Rozbudowa sieci tramwajowej w Olsztynie. Został tydzień do ostatecznego wyboru

2016-04-04 17:08:42(ost. akt: 2016-04-04 16:11:08)

Autor zdjęcia: Beata Szymańska

W poniedziałek 11 kwietnia zostanie wybrany ostateczny projekt rozbudowy sieci tramwajowej w Olsztynie. Pierwsze propozycje nowej linii tramwajowej w Olsztynie wzbudziły sporo emocji. Po spotkaniach z mieszkańcami olsztyńskich Nagórek projektanci zaproponowali kolejne propozycje, na które odpowiedzieli społecznicy z Forum Rozwoju Olszyna.
Plan nowej linii tramwajowej w Olsztynie wzbudził sporo emocji wśród mieszkańców m.in. olsztyńskich Nagórek. Po konsultacjach z mieszkańcami projektanci przedstawili nowe propozycje zawierające projekt trasy przez Nagórki, Osiedle Mazurskie, ul. Żołnierską i nową propozycję pętli przy Dworcu Głównym.

Cieszymy się, że w toku prac zostały przygotowane dodatkowe warianty – jesteśmy bardzo zadowoleni zwłaszcza z tego, że władze Olsztyna zleciły zaprojektowanie alternatywnej trasy wzdłuż ulicy Barcza, przez środek Osiedla Nagórki, a obecnie wydają się skłaniać do jego realizacji. To przebieg, który Forum Rozwoju Olsztyna rekomendowało od samego początku. Prowadzenie tramwaju blisko ludzi to krok we właściwą stronę i najlepszy sposób na zwiększenie popularności tego środka transportu, nawet jeśli wiąże się to z nieznacznym wydłużeniem czasu przejazdu - tak nowy projekt skomentowało Forum Rozwoju Olsztyna.

Jednocześnie zaproponowali kolejne rozwiązania, które ich zdaniem powinny poprawić komunikację w mieście. Zamiast trasy obrzeżem Osiedla Mazurskiego zaproponowali odnogi torowiska od skrzyżowania ulic Synów Pułku i Pstrowskiego w kierunku planowanego osiedla.

FRO proponuje także poprowadzenie linii tramwajowej obok ulicy Wyszyńskiego, tzw. ul. Parkingową, przebiegającą między blokami osiedla Kormoran, a parkingami. Według FRO takie rozwiązanie mogłoby zbliżyć ludzi do tramwajów i nie znamienniejsza przepustowości skrzyżowań przy ulicy Wyszyńskiego.

Propozycje Forum Rozwoju Olsztyna to jedne z propozycji zamieszczonych na miejskiej platformie konsultacji społecznych - konsultacje.olsztyn.eu.

Wybór ostatecznego wariantu planowany jest na 11 kwietnia.

Komentarze (47) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Tytuł jest mylący i manipulujący #1968349 | 95.90.*.* 4 kwi 2016 17:39

    Strategiczna decyzja co do rozbudowy sieci już zapadła. Widać to po sposobie przedstawienia tematu przez Ratusz. Mieszkańcy mogą jedynie zdecydować, czy tramwaj pojedzie w prawo, czy w lewo. Jeżeli już mają być te tramwaje, to tylko na dwupasmówkach i szerokich alejach. Puszczanie tramwaju przez Nagórki, albo Wilczyńskiego to według mnie paraliż i sabotaż tych części miasta. Mówię nie o budowie, która będzie kolejną gehenną, ale o normalnym użytkowaniu w przyszłości. Rozwiązanie przyjęte na Kościuszki jest właśnie takim nieporozumieniem.

    Ocena komentarza: warty uwagi (31) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    1. olsztynianka #1968421 | 178.183.*.* 4 kwi 2016 19:18

      A ja się pytam kiedy tramwaje będą normalnie jeżdzić. !!!!! Zrobiliście jeden wielki bubel i czas panie prezydencie się do tego przyznać a nie rozwijać linie. W ubiegły poniedziałek awaria czegoś tam z przystanku Wysoka Brama na Kanta jechałam 55 minut. Oczywiście spóżniłam się do pracy.Dzisiaj to samo!! Najpierw trzeba zrobić porządek z obecną siecią. Przed przystankiem Płoskiego jest głęboki jar. Tor tramwajowy jest bardzo blisko krawędzi niczym nie zabezpieczony. Jak tworzą się pęknięcia to ktoś przychodzi i udeptuje. Boję się,że tramwaj poleci w dół. Zginą ludzie i co wtedy!!!! Usterka za usterką. Miało nie być korków. Czy pan prezydent nie widzi czy nie chce widzieć. Korki są wszędzie. Szlag mnie trafia jak to wszystko widzę. Gdzie udogodnienia? Gdzie komfort jazdy? Gdzie szybki dojazd? Zeby zmusić Olsztyniaków do jazdy tramwajami zabrano część linii autobusowych!! Mówmy w końcu jak jest a jest tak,że tramwajowy szlak jest .....nic nie wart. Wywalone pieniądze w błoto.

      Ocena komentarza: warty uwagi (23) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. FRO - forum robotnicze olsztyna #1968398 | 81.190.*.* 4 kwi 2016 18:46

        Jeżeli Forum Rozwoju Olsztyna chce tak zadbać o rozbudowę linii tramwajowej, to nich sobie załatwią linię tramwajową bezpośrednio do swojego biura na ul. Osińskiego, a nie próbują załatwić mieszkańcom Barcza tramwaje pod oknami.

        Ocena komentarza: warty uwagi (23) odpowiedz na ten komentarz

      2. tram #1968391 | 81.190.*.* 4 kwi 2016 18:37

        Ciekawe ilu tych cwaniaków z forum rozwoju olsztyna mieszka przy ulicy Barcza i chciałoby mieć pod oknem tramwaje. Ja mieszkam na Barcza i i nie spotkałem jeszcze nawet jednego zwolennika tramwajów na ulicy Barcza który byłby zarazem mieszkańcem tej ulicy . Więc niech ci zwolennicy tramwajów na Barcza ujawnią się. Tramwaje niech jadą Krasickiego

        Ocena komentarza: warty uwagi (23) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. atrewqq #1968438 | 78.88.*.* 4 kwi 2016 19:49

          Proponuję ... kolejkę linową z Jarot na Nagórki zamiast tramwajów.

          Ocena komentarza: warty uwagi (21) odpowiedz na ten komentarz

        Pokaż wszystkie komentarze (47)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5