Przejazd pod wiaduktem sposobem na zakorkowane rondo? Drogowcy sceptyczni

2017-05-22 19:16:36(ost. akt: 2017-05-22 17:34:44)

Autor zdjęcia: Kamil Foryś

Przepustowość na rondzie Ofiar Katastrofy Smoleńskiej w Olsztynie, zdaniem naszego czytelnika, zwiększyłaby się po otwarciu przejazdu dla samochodów pod wiaduktem tuż przy skrzyżowaniu. Drogowcy są jednak sceptyczni w sprawie takiego pomysłu.
Od początku kwietnia na rondzie obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu poprzez wprowadzenie elementów ronda turbinowego. Zmiany wymusiła przebudowa ul. Pieniężnego.

Jednak na samym rondzie, jak również na ulicach dojazdowych, szczególnie rano i po południu tworzą się duże korki. A to, jak wiadomo, denerwuje kierowców. — Istnienie takiego ronda jest zasadne tylko wtedy, gdy dojazd do niego ma trzy pasy, inaczej nie ma mowy o przepustowości ruchu — uważa pan Jacek, pracownik firmy kurierskiej. I dodaje: — Dwa tygodnie temu jechałem ul. Bałtycką, trzydzieści metrów przejechałem w 30 minut, bo jeden z samochodów przestawił zapory na tym rondzie.

Do opisywanego przez naszego czytelnika zdarzenia doszło 10 maja, a wezwani na miejsce policjanci kierowali ruchem. I właśnie olsztyńscy funkcjonariusze twierdzą, że nowa organizacja ruchu na rondzie poprawiła bezpieczeństwo.

— Sześciokrotnie zmniejszyła się w tym miejscu liczba zdarzeń drogowych — mówi Rafał Prokopczyk z KMP w Olsztynie. — W ciągu ostatniego miesiąca odnotowaliśmy dwie niegroźne kolizje, zaś w analogicznym okresie w ubiegłym roku było ich 12. Apelujemy o to, żeby kierowcy byli dla siebie bardziej życzliwi i umożliwiali sobie płynniejszą jazdę.

Tymczasem kolejne rozwiązania na to skrzyżowanie zgłaszają nasi czytelnicy. Jak już informowaliśmy, mieszkańcy proponują m.in. budowę estakady z Artyleryjskiej do al. Schumana i budowę prawoskrętu z Artyleryjskiej w Bałtycką. Z kolei w urzędniczych pomysłach widnieje standardowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną i rondo z sygnalizacją na wzór ronda Bema przy dworcu.

Ostatnio pomysł podrzucił pan Tomasz. — Należy umożliwić przejazd po wiaduktem przy rondzie, by z Grunwaldzkiej kierowcy mogli pojechać w Artyleryjską — mówi nasz czytelnik. — Ruch powinien być jednokierunkowy i tylko dla samochodów osobowych. Wiem, że to nie jest rozwiązanie idealne, ale mniej aut przejeżdżałoby to przez rondo.

Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu sceptycznie podchodzi do tego pomysłu, dodając, że otworzenie przejazdu pod tunelem kolejowym to kosztowna inwestycja. — W tej chwili nie ma tam jezdni, a jest nawierzchnia betonowa. Zapewne konieczne byłoby obniżenie gruntu, by zachować niezbędną skrajnię pod wiaduktem — mówi nam Paweł Pliszka, rzecznik ZDZiT.

Jak mówi, dodatkowo trzeba byłoby przebudować wjazd od strony Grunwaldzkiej i zjazd w Artyleryjską. — Ta druga to droga krajowa o dużym natężeniu ruchu, więc konieczna byłaby budowa pasa włączeniowego, analogiczne do prawoskrętu z Bałtyckiej w Schumana — dodaje Paweł Pliszka.

Kolejny problem, zdaniem drogowców, stanowiłaby zatoka autobusowa przy Artyleryjskiej. Ponadto dzisiaj pod wiaduktem przechodzą piesi i przejeżdżają rowerzyści, a umożliwienie przejazdu dla samochodów prawdopodobnie odbyłoby się ich kosztem. — To rozwiązanie wiązałoby się więc z dużą i kosztowną inwestycją, która przyniosłaby niewielki efekt w postaci odciążenia ruchu z Grunwaldzkiej w Artyleryjską — kończy Paweł Pliszka.

Mateusz Przyborowski


Komentarze (52) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. kot prezesa #2250405 | 195.136.*.* 22 maj 2017 19:31

    Podziękuję w wyborach. Skandal ,co oni zrobili, ile można pianę bić , przywrócić starą organizację ruchu ! Setki aut zapie...lewym pasem na wylotówkę na Gdańsk, Ostródę, dostawczaki, tiry, jakim trzeba być debilem !!! by zafundować mieszkańcom taki niewypał ???

    Ocena komentarza: warty uwagi (28) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Sześciokrotnie zmniejszyła się #2250401 | 178.235.*.* 22 maj 2017 19:24

      ilość wypadków, bo ośmiokrotnie mniej aut jeździ... No i tak to jest ze statystyką ;) Dlaczego głąby nie zrobią prawoskrętu w Bałtycką z Artyleryjskiej? Jest dość miejsca!!!! Wystrczy stanąć i popatrzeć z Dworca Zachodniego, że obecnie prawy, zewnętrzny pas stoi pusty, bo jest w prawo tylko. A mógłby być do jazdy na wprost w Schumana a lewy wewnętrzny do jazdy na wprost i w lewo w Grunwaldzką. te obecne dwa pasy obecnie są wykorzystywane w 50% tylko... No ale ratuszowe jełopy będą robić zbiórki, zebrania, spotkania... I skończy się budowie tunelu dla pieszych na Jeziornej dla 3 pociągów na dobę :)

      Ocena komentarza: warty uwagi (27) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. zorz #2250441 | 88.156.*.* 22 maj 2017 20:17

        Sami stworzyli problem. Było budować z głową, a nie tanio. Tanie mięso psy jedzą ale w ratuszu tego nie ogarniają.

        Ocena komentarza: warty uwagi (24) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

        1. Pamietajcie #2250830 | 88.156.*.* 23 maj 2017 11:30

          POWTÓRZĘ JESZCZE RAZ RONDO TURBINOWE TO POMYSŁ STOWARZYSZENIA FRO. Forum Rozwoju Olsztyna ma też inne ciekawe pomysły jak np. jedno-jezdniowa Nowobałtycka i Partyzantów, Dworzec PKP zabytek itp.

          Ocena komentarza: warty uwagi (22) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

          1. ni #2250718 | 185.13.*.* 23 maj 2017 09:09

            Jacy ci policjanci są mądrzy! Poprawiło się bezpieczeństwo! Dziwią się? Skoro obecnie na tym rondzie wszyscy stoją, jak wreszcie ruszą to jadą 6 km na godzinę. Trudno o wypadki przy takim ruchu. Ale, że przejechanie przez to rondo kiedyś zajmowało 5 minut, teraz 50 min. to już nie istotne. W końcu co tam zwykły kierowca, w dodatku taki wredny co nie chce tramwajem jechać. Liczą się statystyki!

            Ocena komentarza: warty uwagi (22) odpowiedz na ten komentarz

          Pokaż wszystkie komentarze (52)
          2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5