„Trójka” ma problemy, ale ma być lepiej

2017-12-05 16:59:08(ost. akt: 2017-12-05 15:58:20)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Grzegorz Czykwin

Nasi czytelnicy skarżą się na funkcjonowanie tramwaju nr 3. Ten albo kursuje spóźniony, albo w zamian jeżdżą autobusy zastępcze. Niedługo ma się to zmienić.
Za niecałe dwa tygodnie miną dwa lata od powrotu tramwajów na ulice Olsztyna. Zwolenników tej formy transportu publicznego nie brakuje, choć nie wszędzie tramino dociera. Czasami przyczyną jest awaria pojazdu.

Do naszej redakcji zadzwonił wczoraj czytelnik. — Od września tramwaj nr 3 miał minimum kilkanaście awarii. Na tablicy z rozkładem jazdy często pojawia się komunikat, że linia ma problemy techniczne, dlatego podjedzie autobus zastępczy. Ale przecież autobus nie przyjedzie od razu, więc podróż się wydłuża — powiedział nam mężczyzna. I dodał: — Zastanawiające jest to, dlaczego awarię ma akurat „trójka”, a nie np. „jedynka”. Dosyć często tramwaj nr 3 jest także spóźniony, a przecież mało pasażerów nim jeździ (to lina z Kortowa do dworca — red.).

Wśród pasażerów krążą nawet plotki, że „trójka” ma małe obłożenie, a w ten sposób MPK oszczędza prąd... O przyczyny awarii zapytaliśmy Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. — Kłopoty z linią nr 3 są związane z brakami sprzętowymi — mówi nam Cezary Stankiewicz, rzecznik MPK. I dodaje: — W ostatnich dniach trzeba było wyłączyć z ruchu cztery tramwaje. Jeden z powodu kolizji, kolejny tramwaj przechodzi kontrolę techniczną wynikającą z warunków gwarancji. Dwa kolejne są w naprawie — zaszła konieczność wymiany łożysk osi. Części są w drodze do nas, za kilka dni oba zostaną więc naprawione. W związku z ubytkiem w sprzęcie są kłopoty z zapewnieniem wystarczającej liczby tramwajów do obsługi linii i stąd konieczność uzupełniania obsługi tej linii przez autobusy.

Komentarze (32) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Uwaga! #2391194 | 95.160.*.* 5 gru 2017 17:02

    Uwaga! Już niedługo zacznie się cyrk z pękającymi szynami, przecież nadeszła straszna zima, mega wahania temperatur od +1 do -1!!! Już niedługo tramwaje staną i zacznie się ta sama gadka o fuszerce spawania torów!! Może zaraz napiszecie o tym ile lat minęło od budowy Aquasfery? Może warto wspomnieć o ponad dwumilionowej fuszerce dachu tego obiektu kto zapłacił za ten remont? Ta sprawa ewidentnie podlega pod odpowiednie służby, osoby które nadzorowały obiekt za bagatela 70 mln złotych są odpowiedzialne za problemy z dachem. Takich błędów budowlanych nie można przeoczyć i powiedzieć że to był czysty przypadek i wina leży tylko po stronie wykonawcy! Ile zarabiały osoby które nadzorowały budowę z ramienia miasta? Czy osoby te nie mają ubezpieczenia OC, które jest wymagane do prowadzenia nadzorów? Miasto ma zabezpieczone 820 tys złotych a remont kosztuje ponad 2 mln złotych, teraz jest pytanie KTO ZA ZAPŁACIł POZOSTAŁĄ KWOTĘ za naprawę dachu na Aquasferze? Mieszkańcy?

    Ocena komentarza: warty uwagi (43) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. T #2391236 | 83.24.*.* 5 gru 2017 17:43

      Wcześniej rzadko jeździłem po mieście w godzinach szczytu. Ale od roku wracam autem do domu z pracy o 16 i dopiero teraz rozumiem, dlaczego kierowcy pisali w komentarzach, że tramwaje to wtopa. Mają duży udział w korkach przed skrzyżowaniami. W dodatku są awaryjne, trakcja także. Trzeba było jednak zainwestować w buspasy, elektryczne autobusy i poprawę stanu dróg. No, ale to nie miałoby takiego szumnego wymiaru PR-owego, jak powrót tramwajów do Olsztyna. W dodatku ktoś (wiadomo, kto) z wielką naiwnością sądził, że mieszkańcy przesiądą się z aut do tramwajów, które tak naprawdę dojeżdżają tylko do kilku ważnych punktów miasta. I teraz za tę naiwność lub głupotę płacimy. Szkoda, bo Olsztyn to fajne miasto.

      Ocena komentarza: warty uwagi (29) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. qp #2391373 | 88.156.*.* 5 gru 2017 19:51

        Było "100 pytań do..." Stankiewicza, to przygotuję dla redakcji pytania do ZDZiT. 1. Dlaczego tak się uparli i wymagają od operatora podmian tramwaju właśnie z trójki? Chodzi o awarie na mieście jak i wypuszczanie już z bazy rano autobusów zawsze na Z-3. Odgórne polecenie ZDZiT. Kierowca jeździ w kółko i robi pod siebie bez przerw, a by zawrócić na Kortowie jedzie się na Stary Dwór. 2. Kiedy priorytet zacznie poprawnie działać i przestanie być wyłączany przy byle przebudowie którejś ulicy w mieście? Kiedyś w Centrum, teraz Kętrzyńskiego. 5 sekund tram/bus Kościuszki, 3 min zielone Kętrzyńskiego, gdzie i tak stoją w korku na Bema. Od razu odpowiem zatroskanemu czytelnikowi dla którego miara opóźnień jest napełnienie tramwaju. 107, 126, 131 i tramwaj który stoi na końcu kolejki. Na razie rekord to 10 minut tramwajem z Dworca na Kętrzyńskiego. O braku priorytetu na Żołnierska/Obiegowa i Sikorskiego/Tuwima ktoś się wypowie? 3. Mijają dwa lata i dalej nikt nie potrafi włączyć priorytetu w miejscu krzyżowania torów. Ile jeszcze ten stan potrwa na Kościuszki/Piłsudskiego i Sikorskiego/Tuwima (tu tylko linia 3)? Co rodzi kolejne pytanie... 4. Kiedy z opóźnieniami na linii 3 zacznie się walczyć nagradzanym ITS-em zamiast wydłużając przerwę na Uniwersytecie? Tramwaj dalej przyjeżdża tak samo opóźniony, ale szansa na planowy wyjazd większa bo przerwa zwiększona z 4 do 6 minut. 5. Kiedy ktoś zajrzy do danych przesyłanych przez tramwaje i SRG i zacznie je analizować? Sprawdzanie punktualności i czasu przejazdu przez osobę ze ZDZiT, w tramwaju z notatnikiem gdy tramwaj przesyła dane o swojej pozycji i czasie cały czas do systemu? Miało być 100, ale jak na początek 5 wystarczy. Liczę na artykuł ciągu tygodnia.

        Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. ale głupota #2391362 | 88.156.*.* 5 gru 2017 19:40

          trawaje nr 3 jeżdzą prawie puste - napełnienie wg badań to ok 25%.... linia jest nieekonomiczna bo źle pomyślana - jednotorowa i na skraj miasteczka uniwersyteckiego... reszta mieszkańców dopłaca do tego interesu. tlumaczenie pana ręcznika żenujące

          Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          1. DONPEDRO #2391314 | 79.184.*.* 5 gru 2017 18:52

            Kiedy tramwaj pojedzie z Jarot do Kortowa?

            Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

            Pokaż wszystkie komentarze (32)
            2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5