Metamorfoza dworców w Olsztynie nie zagraża budowie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego

2016-06-29 07:08:29(ost. akt: 2016-06-28 21:20:26)

Autor zdjęcia: mat. inwestora

PKP chce zmodernizować dworzec zachodni i główny w Olsztynie ze środków unijnych. Inwestor Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Olsztynie uważa, że to dobry krok.
Pojawiła się kolejna nadzieja na drugie życie olsztyńskich dworców kolejowego i autobusowego. PKP z funduszy unijnych dla Polski Wschodniej przekaże 160 mln zł na inwestycje na dziesięciu dworcach, w naszym regionie będą to: Nidzica, Olsztynek, Szczytno, Olsztyn Zachodni i Olsztyn Główny.

— Dobrze, że w końcu coś się zaczęło dziać w tej sprawie — stwierdza Grzegorz Smółka, jeden z naszych czytelników z Olsztyna. I dodaje: — Mam tylko nadzieję, że nie ucichnie budowa Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. Po tylu latach Olsztyn zasługuje na dworce z prawdziwego zdarzenia. Niech w końcu zakończy się uznawanie Warmii i Mazur za region drugiej kategorii.

Rafał Trusiewicz, prezes firmy Retail Provider, która jest inwestorem ZCK, uspokaja: projekt zostanie zrealizowany. — PKP chce zmodernizować dworzec kolejowy ze środków unijnych, a resztę projektu przeprowadzić wspólnie z nami. Inwestycja przy wykorzystaniu środków unijnych polepszy rentowność Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Olsztynie — stwierdza Rafał Trusiewicz.

Dodając, że jeśli tylko będzie zgoda od zarządu PKP, to w maksymalnie w miesiąc umowa zostałaby podpisana, od razu też rozpoczęłyby się prace.
mp
Zintegrowane Centrum Komunikacyjne zakłada ponadto budowę parkingu na około 1000 miejsc postojowych. Inwestor chce zbudować także kładkę łączącą dworzec kolejowy z Zatorzem, nowy fragment ul. Partyzantów na odcinku łączącym jej dotychczasowy przebieg z planowanym węzłem przesiadkowym na placu Konstytucji 3 Maja, a także przebuduje ul. Lubelskiej na odcinku od wjazdu do ZCK i nowego dworca autobusowego do skrzyżowania z ul. Przemysłową. Koszt inwestycji według nowej koncepcji ma być mniejszy w porównaniu do poprzedniej i wynieść ok. 75-80 mln euro.

Pisaliśmy o inwestycji: >>> Zintegrowane Centrum Komunikacyjne


Komentarze (21) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. mieszkaniec #2018249 | 37.47.*.* 29 cze 2016 09:47

    Artykuł pojawia się co rok już od kilkunastu lat i nic się nie zmienia na dworcu.

    Ocena komentarza: warty uwagi (27) odpowiedz na ten komentarz

  2. Livio #2018256 | 217.153.*.* 29 cze 2016 10:00

    Przy okazji ZDZiT mógłby odebrać zgodę na zatrzymywanie się przewoźników prywatnych na przystankach komunikacji miejskiej, aby dworzec faktycznie był dworcem, a nie był rozsiany od Partyzantów po Lubelską...

    Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz

  3. NO #2018269 | 213.73.*.* 29 cze 2016 10:38

    Weźcie się wreszcie do pracy. Te debaty do niczego nie prowadzą. Wieczna różnica zdań a syf jak był tak jest.

    Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz

  4. typ #2018206 | 80.52.*.* 29 cze 2016 08:45

    na dachu można by zioło uprawiać

    Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. krzroy #2018198 | 81.190.*.* 29 cze 2016 08:12

      Panie Grzegorzu Smółka - remont dworca ani nawet najbardziej wypasione centrum przesiadkowe nie ma (oprócz estetycznego) żadnego znaczenia w kwestii oceny regionu Warmii i Mazur jako region drugiej kategorii. To tylko kwiatek do kożucha. Potrzeba nam nie kwiatka tylko porządnych dróg, przemysłu, prawdziwych miejsc dobrze wynagradzanej pracy. Region o najwyższym w kraju bezrobociu i najniższych dochodach mieszkańców zawsze będzie zadupiem. Dworzec tego nie zmieni.

      Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      Pokaż wszystkie komentarze (21)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5