Na jednym bilecie autobusem i pociągiem? Kolejarze wyszli z propozycją
2019-05-31 07:06:00(ost. akt: 2019-05-30 15:39:34)
Zintegrowany bilet dla wszystkich środków transportu? To całkiem możliwy scenariusz, bo kolejarze chcą się w tej sprawie dogadać z miastem.
O tym, że Przewozy Regionalne. skierowały do prezydenta Olsztyna list intencyjny poinformował, radny Michał Wypij na na Facebooku.
„Liczę, że ratusz szybko i pozytywnie odpowie na ten list i taki bilet zostanie wprowadzony!” — napisał.
Wspólne bilety na przejazd funkcjonują z powodzeniem zarówno w dużych miastach, jak: Warszawa, Kraków, Łódź, Poznań czy Rzeszów, ale również w mniejszych, m.in. w Nowym Targu, Zakopanem czy Nowym Sączu. Integracja taryfowa przewoźników kolejowych i miejskich jest coraz bardziej popularna, bo po prostu ułatwia podróżowanie. Wszędzie tam, gdzie istnieje, obserwuje się systematyczny wzrost liczby podróżujących.
„Uważam, że Olsztyn i przyległe do niego gminy ze względu na charakterystykę demograficzną i mobilność populacji oraz rozbudowaną sieć komunikacji miejskiej i kolejowej, dysponuje olbrzymim potencjałem do wprowadzenia oferty integrującej transport publiczny” — pisze w liście do prezydenta Anna Lenarczyk, członek zarządu PR.
Obecnie w zakresie zintegrowanej oferty funkcjonują dwa podstawowe modele współpracy Spółki z podmiotami odpowiedzialnymi za transport komunalny. Pierwszy z nich polega na honorowaniu biletów na przejazd środkami komunikacji miejskiej w pociągu i odwrotnie.
„Rozliczenia z tego tytułu odbywają się w sposób określony w umowie, najczęściej na podstawie udziałów w całości przewozów realizowanych przez zainteresowane podmioty” — czytamy w piśmie.
Przy drugim modelu współpracy strony dokonują określonego upustu od ceny danego rodzaju biletów (jednorazowych, okresowych), stosowanych przy przejazdach pociągami i środkami komunikacji miejskiej, a podróżny otrzymuje nowy, tańszy produkt. Chodzi oczywiście o zintegrowany bilet, którego ostateczna cena składa się z cząstkowych opłat za przejazd lub przejazdy środkami uczestniczącymi w ofercie w ofercie przewoźnika.
„Wprowadzenie omawianych rozwiązań, stanowiłoby — nie tylko w przypadku Olsztyna i przyległych do niego miejscowości obsługiwanych komunikacją miejską — poważne udogodnienie w zakresie obsługi podróżnych, ale całego województwa warmińsko-mazurskiego, którego Olsztyn jest centralnym ośrodkiem administracyjnym, kulturalnym, oświatowym i usługowym, jak również centrum rynku usług komunikacyjnych Warmii i Mazur” — napisała Lenarczyk.
W piśmie poprosiła też o wskazanie terminu spotkania przez prezydenta. Do tematu wrócimy.
Paweł Jaszczanin
Komentarze (11) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
pasażer #2740722 | 213.184.*.* 31 maj 2019 07:52
ma to sens oczywiście pod warunkiem, że kolej zwiekszy częstotliwość kursów do okolicznych miejscowości bo jeden kurs rano i drugi po południu to trochę mało.
Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)
fffdd #2740732 | 188.147.*.* 31 maj 2019 08:12
Prezydent się nie zgodzi! Kto wtedy będzie jeździł Jego kochanymi tramwajami? :-)))))))))
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
Niepij #2740755 | 188.147.*.* 31 maj 2019 08:43
No, na pewno taki Wychlej będzie jeździł pociągiem z ul. Mickiewicza na sesję do Ratusza:)))
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
Coś tu nie gra #2740756 | 37.47.*.* 31 maj 2019 08:46
To chyba prezydent miasta powinien wystapić z propozycją współpracy do PKP aby ulżyć mieszkańcom miasta oraz mieszkańcom miejskiego obszaru funkcjonalnego, którego rdzeniem jest Olsztyn.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
doz #2740830 | 83.9.*.* 31 maj 2019 11:59
Prosta sprawa. PKP dokłada się do ceny biletu komunikacji miejskiej. Za tylu pasażerów jakim sprzeda zintegrowany bilet. I załatwione. Bo inaczej to olsztynianie będą dopłacać do PKP.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz