Będzie kolej podmiejska w Olsztynie! Są konkretne propozycje
2017-03-13 08:00:00(ost. akt: 2017-03-12 18:04:38)
Podczas sobotniej (11.03) konferencji prasowej wiceministra infrastruktury i budownictwa Jerzego Szmita oraz Ireneusza Merchela, prezesa spółki PKP Polskie Linie Kolejowe padło sporo konkretów dotyczących infrastruktury kolejowej na Warmii i Mazurach. Jakich?
Do 2023 roku na Warmii i Mazurach ma zostać zmodernizowanych kilka głównych linii kolejowych. W Krajowym Programie Kolejowym znalazło się pięć dużych inwestycji w naszym regionie. Ich wartość to prawie półtora miliarda złotych
Do końca marca PLK ma ogłosić przetarg na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej elektryfikacji linii Ełk—Korsze. Inwestycja będzie realizowana w latach 2020-2023. A dzięki niej skróci czas przejazdu z Olsztyna do Ełku o 37 minut, do ok. 1 godzin 47 min.
Wcześniej kolejarze przebudują linię Szczytno — Ełk, która będzie gotowa w 2020 roku i pociągi będą mogły tu jechać 120 km/h.
Do 2020 roku powinna zostać też przebudowana linia Gutkowo —Braniewo i tu też czas jazdy skróci się o ok. pół godziny. Więcej już wiadomo na temat przyszłej kolei aglomeracyjnej w Olsztynie. Kolejarze mocno szykują się bowiem do rewitalizacji 8-kilometrowego odcinka Olsztyn – Gutkowo. PKP będzie szukało pieniędzy na tę inwestycje, a to ok. 30 mln zł.
Według założeń zostanie wybudowane przejście pod torami na ul. Jeziornej i kilka przystanków. Przystanek po roboczą nazwą „Szkoła” będzie znajdował się na wysokości „elektronika”, a czas przejazdu tu z dworca wyniesie ok. 7 minut. Powstaną przystanki Likusy, Redykajny oraz Śródmieście ( na wysokości przejścia podziemnego). Jednak ten ostatni będzie budowany przy okazji modernizacji linii Olsztyn — Działdowo. A prace na tej linii zakończą się wiosną 2020 roku i pociągi będą mogły jechać z prędkością 120-140 km/h. Dzięki temu do Warszawy dotrzemy z Olsztyna w 2 godziny i kilka minut. Warto dodać, że przy okazji modernizacji linii do Działdowa zostanie wybudowany też przystanek Dajtki zlokalizowany w rejonie ul. Bławatnej.
Jak powiedział prezes Merchel możliwe jest przedłużenie kolei aglomeracyjnej choćby do Jonkowa czy do Dobrego Miasta.
Andrzej Mielnicki
Andrzej Mielnicki
Komentarze (30) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Jan #2200934 | 94.254.*.* 13 mar 2017 08:36
To byłoby coś... oby się udało!
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-10) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Jarek #2200936 | 83.9.*.* 13 mar 2017 08:41
Drogi w Olsztynie niech porobią bo nasze drogi w Olsztynie to jest jakiś koszmar niech się wezmą za robienie dróg a nie kupnem tramwai albo innych bez użytecznych rzeczy
Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (6)
Strix #2200945 | 213.73.*.* 13 mar 2017 08:49
Przystanek śródmieście? Po co to komu? W linii prostej do dworca gł. jest ile? 500m? I zero możliwości przesiadkowych na planowanym przystanku. Podróżny i tak musi śmignąć pod Aurę żeby pojechać gdzieś dalej. Idiotyzm i tyle! Drogi zróbcie normalne a przede wszystkim OBWODNICĘ!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (31) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (7)
Yebisu #2200953 | 178.37.*.* 13 mar 2017 09:09
Bardzo dobry pomysł. Gutkowo jest fatalnie skomunikowane z centrum. Wiadomo, w Olsztynie każdy narzeka a w szczególności napływowi z kurpii, szczytna, kętrzyna, lidzbarka itp. itd. którzy swoją betką za 4k muszą mieć gdzie się rozbijać, natomiast z punktu widzenia homo sapiens ta inwestycja to mus.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
Janina Dziąsło #2200954 | 178.235.*.* 13 mar 2017 09:10
Panie Andrzeju Mielnicki, w tej krótkiej formie połączył Pan zupę i deser. Bo czy te pociągi mknące 140 km/h zdążą się rozpędzić między przystankami tak by przeciążenia nie pozabijały pasażerów?
Ocena komentarza: warty uwagi (28) odpowiedz na ten komentarz