komunikację jedną z najbardziej obciążonych arterii, jaką jest aleja Sikorskiego. Tak się stanie, jeśli kierowcy tirów zmienią przyzwyczajenia i zaczną dojeżdżać do węzła Olsztyn Jaroty i stąd, przez miasto, będą chcieli wyjechać z miasta — stwierdził Piotr Grzymowicz.

Drogowcy są jednak zaskoczeni i zdziwieni stwierdzeniem prezydenta, że nie został poinformowany o otwarciu odcinka obwodnicy pomiędzy węzłami Olsztyn Wschód — Olsztyn Jaroty.

„Prezydent Olsztyna, poprzez podległe mu instytucje, był informowany o zmianach w organizacji ruchu na obwodnicy Olsztyna oraz o możliwych konsekwencjach jej wprowadzenia” — czytamy w specjalnym oświadczeniu, które wydał Mirosław Nicewicz, dyrektor olsztyńskiego oddziału GDDKiA.

I dalej: „Ponadto, w grudniu 2018 roku na spotkaniu stowarzyszenia Szesnastka pan prezydent osobiście rozmawiał ze mną na temat otwarcia kolejnego odcinka obwodnicy i nie zgłaszał w tej sprawie żadnych zastrzeżeń”.

Fakt jest jednak taki, że obwodnica, która miała wyprowadzić tiry z miasta, sprawiła, że ciężarówki pojawiły się tam, gdzie wcześniej ich nie było. — Przy tej liczbie ciężkich samochodów na razie jeszcze nie ma większego problemu — twierdzi Michał Koronowski, rzecznik Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie. — Ruch w mieście jest na bieżąco monitorowany. Jeśli jednak ten stan będzie się utrzymywał, czyli oznakowanie nie będzie czytelne i precyzyjne, to wystąpimy do GDDKiA o uszczelnienie oznakowania w celu skierowania tranzytu na ulicę Towarową — dodaje Koronowski i precyzuje: — Będziemy wnioskować, żeby na odcinku między Wójtowem a węzłem Olsztyn Wschód pojawiły się tablice, które będą wskazywały kierowcom tranzyt do drogi numer 51 i „szesnastki”.

Warto także zaznaczyć, że GDDKiA nie może zakazać kierowcom tirów korzystania z drogi, jeśli ta jest dostosowana do takiego ruchu. — A oznakowanie, które jest od strony Barczewa, pokazuje kierunek tranzytu nadal tym starym, istniejącym przebiegiem drogi krajowej, czyli tak jak było do tej pory — zauważa Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA.

Wydaje się, że problem sam się rozwiąże, kiedy zakończy się budowa kolejnego odcinka obwodnicy — od węzła Olsztyn Jaroty do węzła Olsztyn Południe (Tomaszkowo). Tu problemem jest niestabilny grunt w okolicach Bartąga. Wprawdzie teren został wzmocniony palami i wykonano specjalny nasyp, ale grunt wciąż osiada na odcinku około 100 metrów. Termin zakończenia robot to 29 kwietnia. Jak zapewnił w miniony piątek na otwarciu nowego odcinka obwodnicy Dariusz Taraszkiewicz, dyrektor rejonu Budimex na województwo warmińsko–mazurskie, jest to realny termin.

Andrzej Mielnicki

Jechaliście już nowym odcinkiem obwodnicy? Jakie wrażania?

Komentarze (61) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. kolo #2675950 | 213.76.*.* 5 lut 2019 10:54

    znów mi coś nie wyszło

    Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

  2. Kierowca #2675956 | 83.13.*.* 5 lut 2019 10:59

    Mniej na Towarowej i Leonarda........

    Ocena komentarza: warty uwagi (25) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. TIR-Trasa I Remont #2675958 | 5.173.*.* 5 lut 2019 10:59

      Postawić ITD na Sikoraka i zaraz się tranzyt skończy....Potem to kolejny i dziury...jak przeładowanie gówn@ jeżdżą

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. autodrum #2675959 | 176.221.*.* 5 lut 2019 11:01

        Wizjoner układu komunikacyjnego i rond turbinowych w Olsztynie jest czymś zaskoczony ?Przecież te TIRy i tak którąś drogą przez Olsztyn przejechać muszą ! Chyb a gdzie indziej jest pies pogrzebany bo od kiedy to wizjoner o nas kierowców się martwi! ??

        Ocena komentarza: warty uwagi (29) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. TIR!!!!!! #2675971 | 95.160.*.* 5 lut 2019 11:18

          WSZYSCY MOGA MI NASKOCZYC I POCAŁOWAC W TRABE SKORO NIEMA ZAKAZU TONAZOWEGO ANI NA SIKORSKIEGO ANI NA PLOSKIEGO TO JESTEM TAM LEGALNIE I NIECH SOBIE STOI MILICJA ITD CZY SOŁTYS. HE HE FUCK OFF!!!!!

          Ocena komentarza: warty uwagi (20) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

          Pokaż wszystkie komentarze (61)
          2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5