Mieszkańcy chcą, żeby ulica Limanowskiego została aleją

2018-11-26 08:22:00(ost. akt: 2018-11-26 08:44:41)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Dużym problemem Zatorza jest brak miejsc postojowych. A będzie ich jeszcze mniej. Za sprawą klombów, które pojawiły się na chodnikach przy Limanowskiego.
Problemem numer jeden Zatorza, os. Wojska Polskiego czy Podleśna w Olsztynie jest brak miejsc parkingowych. Kiedy te osiedla powstawały, nikt nie myślał o parkingach. I dziś, żeby tu zaparkować, kierowcy muszą się mocno nagimnastykować. Wystarczy popatrzeć na to, co dzieje się choćby wokół polikliniki. Armagedon. I zamiast miejsc przybywać, to ich ubywa, tak jak ostatnio przy ul. Limanowskiego. Pojawiły się tu prostokątne dziury w chodnikach. Kilkumetrowe. Efekt jest taki, że teraz może tu zaparkować dwa razy mniej aut. Kierowcy są wściekli.

— Już nie ma gdzie zaparkować a tu wymyślają znowu jakieś cuda — nie krył irytacji jeden z kierowców, który zadzwonił do redakcji.

Okazuje się, że taki był plan. — Na wniosek części mieszkańców ul. Limanowskiego w sprawie przywrócenia charakteru alejowego tej ulicy zaprojektowano w chodniku klomby, w których zostaną zasadzone klony kolumnowe oraz szpaler kasztanowców — wyjaśnia Paweł Palczewski z Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie. — Starsi mieszkańcy pamiętają to miejsce, jako tradycyjny szlak spacerowy. Ten charakter chcemy oddać proponując właśnie nowe nasadzenia.

To, że mieszkańcy ul. Limanowskiego chcą więcej zieleni, nie dziwi. Nie dziwi też, że mają dość parkujących pod oknami aut. Jednak czy piękne kasztanowce, które kiedyś tu wyrosną, coś zmienią. Ulica Limanowskiego to dziś jedna z najbardziej zatłoczonych ulic w mieście, a już na pewno nie żadna aleja spacerowa. I będzie tak, dopóki nie powstanie północna obwodnica Olsztyna. Do tego czasu, żaden szpaler nawet najpiękniejszych drzew nie zatrzyma smrodu spalin z rur wydechowych jeżdżących tędy tirów.
am

Komentarze (30) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. dik #2631332 | 79.190.*.* 26 lis 2018 09:16

    W normalnych państwach miasta są dla ludzi, centra handlowe buduje się na obrzeżach, domy mieszkalne blizej śródmieścia, zostawia się miejsce na parkingi, mniejsze sklepy, infrastrukturę edukacyjną i odpoczynek. Paradoksalnie tak projektowano w latach 70/80, teraz zabudowuje się każdy wolny kawałek, za łąpówki lokalizuje się mega hiper markety w miejscach gdzie powinna byc mieszkaniówka i wtedy niestety tiry

    Ocena komentarza: warty uwagi (34) odpowiedz na ten komentarz

  2. Pulpeciński #2631400 | 89.228.*.* 26 lis 2018 11:30

    ha ha ha w zasadzie wszystko na co spojrzę budują nie tak jak należy.......ostatnio nie mogłem swoim autem szybciej jechać wyprzedzić autobusu przegubowca mpk na nowo zbudowanej ulicy partyzantów przy dworcu bo tył długiego autobusu zachodził na łuku i zajmował mój pas czyli debile zbudowali za wąskie pasy a tam pełno autobusów jeżdzi i zajmują dwa pasy jak jadą bo im tył zachodzi ha ha ha a jest miejsce na poboczach aby te pasy zrobić szersze ale ha ha ha zrobili wąsko wymierzone jak na osobowe. Zapomnieli że tam często jadą busy mpk ciężarówki dostawczaki szerokie a nie tylko osobówki. Cholera wie czemu tak budują ze większe pojazdy muszą zdzierać opony o krawężniki (W pracy jeżdżę ciężarówką) Może to jest po kielichu projektowane bo niemożliwe że na trzeźwo.....

    Ocena komentarza: warty uwagi (27) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)

    1. Stowarzyszenie Płaska Ziemia #2631313 | 5.173.*.* 26 lis 2018 09:01

      kolejny co 50m po chleb musi samochodem jechać albo drabinę i ksero do pracy codziennie wozi ;-D

      Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz

    2. dr TRAKTOR WIKTOR #2631403 | 79.184.*.* 26 lis 2018 11:30

      Jasne, a kierowcy jak będą przemieszczać się z południa na północ? Jak obwodnicy to towarzystwo z Dywit nie chciało. Teraz kasy na obwodnicę północną nie ma !!!!

      Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz

    3. aga #2631322 | 83.6.*.* 26 lis 2018 09:05

      co do zieleni, zawsze będę na plus, nawet kosztem samochodów, niech lepiej te zabetonowane place przerobią na parkingi, jeszcze 20-30 lat temu było kilkanaście razy więcej drzew w Olsztynie, a samochody można upchać na dużo innych sposobów, tylko Miasto musi chcieć.

      Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (30)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5