Tramwaj połączy Nagórki z Osiedlem Mazurskim? Nowe propozycje projektantów linii tramwajowej w Olsztynie
2016-03-29 15:00:00(ost. akt: 2016-03-29 15:24:29)
Projektanci linii tramwajowej w Olsztynie przedstawili alternatywne propozycje rozbudowy. Nowe propozycje zawierają projekt trasy przez Nagórki, Osiedle Mazurskie, ul. Żołnierską i nową pętlę przy Dworcu Głównym.
Plan nowej linii tramwajowej w Olsztynie wzbudził sporo emocji wśród mieszkańców m.in. olsztyńskich Nagórek. Po konsultacjach z mieszkańcami swoje propozycje złożyli olsztyńscy radni. Teraz projektanci przedstawili nowe propozycje zawierające projekt trasy przez Nagórki, Osiedle Mazurskie, ul. Żołnierską i nową propozycję pętli przy Dworcu Głównym.
Według propozycji projektantów, linia tramwajowa przez Nagórki w jednym z wariantów miałaby z ulicy Wilczyńskiego skręcać w ulicę Barcza i za skrzyżowaniem z ulicą Wańkowicza przebiegać między blokami, aby połączyć się z Synów Pułku.
Wariant B zakłada połączenie linią tramwajową Nagórek z Osiedlem Mazurskim. Linia przed zakrętem na ulicy Krasickiego miałaby powędrować w stronę Osiedla Mazurskiego i łączyć się z ulicą Pstrowskiego.
>> Wariant odcinka linii tramwajowej przez Nagórki
>> Wariant odcinka linii tramwajowej przez Osiedle Mazurskie
>> Wariant odcinka linii tramwajowej przez ul. Żołnierską
>> Propozycja węzła przy dworcu PKP/PKS
>> Wariant odcinka linii tramwajowej przez Osiedle Mazurskie
>> Wariant odcinka linii tramwajowej przez ul. Żołnierską
>> Propozycja węzła przy dworcu PKP/PKS
Podwarianty przebiegu trasy tramwajowej powstały dzięki opiniom zgłoszonym w trakcie konsultacji społecznych. Pomysły, wnioski i opinie zgłoszone podczas konsultacji będą teraz analizowane podczas narad roboczych przedstawicieli jednostek gminy z projektantami oraz zarządzającymi taborem i transportem w mieście, informują olsztyńscy urzędnicy.
Do tej pory dostępne były trzy warianty, które mają połączyć Jaroty, Pieczewo i Nagórki z fabryką Michelin i Stadionem. Pieniądze na rozbudowę mają pochodzić ze środków unijnych. Koszt inwestycji to około 13-14 mln złotych. Wszystkie odcinki łącznie liczyłyby ok. 10 km.
***
O linii tramwajowej mówił także przed świętami w studio GOTV prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz.
O linii tramwajowej mówił także przed świętami w studio GOTV prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz.
Komentarze (108) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
z #1963362 | 88.156.*.* 29 mar 2016 15:02
ta, może jeszcze z Klewkami.
Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz
troll Czesława (za mieszkanie komunalne) #1963371 | 29 mar 2016 15:12
tramwaje NIE mieszkania TAK
odpowiedz na ten komentarz
!!!!! #1963376 | 178.43.*.* 29 mar 2016 15:15
Klewki jeszcze połonczyc z RATUSZEM.
Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
git #1963378 | 89.228.*.* 29 mar 2016 15:18
co z idiota puszcza linie tramwajowe pomiędzy blokami, centralnie poprowadzone przez place zabaw zabierają ostatnie miejsca parkingowe, zaraz zaczną dzieci wskakiwać pod koła. Nie mam pojęcia kto poniesie za to odpowiedzialność, to stwarza zagrożenie , poza tym jak to możliwe że na Barcza jest ograniczona nośność jezdnia (ze względu na leciwe instalacje wodno kanalizacyjne ) raczej nigdy nie widziałem tak tira a nasze kochane bezmyślne władze puszczają tam kilkudziesięcio tonowe pojazdy, chyba że Piotr Budowniczy przy okazji wymieni całą infrastrukturę podziemną CO, kanalizę i wodę? i o to mu chodzi ......
Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)
Zygmunt #1963390 | 88.156.*.* 29 mar 2016 15:27
Co to za czasy... jak nie "boisko orlik" na os. Mazurskim, gdzie słychać tylko " kur**a podaj piłkę" albo " spierdolił**ś mogłeś podać" , to teraz chcą tu tramwaje zrobić. 20 lat byłem milicjantem i widzę tylko jedną metodę, tylko komuś pałą po łbie za te dziwne pomysły.
Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz