Jedna osoba tu zginęła. Policja chce minironda w centrum Olsztyna

2016-07-21 19:15:12(ost. akt: 2016-07-21 16:14:45)
Stłuczka na Skrzyżowaniu Głowackiego i Piłsudskiego, tym razem nikt nie ucierpiał

Stłuczka na Skrzyżowaniu Głowackiego i Piłsudskiego, tym razem nikt nie ucierpiał

Autor zdjęcia: Grzegorz Czykwin

Policjanci szukają rozwiązania, które miałaby sprawić, że skrzyżowanie ul. Głowackiego z al. Piłsudskiego w Olsztynie byłoby bezpieczniejsze. W tym roku w tym miejscu zginęła już jedna osoba.
Policjanci zauważyli, że od zakończenia prac związanych z powstaniem linii tramwajowej w Olsztynie znacznie wzrosła ilość zdarzeń na skrzyżowaniu ul. Głowackiego z al. Piłsudskiego. Dlatego też policjanci postanowili poszukać rozwiązania i zaproponowali dwa.

– Zwróciliśmy się do zarządcy drogi o usprawnienie i poprawienie bezpieczeństwa na w/w skrzyżowaniu. Jednym z rozwiązań, jakie zasugerowano, to: sygnalizacja świetlna lub mniej kosztowne minirondo. Wloty na rondo byłby poprzedzone znakiem ustąp pierwszeństwa A-7 – mówi Mariola Plichta, rzeczniczka Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie. Jednak takie rozwiązanie nie do końca podoba się Zarządowi Dróg Zieleni i Transportu.

– Na posiedzeniu Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego padła propozycja utworzenia minironda na skrzyżowaniu ul. Głowackiego z al. Piłsudskiego. Członkowie komisji zapoznali się z tym pomysłem, ale nie opiniowali go – mówi Paweł Pliszka, rzecznik ZDZiT.

Dlaczego inni członkowie KBRD nie są za takim akurat rozwiązaniem? – Wydaje się, że takie rozwiązanie sprawdza się w przypadku skrzyżowań o symetrycznych wlotach i tam, gdzie ruch nie jest intensywny – komentuje Paweł Pliszka. – Tu zaś mamy połączenie al. Piłsudskiego, która ma po dwa i trzy pasy ruchu z Głowackiego, gdzie kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Kierowcy jadący na wprost z al. Piłsudskiego mogliby wymuszać pierwszeństwo nawet nie zdając sobie sprawy z tego, że przejechali przez rondo – dodaje rzecznik ZDZiT.

Warto też pamiętać, że jest to obszar, który zupełnie zmieni się po realizacji kolejnego odcinka linii tramwajowej (w planach jest budowa torowiska na odcinku al. Piłsudskiego).

Statystyki pokazują, że po powstaniu linii tramwajowej wzrosła ilość zdarzeń w tym miejscu. Tylko w tym roku doszło do siedmiu. Niestety, jedno z nich zakończyło się tragicznie - jedna osoba zginęła. W 2014 i w 2015 roku nie odnotowano tragicznych wypadków.

kraw

Komentarze (64) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. TrolPospolity #2030870 | 81.190.*.* 21 lip 2016 20:04

    ..rondo będzie non stop zabite ..teraz nie da się tam przejechać a czemu tu są wypadki??? ..jaki jest powód panowie policjanci...właśnie taki jak napisałem powyżej, ludzie nie wytrzymują i ryzykują 0a może się uda przeskoczyć mimo iż nie mam pierwszeństwa ale stoję już 45min. to zaryzykuję i co ...i właśnie to . Na bezpieczeństwo tego skrzyżowanie wpływa przede wszystkim skrzyżowanie z Kościuszki....i to jest powód niebezpiecznych sytuacji na skrzyżowaniu ,...zróbcie porządek z Kościuszki to i sam zrobi się porządek z Głowackiego...gwarantuje to wam wszystkim....

    Ocena komentarza: warty uwagi (24) odpowiedz na ten komentarz

  2. Arab #2030856 | 88.156.*.* 21 lip 2016 19:49

    Niech drogówka stanie przy banku i wyłapuje tych kretynów, którzy jeżdżą z pasa do jazdy w prawo prosto. Debile i pseudocwaniaczki.

    Ocena komentarza: warty uwagi (23) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. kuba #2031208 | 79.187.*.* 22 lip 2016 09:57

      Szkopuł w tym, że większość ruchu jaki do momentu wybudowania linii tramwajowej odbywał się w rejonie centrum ulicami Piłsudskiego i Kościuszki wzięły na siebie ulice Mickiewicza i Głowackiego. Kierowcy muszą się w jakiś sposób przemieszczać, a ulice Kościuszki i Piłsudskiego obecnie się do tego nie nadają. Grzymowicz jest zadowolony bo niby wyrugował ruch samochodowy z centrum, pytanie czy mieszkańcy spokojnych i cichych do tej pory uliczek (Głowackiego, Mickiewicza, Dąbrowszczaków, Kopernika) podzielają jego radość?

      Ocena komentarza: warty uwagi (22) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. Kazik #2030884 | 176.221.*.* 21 lip 2016 20:32

        Wszystkiemu winne TRAMWAJE!!!! Pilsudskiego-Kosciusk straszne skrzyżowanie duże korki Tramwaje blokują wszystko. DLACZEGO Nie ma jak kedys na skrzyżowania Petli indukcyjnych czujnikow??? Przy malym ruchu lub pustym skrzyżowaniu dostaje odrwazu Zielone a nie 23 stoje 10miut i czekam na swiatlo. Tak jest tez ze zabrano pasy ruchu powstaly Wielkie Korki. A widze nadal się planuje zabieranie pasow ruchu pod tramwaje. A kiedy KBRD Wezmie się za taka lie beznadzieje. Robcie sobie tramwaje ALE tam gdzie jest miejsce na to gdzie sa szerokie pasy zieleni i tam wciśnijcie ramwaj a ulice musza w zakorkowanm miescie być takie jakie sa.

        Ocena komentarza: warty uwagi (22) odpowiedz na ten komentarz

      2. kuba #2031239 | 79.187.*.* 22 lip 2016 10:36

        Dodam do tego jeszcze to, że polikwidowano lewoskręty m.in. z Kopernika W Piłsudskiego, z Głowackiego w Żołnierską i z Żołnierskiej w Kościuszki. To wszystko spowodowało, że tak naprawdę w zasadzie nie ma w tej części miasta alternatywy dla przemieszczania się przez omawiane w artykule skrzyżowanie. Dokonano z premedytację degrengolady w centrum miasta i teraz dopiero mędrcy zastanawiają się nad jakimiś półśrodkami. A przecież nie trzeba było odznaczać się jakąś ponadprzeciętną inteligencją, aby taki stan rzeczy przewidzieć.

        Ocena komentarza: warty uwagi (21) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        Pokaż wszystkie komentarze (64)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5