Najbardziej dziurawe ulice w Olsztynie doczekają się remontu. Sprawdź które!

2017-05-31 12:33:23(ost. akt: 2017-05-31 11:45:15)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Blisko jedna trzecia ulic w Olsztynie jest w bardzo złym albo złym stanie. I chociaż niedługo te smutne statystyki nieco poprawią remontowane ulice i te planowane do przebudowy, to jednak worek drogowych potrzeb jest spory.
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu opracował dokument dotyczący przygotowania do sezonu turystycznego. Jest w nim również mowa o stanie olsztyńskich dróg. Według danych na koniec 2016 r. blisko 83 km wszystkich ulic było w bardzo złym albo złym stanie.

To prawie jedna trzecia wszystkich dróg publicznych, jakimi zarządza ZDZiT. — Codziennie przejeżdżam Leonharda. Ta ulica jest straszna — mówi Mariusz Klimiuk, olsztynianin. — Strasznie trzęsie na koleinach, które powoduje codzienny potok ciężarówek.

To niedługo się zmieni, bo w drugiej połowie roku Leonharda ma zostać wyremontowana. Naprawa odcinka od Kołobrzeskiej do al. Piłsudskiego to koszt ok. 3 mln zł, inwestycja będzie współfinansowana z subwencji rządowej.
— Nawierzchnia zostanie sfrezowana i położony zostanie nowy asfalt, jeśli będzie to konieczne, zostaną też wymienione krawężniki — mówi Paweł Pliszka, rzecznik ZDZiT.

Drogowcy mają również nadzieję, że za kilka miesięcy rozpocznie się remont ul. Jagiellońskiej od skrzyżowania z Sybiraków i Limanowskiego do ul. Hanki Sawickiej. Dokumentacja przewiduje remont aż do ul. Bydgoskiej, ale inwestycja będzie realizowana w dwóch etapach.

— Oprócz nowej nawierzchni wydłużony zostanie lewoskręt w Limanowskiego, a naprzeciwko byłych koszarów przy ul. Szewczenki powstanie zatoka autobusowa i przystanek. O to prosili mieszkańcy. Powstaną też ścieżki rowerowe i nowe chodniki — wyjaśnia Paweł Pliszka.

Remont Jagiellońskiej ma kosztować ok. 2,5 mln, ZDZiT stara się obecnie o dofinansowanie unijne. W planach jest także wymiana nawierzchni za 230 tys. zł, na al. Warszawskiej od ul. Dybowskiego w kierunku granicy miasta, a także remonty nawierzchni na mostach na ul. Żniwnej i Szostkiewicza i remont kładki dla pieszych przy ul. 15 Dywizji.

Dodajmy, że dzisiaj jedna czwarta ulic, czyli 77 km, jest w stanie zadowalającym, a 46 proc. (136,4 km) w dobrym albo bardzo dobrym stanie. Na te ostatnie składają się m.in. ul. Armii Krajowej i oddana w ubiegłym roku Sielska od Kapitańskiej do skrzyżowania Armii Krajowej z Schumana. Do tego trzeba jeszcze dodać chociażby al. Sikorskiego czy ul. Kościuszki, które zostały przebudowane wraz z powrotem tramwajów do Olsztyna.

Za jakiś czas statystyki pójdą w górę jeszcze z innych powodów. Trwa bowiem m.in. przebudowa Pieniężnego i Towarowej, zbliża się remont Partyzantów, a także Pstrowskiego, Płoskiego, Gościnnej, Kresowej, Wołodyjowskiego, Żurawiej i Perkoza, które mają być częścią dojazdu do obwodnicy miasta.

Worek drogowych potrzeb jest jednak spory. Wśród nawierzchni do poprawy nasz czytelnik Paweł Zawistowski wymienia tę na ul. Mickiewicza w śródmieściu, gdzie dzisiaj spod asfaltu wyłania się stary, ale dobrze zachowany bruk, a także na al. Sybiraków i leśny odcinek al. Wojska Polskiego od skrzyżowania z Sybiraków do mostu na Wadągu.

— Potrzeby zawsze są większe niż nasze możliwości finansowe, dlatego staramy się wybierać ulice, które wymagają najpilniejszego remontu — tłumaczy Paweł Pliszka.

Na koniec odnotujmy, że w zarządzie ZDZiT jest też ok. 570 km chodników o powierzchni ponad 1,2 m i ponad 99 km tras dla rowerzystów. Co ciekawe, na 346 km 300 m wszystkich dróg publicznych jest jeszcze ok. 50 km dróg gruntowych.

Mateusz Przyborowski
m.przyborowski@gazetaolsztynska.pl

Komentarze (34) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Bizon #2256617 | 88.156.*.* 31 maj 2017 12:39

    A gdzie remont Boenigka która jest w opłakanym stanie, wielu mieszkańców zrobiło sobie z tej drogi skrót z Krasickiego do Wilczyńskiego co w efekcie doprowadziło do pojawienia się dziur i pofałdowania nawierzchni.

    Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

  2. PRAWDA JEST TAKA #2256620 | 195.136.*.* 31 maj 2017 12:40

    W Olsztynie 89% ulic już prawie niema tylko pozostałości, i są gorzej niż w tragicznym stanie #$% ! ! Ale za to mamy tramwaje ,Więc ulice nie potrzebne :)

    Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. ja #2256631 | 83.15.*.* 31 maj 2017 12:57

      remont Płoskiego, to nowa ulica bez dziur, chyba bardziej chodzi o dociągnięcie płoskiego do obwodnicy niż jej remont... heloł!

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

    2. olsz #2256638 | 193.46.*.* 31 maj 2017 13:04

      CZYLI 99,9% ULIC W OLSZTYNIE!

      Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

    3. glob #2256642 | 88.156.*.* 31 maj 2017 13:06

      Chyba te remonty to będą robione ale w XXII w bo obecnie dla arbuza najważniejsze są tramwaje ale ten oszust myśli już o zbliżających się wyborach i tak nam wciska kit żeby dalej posiąść ciepły stołek za 10%

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (34)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5