Zapytaj władzę! Czekamy na wasze maile i komentarze

2017-04-28 09:06:19(ost. akt: 2017-05-10 10:31:36)

Autor zdjęcia: Grzegorz Czykwin

W nowym cyklu "Gazety Olsztyńskiej" to olsztyniacy będą zadawać pytania władzy: osobom, podmiotom i firmom, które mają wpływ na ich codzienne życie.
Jesteś mieszkańcem olsztyńskiego osiedla z problemami? Może nie podoba Ci się coś w mieście? Chcesz zadać pytanie władzom spółdzielni mieszkaniowej, ale nie wiesz do kogo się zwrócić? W komentarzach pod tym tekstem lub na adres mailowy autora tego tekstu możesz wysłać pytania szeroko pojętej władzy- spółdzielni, policji, straży miejskiej, urzędom, radnym itp. Wybrane pytania przekażemy odpowiednim instytucjom i zamieścimy w cotygodniowym cyklu w internetowym wydaniu "Gazety Olsztyńskiej".

Bartosz Cudnoch
b.cudnoch@gazetaolsztynska.pl

Komentarze (7) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Mistrz #2241665 | 213.184.*.* 10 maj 2017 13:04

    Dlaczego w ostatnich latach za rządów prezydenta Grzymowicza ubywa pasów jezdni dla samochodów zwłaszcza w centrum (ul. Kościuszki, Piłsudskiego, Żołnierska) oczywiście na rzecz buspasów oraz redukowana jest prędkość na tzw. wylotówkach (Warszawska, Sielska - z 70 km/h na 50 km/h)? Czy to w ramach akcji "Olsztyn przyspiesza"?

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz

  2. czytak #2241681 | 213.184.*.* 10 maj 2017 13:14

    w opinii środowiskowej przed budowa linii tramwajowych napisano, ze normy zanieczyszczenia powietrza w śródmieściu Ol sa przekroczone 4x. Jak jest obecnie w Śródmieściu a zwłaszcza np. poziom spalin -co podobno miasto monitoruje ale nie podaje - na przystanku Centrum np. ? Wcale nie lepiej czyż nie..

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  3. olsztynianin #2241693 | 83.9.*.* 10 maj 2017 13:29

    A dlaczego na ul. Obiegowej niema znaku drogowego pozwalającego jechać z większą prędkością niż przepisowe 50 km/h . wszyscy jadą szybciej i ja się pytam czy tak można łamać przepisy.

    odpowiedz na ten komentarz

  4. Krzysztof #2242453 | 5.60.*.* 11 maj 2017 10:38

    Chciałbym wiedzieć pod czyją jurysdykcją jest jezioro Skanda ? (ponieważ dostałem odpowiedź od nadleśnictwa Olsztyn że oni nie mają tam żadnej władzy). Czy w Olsztynie są jakieś wyznaczone miejsca by zrobić ognisko ze znajomymi legalnie ?

    odpowiedz na ten komentarz

  5. mieszkaniec olsztyn #2242795 | 176.97.*.* 11 maj 2017 16:02

    Jestem mieszkańcem Olsztyna od urodzenia. Podróżuję często po różnych miastach w Polsce i widzę masę pozytywnych przykładów jakie rozwiązania można zastosować by upłynnić ruch, maksymalnie wykorzystać infrastrukturę i ułatwić poruszanie się drogami miasta mieszkańcom jak i przejeżdżającym. Przede wszystkim, chciałbym zapytać jaki zamysł tkwi w zlikwidowaniu większości warunkowych skrętów w lewo na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, zmniejszenia przepływu ruchu na rondzie Ofiar Katastrofy Smoleńskiej - zwanej w ostatnim czasie żartobliwie przez mieszkańców - rondem Ofiar Katastrofy Turbinowej, uniemożliwieniu przejazdu przez trakcje tramwajową (szczególnie ulica Kościuszki), postoju pojazdów komunikacji miejskiej na drodze wylotowej w stronę Dywit (jest to droga międzynarodowa), pomimo tego, że tuż obok jest pętla autobusowa (składałem zapytanie do ZDZiT w tej sprawie nie otrzymując żadnej odpowiedzi), ustanowieniu limitów ograniczeń prędkości 50 km na drogach dwujezdniowych, bez skrzyżowań kolizyjnych poniżej bezpiecznej prędkości(patrz ulica Obiegowa, Sikorskiego, Warszawska w stronę centrum za wylotem z Brzezin, w wielu miejscach ulica Sielska oraz Bałtycka)-szczególnie wzmożone w tych miejscach są kontrole prędkości. Kolejne pytanie dotyczy konfiguracji sygnalizacji świetlnej, albo właściwie jak się wydaje całkowitego braku jej skonfigurowania. Wystarczy zaczerpnąć inspirację z niezbyt odległych aglomeracji np. Trójmiasto - gdzie ruch w mieście odbywa się płynnie pomimo jego znacznego natężenia. Można by też skorzystać z usług kompetentnych osób, które potrafią skonfigurować ruch w mieście.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (7)
2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5