Przebudowa Partyzantów w Olsztynie rusza już w tym miesiącu. Miasto zakorkuje się całkowicie?

2017-07-03 12:41:17(ost. akt: 2017-07-03 12:26:20)
Wizualizacja nowej ul. Partyzantów na odcinku od 1 Maja do ronda Bema

Wizualizacja nowej ul. Partyzantów na odcinku od 1 Maja do ronda Bema

Autor zdjęcia: UM Olsztyn

Przebudowa ul. Partyzantów ma się rozpocząć w lipcu, czyli duże utrudnienia w ruchu będą jeszcze większe. Ale jeśli chcemy, żeby było lepiej, najpierw musi być gorzej. Dotyczy to również remontu Towarowej czy Pieniężnego.
Przez kilka ostatnich lat mieszkańcy Olsztyna przyzwyczaili się już do wielkich inwestycji drogowych: budowy nowego wiaduktu między ul. 1 Maja a Artyleryjską czy rozkopania połowy miasta przy budowie linii tramwajowych. Na początku zawsze było nerwowo, potem jakoś wszyscy się przyzwyczajali, na koniec była radość z końca inwestycji i korków.

Podobnie będzie i teraz. Trwają już m.in. remonty ulicy Towarowej i Pieniężnego z mostem św. Jakuba, a jeszcze w lipcu jak liczy prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz, ruszą prace na błagającej od lat o remont ul. Partyzantów. Roboty podzielono na dwa etapy (od u. 1 Maja do ronda Bema i od ronda Bema do dworca), a całość ma być gotowa do końca 2018 roku. A to oznacza, że przez prawie półtora roku w cierpliwość będą musieli uzbroić się kierowcy, pasażerowie komunikacji miejskiej i piesi.

— Już dzisiaj wiem, że będzie kocioł — mówi nam jeden z przedsiębiorców, który prowadzi działalność przy ul. Partyzantów. — Mam tylko nadzieję, że schemat zmian zostanie przygotowany sensownie i ból głowy będzie jak najmniejszy.


W lutym Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu przedstawił schemat tymczasowej organizacji ruchu w związku z przebudową Partyzantów. Wloty w ulicę z 1Maja i ronda Bema mają być zamknięte, a sygnalizacje świetlne na pl. Bema, skrzyżowaniu z 1 Maja i skrzyżowaniu Lubelska – Składowa będą wyłączone. Na niektórych skrzyżowaniach, m.in. Partyzantów – Artyleryjska, Kościuszki – Piłsudskiego i Kościuszki – Kętrzyńskiego zmieni się program sygnalizacji świetlnych.

Ponadto będzie możliwy wjazd z ronda Bema w ul. Kopernika.
Ruch tramwajowy w rejonie dworca ma być niezagrożony, z kolei autobusy, których trasy przebiegają przy dworcu i kończą trasy przy Partyzantów, będą obsługiwane na ul. Dworcowej na wysokości restauracji McDonald's.


Swoje trasy prawdopodobnie zmieni też kilka linii autobusowych, które przejeżdżają przez Partyzantów. Drogowcy wskazują też, że fragment Dworcowej od pl. Ofiar Katynia do pl. Konstytucji 3 Maja powinien być udostępniony dla autobusów miejskich i jako dojazd do posesji. Ostateczny wygląd tymczasowej organizacji ruchu i terminy jej wprowadzenia poznamy bliżej daty podpisania umowy z wykonawcami.

A emocji przy ich wyborze nie brakowało. Najpierw Skanska zaskarżyła ofertę Balzoli, która wygrała przetarg na pierwszy odcinek od skrzyżowania z ul. 1 Maja do ronda Bema. Skanska uznała, że polsko-hiszpańskie konsorcjum zbyt nisko wyceniło urządzenie zieleni miejskiej wzdłuż ulicy. Ostatecznie wygrała Balzola, która wykona zadanie za nieco ponad 22 mln zł.

Drugi odcinek od ronda Bema do ul. Lubelskiej wraz z budową zintegrowanego węzła przesiadkowego zrealizuje natomiast Skanska. Ta firma zaoferowała najniższą kwotę, czyli nieco ponad 22,9 mln zł. I w tym przypadku do ratusza również trafiło zażalenie, które złożyła tym razem Balzola, ale potem je wycofała.


Nowa jezdnia na ul. Partyzantów będzie miała taką samą szerokość jak obecna, powstaną po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, z czego zewnętrzne posłużą za buspasy. Wymienione zostaną podziemne instalacje, powstaną ścieżka rowerowa i nowe chodniki, a także zatoki postojowe dla samochodów.
mp


Komentarze (43) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. gosc #2277781 | 81.190.*.* 3 lip 2017 13:38

    "Ale jeśli chcemy, żeby było lepiej, najpierw musi być gorzej. " Sęk w tym, że po tym "gorzej" wcale nie będzie "lepiej".

    Ocena komentarza: warty uwagi (44) odpowiedz na ten komentarz

  2. Kibic #2277785 | 80.48.*.* 3 lip 2017 13:44

    Buspas = wolna przestrzeń komunikacyjna=zakorkowane Rondo Bema=zakorkowana Kętrzyńskiego=zakorkowana Towarowa=zakorkowana Dworcowa.

    Ocena komentarza: warty uwagi (34) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. oi #2277771 | 95.40.*.* 3 lip 2017 13:26

      "na koniec była radość z końca inwestycji i korków" - chyba mieszkamy w innym Olsztynie

      Ocena komentarza: warty uwagi (28) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. zec #2277750 | 83.9.*.* 3 lip 2017 12:46

        będzie katastrofa w czasie budowy, i po.. Wciskają te bus pasy na siłę, teraz bez nich kierowcy autobusów świetnie sobie radzą.. I po co to?

        Ocena komentarza: warty uwagi (27) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. zjs #2277800 | 213.216.*.* 3 lip 2017 14:10

          Straszna mądrala jest autorem tego artykułu. Jeszcze o "radości z końca inwestycji i korków" . Mieszkasz ,mądralo, w Olsztynie? Słynne tramwajowe "grzymowiczki" zielone jak peeselowskie koniczynki, zakorkowały miasto do granic możliwości. A jeszcze podobno mają być dwie linie ? Boże zmiłuj się nad nami!

          Ocena komentarza: warty uwagi (25) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          Pokaż wszystkie komentarze (43)
          2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5