Uwaga na utrudnienia ruchu na ul. Towarowej! [MAPA]

2016-11-09 16:25:21(ost. akt: 2016-12-16 13:57:47)

Autor zdjęcia: UM Olsztyna

Budowa pierwszego z połączeń do obwodnicy Olsztyna nabiera tempa. Modernizacja i budowa nowej przeprawy przez tory kolejowe, chodniki, ścieżki rowerowe, nowe nasadzenia oraz zbiornik retencyjny — to bardzo skrótowy opis przebudowy ulicy Towarowej. Drogowcy dzisiaj (14.11) zaczęli pracę.
Po przebudowie olsztynianie dostaną 1,2 km przebudowanego traktu oraz 1,4 km nowej trasy, wiodącej wprost do węzła Wschód. — Musimy połączyć nasz układ drogowy z budowaną obwodnicą. Dzięki temu wiele zyskamy, m.in. wyprowadzimy tranzyt z naszych ulic. A to oznacza mniej spali, zwiększone bezpieczeństwo, ograniczenie niszczenia dróg w granicach miasta — mówił podczas środowej konferencji prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.

Jednym z ważniejszych elementów inwestycji będzie przebudowa podziemnej infrastruktury i właśnie od tego drogowcy zaczną prace. Od poniedziałku (14 listopada) przy skrzyżowaniu Towarowej z Leonharda kierowcy będą musieli uważać na utrudnienia w ruchu. — W pierwszym etapie przejazd przez skrzyżowanie zostanie znacznie ograniczony. Warto uważnie obserwować oznakowanie i informacje o objazdach — informuje Marek Słowiński z Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie.


Najważniejsza zmiana to wyłączenie dotychczasowego skrętu w ul. Leonharda dla jadących Towarową od strony Barczewa. Aby to zrobić, trzeba dojechać do ronda Ofiar Katynia przy Europa Center i na min zawrócić. Prace na tym skrzyżowaniu mają potrwać do świąt, a organizacja będzie nieznacznie zmieniać się wraz z postępem prac (II etap, III etap).



— Przebudowa sieci i budowa mostu kolejowego nad torami to kluczowe zadania tej inwestycji — przyznał Dariusz Taraszkiewicz, dyrektor rejonu spółki Budimex, wykonawcy robót. — Będziemy się starać zrealizować prace przed umownym, 27-miesięcznym terminem. Jeśli zimy będą łaskawe, zakończenie zadania przed czasem jest jak najbardziej w naszym zasięgu.

Inwestycja ma wartość nieco ponad 103 mln złotych. Unijne dofinansowanie to 85 proc. Kolejnymi połączeniami do budowanej obwodnicy będzie nowa ul. Pstrowskiego, przedłużenie Płoskiego oraz sieć ulic w okolicach Gutkowa.




Komentarze (38) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. NO #2109392 | 83.24.*.* 9 lis 2016 16:41

    O ku..wa normalnie armagedoon!!! Mam nadzieje, że przy tak newralgicznej inwestycji będą pracować na 2 lub 3 zmiany (tam nie ma w pobliżu budynków mieszkalnych). Nadzieja matką głupich.

    Ocena komentarza: warty uwagi (28) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    1. Tom Dee #2109406 | 88.156.*.* 9 lis 2016 16:56

      A co na obrazkach robi tramwaj ?

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)

      1. wujek_bob #2109428 | 109.243.*.* 9 lis 2016 17:13

        Czeka nas kolejny armagedon! Cały tranzyt zostanie przerzucony na rondo przy dworcowej gdzie cieżarówki, żeby na nim zawrócić będą musiały zajmować 2 pasy. Automatycznie całą dworcowa, kętrzyńskiego i towarowa będą stały. Kilometrowe korki murowane!

        Ocena komentarza: warty uwagi (24) odpowiedz na ten komentarz

      2. kuba #2109435 | 31.0.*.* 9 lis 2016 17:29

        Panie dyrektorze z Budimexu, powinien Pan wiedzieć, że nad torami buduje się wiadukty. Mosty zazwyczaj łączą 2 brzegi, najczęściej rzeki.

        Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

        1. kaktus mi wyrośnie gdziś #2109444 | 88.156.*.* 9 lis 2016 17:41

          jeśli tam będzie tak zielono jak tej fotce głównej...

          Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

        Pokaż wszystkie komentarze (38)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5