Olsztyn przystąpił do międzynarodowego projektu komunikacji publicznej

2018-03-29 09:00:00(ost. akt: 2018-03-28 16:02:52)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Rada Miasta zezwoliła na udział gminy w międzynarodowym projekcie. To zadanie związane z szeroko rozumianą mobilnością.
SUMBA jest projektem, w którym biorą udział kraje nadbałtyckie. Partnerem wiodącym jest niemiecki Hamburg, wśród pozostałych uczestników można wymienić m.in. estońskie Tallin i Tartu, łotewską Rygę, Szawle z Litwy, szwedzkie Växjö. W projekcie bierze udział 12 partnerów.

Uczestnicy przedsięwzięcia będą koncentrować się na problemie dojazdów w transporcie miejskim ze szczególnym uwzględnieniem podróży z miejskiego obszaru funkcjonalnego do miasta. Przygotowane zostaną niezbędne analizy, zebrane zostaną także przykłady dobrych praktyk w zakresie dojazdów.

— Głównym celem jest wspieranie miast w przestawianiu się z transportu samochodowego na transport intermodalny, czyli łączący różne środki komunikacji podczas jednej podróży — wyjaśnia dyrektor Wydziału Strategii i Funduszy Europejskich Urzędu Miasta, Justyna Sarna-Pezowicz. — Powstaną analizy, dające merytoryczne podstawy do przygotowania konkretnych inwestycji, które mogą być współfinansowane w przyszłej perspektywie unijnej.

Jednym z pierwszych zadań, jakie zostanie zrealizowane, będzie badanie co najmniej 500 gospodarstw domowych i ich zachowań transportowych. W głównej mierze zainteresowanie będzie skierowane w stronę mieszkańców Miejskiego Obszary Funkcjonalnego, czyli gmin otaczających Olsztyn.

Lokalnie gmina Olsztyn będzie współpracować z Zarządem Dróg, Zieleni i Transportu, Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym, Radami Osiedli Grunwaldzkiego i Generałów, Stowarzyszeniem Aktywności Społecznej "Młyn", Polskim Towarzystwem Turystyczno-Krajoznawcze Oddział Warmińsko-Mazurski oraz Stowarzyszeniem Inicjatyw Lokalnych "Wizja Lokalna".

Projekt ma być realizowany do końca września 2020 roku.

Komentarze (18) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Vasco #2473488 | 188.146.*.* 29 mar 2018 10:55

    Jeśli mówimy o badaniach, to ja się pytam czy arbuz był już badany? Nieudacznik wydaje coraz więcej pieniędzy na pierdoły. Zniszczył transport publiczny i układ komunikacyjny Olsztyna.

    Ocena komentarza: warty uwagi (34) odpowiedz na ten komentarz

  2. krzroy #2473379 | 81.190.*.* 29 mar 2018 09:18

    Piękny polski język pozwala na przekazanie wszelkich informacji w sposób zrozumiały dla wszystkich. Ktoś, kto nie umie korzystać z takiego języka nie powinien być dziennikarzem. Ten powyższy artykulik został napisany przy wykorzystaniu jakiegoś dziwnego żargonu i w efekcie mało kto zrozumie o co chodzi. Zamiast "miejskiego obszaru funkcjonalnego" moglibyście użyć zrozumiałe "podmiejskie gminy". Następne kwiatki: "transport intermodalny" czy "w przyszłej perspektywie unijnej". Być może tego typu określenia mogłyby być używane w jakiejś branżowej, specjalistycznej gazecie ale nie w przeznaczonej dla zwykłych ludzi Gazecie Olsztyńskiej. Używajcie pięknej polszczyzny a nie jakiegoś niezrozumiałego slangu!

    Ocena komentarza: warty uwagi (23) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    1. M. #2473468 | 176.221.*.* 29 mar 2018 10:42

      Dawniej to do rządzenia dopuszczani byli mądrzy ludzie, którzy sami wiedzieli jakie są potrzeby transportowe ludzi a teraz to trzeba zlecać badania 500 gospodarstw domowych.... A pieniądze płyną i odpływają, coraz dalej i dalej...

      Ocena komentarza: warty uwagi (21) odpowiedz na ten komentarz

    2. Jeszcze Prezydent Korkowicz #2473625 | 81.15.*.* 29 mar 2018 12:19

      Drodzy Olsztynianie! Konsekwencje ignorując Wasze oczekiwania wprowadzam powyższe działania, a ponadto mając Was kompletnie w dupie decyduje również o: - zainstalowaniu sygnalizacji świetlnych jeszcze gęściej, co maks 200 metrów - pierwszy bieg w zupełności wystarczy, bezpieczniej będzie. - wprowadzeniu polityki "Olsztyn wolny od zielonej fali" - projekt innowacyjny na skalę światową, - wprowadzeniu stref z ograniczeniem 30km/h. Przecież i tak jeździcie tam średnio 20km/h, a tak to ktoś chociaż kasę weźmie, dobrze mieć przyjaciół, bo tu już mnie nikt nie lubi ;( Obiecuje, że to nie koniec, z pewnością uda mi się uwolnić Olsztyn od transportu samochodowego. Oddany idei betonu i szyn Wasz Korkowicz

      Ocena komentarza: warty uwagi (20) odpowiedz na ten komentarz

    3. Eryk L #2473449 | 88.156.*.* 29 mar 2018 10:21

      zajmiemy się międzynarodowym transportem, a w Olsztynie jak stoimy w korkach tak dalej będziemy stać

      Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (18)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5