Już niedługo zostanie otwarty kolejny odcinek obwodnicy Olsztyna
2019-01-03 07:06:47(ost. akt: 2019-01-02 18:12:35)
W styczniu powinien być już przejezdny odcinek obwodnicy od Wójtowa do Jarot. Wykonawca wystąpił już o zgodę na użytkowanie tego fragmentu drogi. Nie wiadomo, kiedy zapadnie decyzja w tej sprawie.
Być może już styczniu kierowcy będą mogli korzystać z kolejnego odcinka olsztyńskiej obwodnicy. Chodzi o ok. 10-kilometrowy fragment trasy od węzła Olsztyn Wschód (okolice Wójtowa) do węzła Jaroty.
Wykonawca złożył już wniosek do wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego o wydanie decyzji na użytkowanie tego odcinka drogi. Jednak inspektorat musi dokonać kontroli, nim wyda decyzję zezwalającą na użytkowanie trasy. A to może potrwać. — Trudno powiedzieć, ile to potrwa, ale liczymy, że jeszcze w styczniu droga powinna być udostępniona kierowcom — mówi w rozmowie z nami Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jednak trzeba jeszcze poczekać aż będzie gotowy cały, dłuższy drugi odcinek obwodnicy (Wójtowo — Tomaszkowo). Prace blokuje niestabilny grunt w okolicach Bartąga. Wprawdzie teren został wzmocniony palami i wykonano specjalny nasyp, jednak grunt wciąż osiada na odcinku ok. 100 metrów. I trzeba poczekać aż grunt osiądzie całkowicie lub też trzeba będzie poszukać innego rozwiązania.
Jednak trzeba jeszcze poczekać aż będzie gotowy cały, dłuższy drugi odcinek obwodnicy (Wójtowo — Tomaszkowo). Prace blokuje niestabilny grunt w okolicach Bartąga. Wprawdzie teren został wzmocniony palami i wykonano specjalny nasyp, jednak grunt wciąż osiada na odcinku ok. 100 metrów. I trzeba poczekać aż grunt osiądzie całkowicie lub też trzeba będzie poszukać innego rozwiązania.
Po niedawnym oddaniu do użytkowania 10-kilometrowego odcinka od Kudyp do Tomaszkowa i dopuszczeniu do ruchu odcinka Wójtowo — Jaroty zostanie ok. 5 kilometrów, aby można było przejechać całą obwodnicą.
Koniec prac na dłuższym odcinku jest przewidziany na koniec kwietnia tego roku, a budowa węzła Pieczewo ma się zakończyć w połowie roku. Wówczas będzie można mówić o zamknięciu budowy obwodnicy Olsztyna, której koszt wynosi prawie 1,4 miliarda złotych.
Koniec prac na dłuższym odcinku jest przewidziany na koniec kwietnia tego roku, a budowa węzła Pieczewo ma się zakończyć w połowie roku. Wówczas będzie można mówić o zamknięciu budowy obwodnicy Olsztyna, której koszt wynosi prawie 1,4 miliarda złotych.
am
Czytaj e-wydanie ">kliknij
Komentarze (23) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Zwolenniczka PO #2654298 | 83.6.*.* 3 sty 2019 09:15
Można, można. A co Wy myślicie, że mnie serce nie boli jak po 8 letnich naszych rządach afer , stagnacji, kolesiostwa i ruiny za rządów PiS Polska jest cała w budowie .
Ocena komentarza: warty uwagi (34) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (5)
Smyk #2654203 | 37.7.*.* 3 sty 2019 07:17
Miesiąc temu był artykuł że drugi odcinek ma być otwarty 15 grudnia
Ocena komentarza: warty uwagi (26) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
pyta #2654458 | 83.15.*.* 3 sty 2019 12:45
po co końcówkę ul. Towarowej nazwali im. Bublewicza (drogowskazy) komplikując życie ludziom? tyle innych ulic można było nazwać jego imieniem...
Ocena komentarza: warty uwagi (21) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
No właśnie jak to jest #2654472 | 167.114.*.* 3 sty 2019 12:57
Obwinialiście Grzymka za brak obwodnicy, jak inwestycja jest prawie skończona piszecie że on nie ma nic z tym wspólnego. I TAK I NIE. Jednak to arbuz zrobił najwięcej w tym kierunku i nie można mu tego odmówić, za Czesława nikt o tym nawet nie wspominał.
Ocena komentarza: warty uwagi (20) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)
Ja #2654572 | 188.146.*.* 3 sty 2019 15:08
Jadąc od Barczewa są zjazdy na ul Bublewicza, nie lepiej było napisać "Towarowa" tę ulicę wszyscy znają
Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)