Czwartek, 20 września 2018. Imieniny Eustachego, Faustyny, Renaty

"Tempo 30" w centrum Olsztyna. "Niektórym mieszkańcom marzy się wprowadzenie tej strefy"

2017-12-08 08:57:12 (ost. akt: 2017-12-08 09:04:36)
Znak ograniczenia prędkości stoi już przy skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Kościuszki

Znak ograniczenia prędkości stoi już przy skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Kościuszki

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

W śródmieściu ma być wprowadzona strefa „Tempo 30”. Ma być przez to spokojniej na olszyńskich ulicach, ale na pewno nie mniej nerwowo. Dzisiaj nie wiadomo jeszcze, kiedy znaki z ograniczeniem prędkości pojawią się w centrum.

Strefa „Tempo 30” funkcjonuje na kilku olsztyńskich osiedlach. Stanęły tam znaki nakazujące jazdę do 30 km/h. Taki sam plan ratusz ma z niektórymi ulicami w śródmieściu, czyli tam, gdzie samochodów jest najwięcej. I są też piesi.

18 listopada odbyło się spotkanie z mieszkańcami na temat Zintegrowanego Programu Rozwoju Śródmieścia. Czy była to okazja do poznania opinii kierowców na temat wprowadzenia strefy? Ratusz odpowiada nam wymijająco.
— Przedstawiliśmy efekt pracy projektantów — mówi Patryk Pilikowski, rzecznik ratusza. — Z dokumentacją można się też zapoznać na stronie internetowej Urzędu Miasta.

Na razie nie wiadomo, kiedy strefa zostanie wprowadzona. Ale wystarczy przejrzeć komentarze pod naszymi tekstami, żeby zorientować się, że część mieszkańców jest przeciwko jej wprowadzeniu. Ale nie tylko oni. Niektórzy radni też nie pochwalają tego pomysłu.


— Wiem, że ważne jest bezpieczeństwo mieszkańców. Ale uważam, że „Tempo 30” nie jest nam potrzebne do szczęścia. Nie podoba mi wyrzucenie kierowców z centrum. Nikt na siłę nie przesiądzie się przecież do transportu miejskiego — uważa Maja Antosik, radna niezrzeszona. — Miasto na siłę chce zarobić na utrzymanie tramwajów. I dlatego robi wszystko, aby kierowcy rezygnowali z samochodów i kupowali bilety. Powinniśmy mieć wolny wybór. Olsztyn to nie Łódź ani Warszawa, u nas nie jest niebezpiecznie na drogach. A ci, którzy jeżdżą szybko, i tak będą jeździć szybko. Znak ograniczający prędkość nie wyłączy pedału gazu.

Do wprowadzenia strefy miasto przygotowuje się od kilku miesięcy. Najlepszym momentem wprowadzenia zmian jest zakończenie przebudowy ulic Partyzantów i Pieniężnego, które odgrywają w strefie ważną rolę. W tej chwili znak ograniczenia prędkości stoi przy skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Kościuszki.


— Niektórym mieszkańcom marzy się wprowadzenie tej strefy — twierdzi Robert Szewczyk, radny PO. — Bo gdy jadą do pracy przez zakorkowane miasto, nawet ta prędkość nie jest dla nich osiągalna. Strefę musimy jednak wdrażać z głową. Każdą ideę przecież można zrealizować źle. „Tempo 30” ma swoje uzasadnienie w niektórych miejscach — na drogach osiedlowych. W śródmieściu nie ma mowy o wprowadzaniu zmian. Trzeba najpierw zbadać, jakie konsekwencje wywoła zwolnienie jazdy.

Zdaniem radnego ograniczenie ruchu na części al. Piłsudskiego nie zostało dobrze przyjęte. — Tutejsze korki przekładają się na inne ulice. Ale i zabrakło badań przeprowadzonych przez miasto dotyczących skutków tej decyzji. Oby znowu nie wygrało szybkie tempo wprowadzania zmian — dodaje Szewczyk.
ar
Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (72) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. obserwator #2399196 | 89.228.*.* 16 gru 2017 17:36

    Uwaga moja wnuczka widziała w tramwaju obnażającego się człowieka ---pilnujcie dzieci

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Ali #2397412 | 213.199.*.* 13 gru 2017 20:18

    Ok ale po uruchomieniu obwodnicy to miasto stanie

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. asd #2394253 | 193.239.*.* 9 gru 2017 11:48

    Idea wprowadzenie "tempo 30" nie polega na ustawieniu znaków tylko na przygotowaniu dróg. Należy zacząć od likwidacji sygnalizacji świetlnych w tych strefach, zastąpieniu zwykłych skrzyżowań małymi rondami, pas ruchu 3 m, zwiększyć ilość przejść dla pieszych, stworzyć ścieżki rowerowe, itd. A przede wszystkim wymienić nawierzchnię dróg.

    Ocena komentarza: warty uwagi (7) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. magick #2394240 | 95.160.*.* 9 gru 2017 11:37

    Miasto musi sie czyms wykazac ze cos robi dla dobra przeciez za cos biora pensje.niby debatuja pol roku na ten temat ale i tak zrobia po swojemu.Nie wiem czy warto klucic sie o takie bzdety gdyz i tak nie da sie tam szybciej jechac wiec to czy znak bedzie czy nie to i tak kierowcy nie zwracaja uwagi na znaki gdyz gina w gaszczu innych

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. Olo #2393954 | 46.76.*.* 8 gru 2017 21:32

    Prżeciez i tak szybciej się nie jedzie chyba ze tempo 30 ma zagwarantować taka prędkość ;)

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) ! - + odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (72)

Zagraj w GRY.wm.pl

  • Goodgame Empire
  • Goodgame Big Farm
  • Goodgame Poker
  • Shadow Kings - The Dark Ages