Czytelnik: Jak usprawnić ruch w Olsztynie

2014-10-19 09:48:23(ost. akt: 2014-10-19 10:03:15)
W związku z trwającymi w Olsztynie pracami drogowymi na dosyć szeroką skalę, myślę, że warto przypomnieć olsztyńskim kierowcom na czym polega jazda na suwak, gdyż to co się czasem dzieje na naszych ulicach przechodzi ludzkie pojęcie- pisze w mailu do redakcji pan Rafał.
Jeżeli jedziemy dwupasmówką i nasz pas kończy się np. za 500 metrów to jedziemy naszym pasem do końca i na samym końcu pasa próbujemy włączyć się do ruchu. Nie stajemy 200 m przed końcem pasa z włączonym kierunkowskazem i nie blokujemy w ten sposób ruchu. Nie zmieniamy pasa kilometr przez zwężeniem wydłużając niepotrzebnie korek. Nie próbujemy zmieniać pasa jako szósty, siódmy samochód w kolejce, tylko dajemy to zrobić najpierw kierowcom przed nami.

I z drugiej strony: jadąc na pasie, który się nie kończy, wpuszczamy jedną osobę, która na końcu zwężenia chce się włączyć do ruchu. Jadący za nami wpuszcza kolejną itd. Nie jeździmy sobie na zderzakach i nie próbujemy za wszelką cenę nie wpuścić osoby próbującej zmienić pas.

Nie tak dawno jadąc ulicą Synów Pułku w kierunku galerii (przypominam, że zwężenie drogi zaczyna się dopiero za skrzyżowaniem prowadzącym do Reala) widziałem jak kierowca, włączył kierunkowskaz do zmiany pasa i... zablokował całe skrzyżowanie. Zrobił to pomimo tego, że jego pas kończył się za 350 m, a cały jego pas był PUSTY (nie licząc oczywiście jednej pani, która zatrzymała się 100 m przez zwężeniem i również próbowała zmienić pas blokując przy tym ruch). Trąbienie innych kierowców chyba uświadomiło mu, że robi błąd i po minucie blokowania zdecydował się kontynuować jazdę swoim pasem.

Liczę, że zwrócenie na to uwagi kierowców pozwoli nam wszystkim łatwiej poruszać się w czasie tego trudnego dla nas czasu.

Rafał

Komentarze (46) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. deja vu #1512724 | 81.190.*.* 19 paź 2014 10:06

    Tak, to sporo pomaga, taka jazda na suwak, w sytuacji kiedy dwupasmowa droga ma zablokowany jeden pas z powodu prac ziemnych które odbywają się w tempie ślimaka a skutki tych prac będą na wiosnę odkręcane. Każdy kto nie jeździ w tempie na suwak, powinien zgłosić się na najbliższą komendę Policji, celem wypisania mandatu miesięcznego.

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

  2. J23 #1512732 | 213.77.*.* 19 paź 2014 10:09

    Jest tylko jedno skuteczne rozwiązanie - nie dopuścić już do tego aby Piotr G. decydował o czymkolwiek.

    Ocena komentarza: warty uwagi (20) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. do .... #1512733 | 95.160.*.* 19 paź 2014 10:12

      Jedni, widząc znak zwężenia jezdni od razu starają się ustawić na właściwym pasie, natomiast inni, ci cwańsi korzystają z tzw. suwaka i omijają czasami kilkaset metrową kolejkę aut. To taki suwak typowo po olsztyńsku (dla cwaniaków). Gdyby wszyscy ustawili się w odpowiednim czasie na właściwym pasie, to ruch odbywałby się płynnie bez potrzeby suwaka :)

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-7) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      1. Nic więcej #1512734 | 89.228.*.* 19 paź 2014 10:12

        Zlikwidować buspasy oraz niepotrzebne sygnalizacje, przywracać zieloną strzałkę, budowa rond.

        Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz

      2. kirofca #1512750 | 81.190.*.* 19 paź 2014 10:36

        Jaki suwak ? W kodeksie o ruchu drogowym nie ma nawet wzmianki o czymś takim! Robiåc remonty należy oznakować m ca PRAWWIDŁOWO a.na samym poczåtku zrobiç objazdy sensowne a nie na odwal aby były

        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-7) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (46)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5