Najbardziej dziurawe ulice w Olsztynie doczekają się remontu. Sprawdź które!

2017-05-31 12:33:23(ost. akt: 2017-05-31 11:45:15)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Blisko jedna trzecia ulic w Olsztynie jest w bardzo złym albo złym stanie. I chociaż niedługo te smutne statystyki nieco poprawią remontowane ulice i te planowane do przebudowy, to jednak worek drogowych potrzeb jest spory.
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu opracował dokument dotyczący przygotowania do sezonu turystycznego. Jest w nim również mowa o stanie olsztyńskich dróg. Według danych na koniec 2016 r. blisko 83 km wszystkich ulic było w bardzo złym albo złym stanie.

To prawie jedna trzecia wszystkich dróg publicznych, jakimi zarządza ZDZiT. — Codziennie przejeżdżam Leonharda. Ta ulica jest straszna — mówi Mariusz Klimiuk, olsztynianin. — Strasznie trzęsie na koleinach, które powoduje codzienny potok ciężarówek.

To niedługo się zmieni, bo w drugiej połowie roku Leonharda ma zostać wyremontowana. Naprawa odcinka od Kołobrzeskiej do al. Piłsudskiego to koszt ok. 3 mln zł, inwestycja będzie współfinansowana z subwencji rządowej.
— Nawierzchnia zostanie sfrezowana i położony zostanie nowy asfalt, jeśli będzie to konieczne, zostaną też wymienione krawężniki — mówi Paweł Pliszka, rzecznik ZDZiT.

Drogowcy mają również nadzieję, że za kilka miesięcy rozpocznie się remont ul. Jagiellońskiej od skrzyżowania z Sybiraków i Limanowskiego do ul. Hanki Sawickiej. Dokumentacja przewiduje remont aż do ul. Bydgoskiej, ale inwestycja będzie realizowana w dwóch etapach.

— Oprócz nowej nawierzchni wydłużony zostanie lewoskręt w Limanowskiego, a naprzeciwko byłych koszarów przy ul. Szewczenki powstanie zatoka autobusowa i przystanek. O to prosili mieszkańcy. Powstaną też ścieżki rowerowe i nowe chodniki — wyjaśnia Paweł Pliszka.

Remont Jagiellońskiej ma kosztować ok. 2,5 mln, ZDZiT stara się obecnie o dofinansowanie unijne. W planach jest także wymiana nawierzchni za 230 tys. zł, na al. Warszawskiej od ul. Dybowskiego w kierunku granicy miasta, a także remonty nawierzchni na mostach na ul. Żniwnej i Szostkiewicza i remont kładki dla pieszych przy ul. 15 Dywizji.

Dodajmy, że dzisiaj jedna czwarta ulic, czyli 77 km, jest w stanie zadowalającym, a 46 proc. (136,4 km) w dobrym albo bardzo dobrym stanie. Na te ostatnie składają się m.in. ul. Armii Krajowej i oddana w ubiegłym roku Sielska od Kapitańskiej do skrzyżowania Armii Krajowej z Schumana. Do tego trzeba jeszcze dodać chociażby al. Sikorskiego czy ul. Kościuszki, które zostały przebudowane wraz z powrotem tramwajów do Olsztyna.

Za jakiś czas statystyki pójdą w górę jeszcze z innych powodów. Trwa bowiem m.in. przebudowa Pieniężnego i Towarowej, zbliża się remont Partyzantów, a także Pstrowskiego, Płoskiego, Gościnnej, Kresowej, Wołodyjowskiego, Żurawiej i Perkoza, które mają być częścią dojazdu do obwodnicy miasta.

Worek drogowych potrzeb jest jednak spory. Wśród nawierzchni do poprawy nasz czytelnik Paweł Zawistowski wymienia tę na ul. Mickiewicza w śródmieściu, gdzie dzisiaj spod asfaltu wyłania się stary, ale dobrze zachowany bruk, a także na al. Sybiraków i leśny odcinek al. Wojska Polskiego od skrzyżowania z Sybiraków do mostu na Wadągu.

— Potrzeby zawsze są większe niż nasze możliwości finansowe, dlatego staramy się wybierać ulice, które wymagają najpilniejszego remontu — tłumaczy Paweł Pliszka.

Na koniec odnotujmy, że w zarządzie ZDZiT jest też ok. 570 km chodników o powierzchni ponad 1,2 m i ponad 99 km tras dla rowerzystów. Co ciekawe, na 346 km 300 m wszystkich dróg publicznych jest jeszcze ok. 50 km dróg gruntowych.

Mateusz Przyborowski
m.przyborowski@gazetaolsztynska.pl

Komentarze (34) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Pit #2256843 | 91.231.*.* 31 maj 2017 17:41

    No całe szczęście że nie zrobią Sybiraków , bo gdzie ja będę testował zawieszenie w swojej terenówce.

    Ocena komentarza: warty uwagi (30) odpowiedz na ten komentarz

  2. Warszawiak #2256648 | 88.156.*.* 31 maj 2017 13:11

    Remont Wojska Polskiego od Sybiraków do mostu uważam za zbędny, bowiem Dywity w referendum wypięły się na Olsztyn, a także uniemożliwiły budowę obwodnicy północnej, skutecznie blokując rozwój miasta w kierunku północnym. Nie uważam zatem, by mieszkańcy Olsztyna powinni im za to fundować trasę. Takie inwestycje powinny być podejmowane już dawno, bo patrząc na ceny, wnoszę, że gdyby nie zakup 24 tramwajów, który ma nastąpić, można by było wyremontować większość dróg, eliminując na kilka lat problemy drogowe miasta. Gdyby jeszcze władze, zamiast bawić się w obronę pomników zbrodniczego systemu pochyliły się nas ściągnięciem poważnych inwestorów do miasta, by młodzi nie wyjeżdżali do Warszawy czy Gdańska za chlebem, byłoby super. Zobaczymy, co zrobią w tym kierunku do wyborów, jeśli nic, to znaczy, że nie są na tyle kompetentni, by zarządzać miastem, poniekąd, wojewódzkim.

    Ocena komentarza: warty uwagi (28) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. syf #2256775 | 83.9.*.* 31 maj 2017 16:13

      Co z tego, że ulice się remontuje jak się na nich więcej stoi niż jedzie? Za rok stanie Sikorskiego. Już teraz jadąc z Jarot do centrum co ruszysz na jednych światłach to stoisz na kolejnych. Gdzie jest fala???? Co uniemożliwia jej wprowadzenie??? Nie widzę na całej drodze Sikorskiego ważniejszej drogi, która by z nią kolidowała i to blokowała. Więc co? Po co ten je...ny ITS? Ruszysz z okolic Wilczyńskiego i po 200 m. (po minięciu chłopców radarowców) stójka, ruszysz to bankowe czerwo z Jarocką, potem nawet pewniejsze niż w banku czerwone przy realu, potem galeria, Synów Pułku (stojącym tam ludziom to współczuję), niedługo będą nowe światełka przy nowym markecie, potem na złość wyłączą pulsujące przy orlenie, jehowi - czasem się uda ale jak masz pecha to stoisz 7 czy 8 raz. A najlepsze przed nami: bo nie wiadomo czy czekać aż przestaną jeździć tramwaje i w końcu skręcić w Tobruku czy pojechać do Niepodległości i tam też swoje wystać. Toż to jest czysty sabotaż i utrudnianie ludziom życia!

      Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. PRAWDA JEST TAKA #2256620 | 195.136.*.* 31 maj 2017 12:40

        W Olsztynie 89% ulic już prawie niema tylko pozostałości, i są gorzej niż w tragicznym stanie #$% ! ! Ale za to mamy tramwaje ,Więc ulice nie potrzebne :)

        Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. ja #2256747 | 91.231.*.* 31 maj 2017 15:20

          A nie lepiej na Mickiewicza i innych ulic w sąsiedztwie zerwać asfalt i odsłonić stary bruk?

          Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          Pokaż wszystkie komentarze (34)
          2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5