Wielka przebudowa w Olsztynie. Miasto rozpisało przetarg na budowę węzła komunikacyjnego

2017-04-10 12:00:00(ost. akt: 2017-04-10 19:15:06)

Autor zdjęcia: Urząd Miasta w Olsztynie

Miasto rozpisało przetarg na budowę zintegrowanego centrum przesiadkowego w rejonie dworca głównego. Istniejący dzisiaj teren zmieni się nie do poznania.
O zintegrowanym węźle przesiadkowym mówi się w Olsztynie od kilku lat. A dokładnie od 2011 roku, kiedy prywatny inwestor ogłosił, że w miejsce starych dworców autobusowego i kolejowego zamierza wybudować zintegrowane centrum komunikacyjne.
Dzisiaj znamy już więcej szczegółów odnośnie planowanej przez miasto inwestycji. Węzeł przesiadkowy obejmie około kilometra ulic: Partyzantów, Lubelskiej i Przemysłowej. To oznacza, że zostanie również przebudowana ul. Partyzantów od ronda Bema do pl. Konstytucji 3 Maja. Na skrajnych pasach Partyzantów powstaną buspasy.

Na węzeł złoży się osiem przystanków, z czego komunikacja miejska będzie miała swoje przystanki, a prywatni przewoźnicy swoje. Wiadomo też, że istniejący krańcowy przystanek tramwajowy przy dworcu pozostanie nieruszony, ale dodatkowo powstanie tor dostawczy dla tramwajów. — Będzie się tam zatrzymywać więcej tramwajów po wybudowaniu nowej nitki — tłumaczy Patryk Pulikowski z Urzędu Miasta w Olsztynie.
Krańcowe przystanki autobusów pozostaną przy budynku dzisiejszego dworca kolejowego, natomiast miejsce postojowe pojazdów zostanie zlokalizowane w rejonie ulic Lubelskiej i Przemysłowej. Istotną zmianą jest też to, że główny przystanek dworcowy pojawi się przy wieżowcu, czyli tam, gdzie dzisiaj postój mają taksówki.

Gdzie zatem w nowym układzie znajdzie się dla nich postój?
— Prawdopodobnie będzie on zlokalizowany tuż przy dworcu. Chodzi o obszar, gdzie obecnie przebiega ul. Partyzantów, ponieważ w nowym układzie ta ulica skręca w kierunku Dworcowej-Lubelskiej już na wysokości poczty — odpowiada Patryk Pulikowski.
Pojawią się też m.in. nowe przejścia dla pieszych i dwukierunkowe ścieżki rowerowe na Partyzantów i Lubelskiej. Szacunkowa wartość inwestycji to prawie 25 mln zł. Miasto czeka teraz na pytania inwestorów ws. węzła, planowany termin otwarcia ofert to 9 maja.
mp

Komentarze (15) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. q-ku #2220667 | 195.136.*.* 10 kwi 2017 21:07

    jak zrobią to "zintegrowanie" tak jak rondo OKS to drżyjcie

    Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz

  2. noll #2220734 | 83.9.*.* 10 kwi 2017 22:17

    Czy to ma być przesiadka na rowery? Bo raczej lubelska i towarowa to ulice nie turystyczne a przemysłowe jakby projektant nie wiedział.

    Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz

  3. Sugestia !!!!! #2220977 | 82.139.*.* 11 kwi 2017 09:26

    Panowie Redachtory - sugeruję podpisywać co dana fotka przedstawia W ujęciach które prezentujecie nawet rodowity mieszkaniec może mieć problemy aby odgadnąć co fotka przedstawia . Dwa - trzy słowa nie zawadzą a i wam metrażu w niusikach przybędzie

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. do trójki piszących poniżej #2221000 | 11 kwi 2017 09:45

      banda zasrańców narzekających na byle co wyprowadźcie się i będzie więcej miejsca i powietrza dla normalnych ludzi

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

    2. Do narzekajacych #2221017 | 5.172.*.* 11 kwi 2017 10:07

      I tak nie ogarniecie jak wam ciężko ogarnąć rondo OKS :) pozostaje wam faktycznie tylko jeczenie

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (15)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5