Uwaga na utrudnienia ruchu na ul. Towarowej! [MAPA]
2016-11-09 16:25:21(ost. akt: 2016-12-16 13:57:47)
Budowa pierwszego z połączeń do obwodnicy Olsztyna nabiera tempa. Modernizacja i budowa nowej przeprawy przez tory kolejowe, chodniki, ścieżki rowerowe, nowe nasadzenia oraz zbiornik retencyjny — to bardzo skrótowy opis przebudowy ulicy Towarowej. Drogowcy dzisiaj (14.11) zaczęli pracę.
Po przebudowie olsztynianie dostaną 1,2 km przebudowanego traktu oraz 1,4 km nowej trasy, wiodącej wprost do węzła Wschód. — Musimy połączyć nasz układ drogowy z budowaną obwodnicą. Dzięki temu wiele zyskamy, m.in. wyprowadzimy tranzyt z naszych ulic. A to oznacza mniej spali, zwiększone bezpieczeństwo, ograniczenie niszczenia dróg w granicach miasta — mówił podczas środowej konferencji prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.
Jednym z ważniejszych elementów inwestycji będzie przebudowa podziemnej infrastruktury i właśnie od tego drogowcy zaczną prace. Od poniedziałku (14 listopada) przy skrzyżowaniu Towarowej z Leonharda kierowcy będą musieli uważać na utrudnienia w ruchu. — W pierwszym etapie przejazd przez skrzyżowanie zostanie znacznie ograniczony. Warto uważnie obserwować oznakowanie i informacje o objazdach — informuje Marek Słowiński z Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie.
Najważniejsza zmiana to wyłączenie dotychczasowego skrętu w ul. Leonharda dla jadących Towarową od strony Barczewa. Aby to zrobić, trzeba dojechać do ronda Ofiar Katynia przy Europa Center i na min zawrócić. Prace na tym skrzyżowaniu mają potrwać do świąt, a organizacja będzie nieznacznie zmieniać się wraz z postępem prac (II etap, III etap).
— Przebudowa sieci i budowa mostu kolejowego nad torami to kluczowe zadania tej inwestycji — przyznał Dariusz Taraszkiewicz, dyrektor rejonu spółki Budimex, wykonawcy robót. — Będziemy się starać zrealizować prace przed umownym, 27-miesięcznym terminem. Jeśli zimy będą łaskawe, zakończenie zadania przed czasem jest jak najbardziej w naszym zasięgu.
Inwestycja ma wartość nieco ponad 103 mln złotych. Unijne dofinansowanie to 85 proc. Kolejnymi połączeniami do budowanej obwodnicy będzie nowa ul. Pstrowskiego, przedłużenie Płoskiego oraz sieć ulic w okolicach Gutkowa.
Komentarze (38) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
NO #2109392 | 83.24.*.* 9 lis 2016 16:41
O ku..wa normalnie armagedoon!!! Mam nadzieje, że przy tak newralgicznej inwestycji będą pracować na 2 lub 3 zmiany (tam nie ma w pobliżu budynków mieszkalnych). Nadzieja matką głupich.
Ocena komentarza: warty uwagi (28) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)
wujek_bob #2109428 | 109.243.*.* 9 lis 2016 17:13
Czeka nas kolejny armagedon! Cały tranzyt zostanie przerzucony na rondo przy dworcowej gdzie cieżarówki, żeby na nim zawrócić będą musiały zajmować 2 pasy. Automatycznie całą dworcowa, kętrzyńskiego i towarowa będą stały. Kilometrowe korki murowane!
Ocena komentarza: warty uwagi (24) odpowiedz na ten komentarz
Korków nie będzie... #2109465 | 37.47.*.* 9 lis 2016 18:04
...przecież mamy inteligentny system sterowania.
Ocena komentarza: warty uwagi (22) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Diesel #2109822 | 94.254.*.* 10 lis 2016 08:03
Błąd redaktorski - "utrudnienia w ruchu" wskazywałyby, że istnieje coś takiego jak ruch w Olsztynie, a tymczasem przejazd przez to małe miasteczko trwa tyle co przez Warszawę. Nie można wyjść na ulice i zacząć robić z tym porządek?
Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
kuba #2109435 | 31.0.*.* 9 lis 2016 17:29
Panie dyrektorze z Budimexu, powinien Pan wiedzieć, że nad torami buduje się wiadukty. Mosty zazwyczaj łączą 2 brzegi, najczęściej rzeki.
Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)