Komu służy ITS? Kierowcy: Nikomu, bo nie działa

2019-10-27 14:00:00(ost. akt: 2019-10-25 14:59:02)

Autor zdjęcia: Beata Szymańska

ITS, czyli inteligentny system, który został zainstalowany w Olsztynie, miał wspomóc organizację ruchu w mieście. Zdaniem czytelników, nie zawsze działa, jak powinien.
Kierowcy stojący w korkach żalą się, że system zamiast rozładowywać korki, tworzy jeszcze większe. Na działanie systemu ITS coraz częściej skarżą się również piesi. Na jakiej zasadzie działa zatem system i komu przyznaje pierwszeństwo? O tym pisaliśmy w „Naszym Olsztyniaku” w ubiegłym tygodniu. Temat wzbudził ogromne emocje. Dziś publikujemy część komentarzy naszych czytelników.

TeX: System działa, zawsze włącza czerwone światło, jak nadjeżdżam. Prawda jest taka, że faktycznie zdarza się mu pracować, ale dopiero w nocy, jak nie ma ruchu. Natomiast w dzień skrzyżowania przełączają się zawsze tak samo, czyli pieniądze poszły w błoto.

safanduła: Kolejne miejsce z idiotycznymi ustawieniami: przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów przez tory tramwajowe „trójki” na początku Tuwima (przy Leroy'u). Światła nie są w żaden sposób skorelowane z tramwajem 3, zmieniają się losowo. Piesi (i rowerzyści) chcący przejść w stronę Galerii stoją najpierw na tych światłach, w 99 proc. przypadków tramwaj nie jedzie, bo on jeździ raz na pół godziny, następnie przechodzą przez tory i stoją na kolejnych światłach na właściwym skrzyżowaniu. Stojąc na pierwszych światłach, widzą, jak zmieniają się światła na skrzyżowaniu i często gęsto decydują się na przejście na czerwonym, bo wiedzą, że jak nie teraz, to następna szansa będzie za 5 minut. Nie można połączyć tych świateł z faktycznym przejazdem „trójki”? A jeśli to za trudne, to ustawić żółte światła ostrzegawcze, a „trójka” niech dodatkowo dzwoni przed przejazdem.

Olsztyn: Tramwaje i tak mają swoje „pasy” i ich oczekiwanie na skrzyżowaniach nigdy nie będzie długie. Lepiej ustawić ruch pod zielone fale dla samochodów. Rozładuje to korki, zmniejszy zanieczyszczenie powietrza, zlikwiduje dziwne cykle zmian świateł, piesi nie będą nadmiernie czekać na zielone. Wystarczy chcieć dostrzec rozwiązanie problemu.

Ja to ja: Proponuję przyjrzeć się skrzyżowaniu Sikorskiego-Wilczynskiego-Płoskiego, to jedna wielka farsa. Ostatnio 9 minut czekałem, żeby wjechać w Sikorskiego z Wilczyńskiego.

To proste: Wystarczy ustawić tak ITS , aby zrównać wszystkich uczestników ruchu: tramwaje, autobusy, samochody, pieszych i rowerzystów. Oprócz tramwaju, który poczeka tyle, co inni, wszyscy pozostali będą krócej czekać... to proste.

gex: Dużo mądrych słów, zaklęć — a system jak działał, tak działa. Czyli nie działa tak, jak powinien. Nie trzeba być ekspertem, by ocenić go negatywnie. Wystarczy pojechać do innego miasta z sygnalizacją: Gdańska, Warszawy czy choćby Torunia (...).

Jakub: Oczekiwanie na czerwonym świetle dla pieszych i obserwowanie, jak przyjeżdża i odjeżdża tramwaj, podczas gdy dalej trzeba czekać, potrafi skutecznie popsuć nerwy. Nie można tych świateł tak ustawić, żeby piesi mieli szansę odjechać tym, a nie następnym tramwajem. Jak potem wytłumaczyć spóźnienie? (...)

Do tej dyskusji wciąż można dołączyć >>> TUTAJ.


Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij


Komentarze (24) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. stomilowiec #2810346 | 37.8.*.* 27 paź 2019 14:08

    System musi promować komunikacje zbiorową reszta niech sobie stoi w korkach kogo jakiś plebs obchodzi

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  2. xxxx #2810347 | 79.184.*.* 27 paź 2019 14:11

    Sikorskiego żeby przejechać 5 razy trzeba stawać

    Ocena komentarza: warty uwagi (30) odpowiedz na ten komentarz

  3. jest sposób #2810357 | 89.228.*.* 27 paź 2019 14:23

    likwidacja ITS oraz lini tramwajowych

    Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz

  4. heheh #2810359 | 88.156.*.* 27 paź 2019 14:25

    zapytajcie Grzymowicza po co ten ITS. W końcu nagrodę za niego dostał - śmiechu warte. Dziś niedziela - w drodze na cmentarz przez całe miasto mijałem 11 sygnalizatorów, na 10 z nich zapaliło się czerwone światło jak dojeżdżałem. Dodam, że jeżdżę 50 km/h. Nasz wódz zadłużył miasto przez swoje chore wizje, na nic nie ma pieniędzy, sytuacja jest dramatyczna. Ciekawe kiedy to wszystko pęknie jak stary nabrzmiały wrzut.

    Ocena komentarza: warty uwagi (43) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. Złomiarz #2810363 | 188.147.*.* 27 paź 2019 14:31

      ITS spełnił swoje zadanie - zarobił kto miał zarobić a reszta ... kogo to obchodzi !

      Ocena komentarza: warty uwagi (34) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (24)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5