PORADNIK: problem z biletomatem? ZDZiT wyjaśnia, co robić i dlaczego tak się dzieje

2015-11-24 14:02:33(ost. akt: 2015-11-24 16:15:51)
Pierwsze biletomaty w olsztyńskich autobusach

Pierwsze biletomaty w olsztyńskich autobusach

Autor zdjęcia: KJM

Czy płatność tylko odliczoną kwotą lub nieaktywna opcja płatności gotówką wyglądają znajomo? Ile razy ktoś stojący obok w autobusie nie potrafił obsłużyć biletomatu? Ten artykuł powinien rozwiać wszelkie wątpliwości i pokazać, co zrobić w takich sytuacjach!
Biletomaty w olsztyńskich autobusach to wciąż nowość dla mieszkańców miasta. Ile razy zdarzyło się Wam lub byliście świadkami, że biletomat nie chciał przyjąć od kogoś gotówki lub ktoś nie umiał go obsłużyć? Na pewno niejednokrotnie. Kierowca na stwierdzenie, że biletomat nie chce sprzedać nam biletu, zdziwiony odsyła nas z powrotem do urządzenia twierdząc, że biletu nie sprzeda (bo od tego jest biletomat) albo idzie sam sprawdzić i dowiaduje się, że rzeczywiście jest tak, jak mówimy i w końcu nam ten bilet sprzedaje. Sytuacja trochę jak z Barei, ale nie jest to przecież wina kierowców, tylko sprzętu.

O to, dlaczego wyskakują na ekranie biletomatu wspomniane komunikaty, pytamy Pawła Pliszkę, rzecznika Zarządu Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie.

— Rzeczywiście, mamy sygnały od pasażerów, że są kłopoty z prawidłową pracą biletomatów w autobusach. Są też sytuacje, w których automat wyświetla komunikat „płatność tylko odliczoną kwotą” lub „nie jest aktywna opcja płacenia gotówką”. Te wynikają, w pierwszym przypadku, z braku monet do wydawania reszty lub w drugim, z zapełnienia selektora z monetami albo jego zablokowania — wyjaśnia Paweł Pliszka.

Dlaczego więc urządzenia te nie są stale uzupełniane i opróżniane? Według rzecznika ZDZiT, system jest cały czas wdrażany, a biletomaty nie są jeszcze serwisowane przez miasto, tylko przez wykonawcę systemu ITS. — Gdy urządzenia zostaną nam przekazane, zlecimy usługę firmie zewnętrznej. Uzupełnianie monet, ich wybieranie oraz obsługa biletomatów powinna przebiegać sprawniej — dodaje Pliszka i zaznacza, że w każdym przypadku awarii lub ograniczenia funkcji biletomatu pozostaje możliwość kupna biletu u kierowcy.




Komentarze (19) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ja #1864813 | 89.228.*.* 24 lis 2015 14:11

    biletomaty, tramwaje, dziurawe drogi i chodniki, Grzymowicz to najgorszy prezydent w całej historii Olsztyna

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

  2. Czli przez Sprint ;) #1864815 | 88.156.*.* 24 lis 2015 14:12

    A jak wybędzie serwisować to co się zmieni Pliszka?

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

  3. Jak miasto będzie serwisować biletomaty? #1864816 | 88.156.*.* 24 lis 2015 14:14

    podpisze umowę ze Sprintem i nic nie zmieni się dalej będzie ten sam serwisant ;) Hehe

    Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz

  4. q #1864841 | 185.103.*.* 24 lis 2015 14:44

    Wszystko fajnie, te w autobusach to jeszcze działają, ale kupić coś w tych na przystankach to cud. Klika się klika i wyklikac nie da. Parę razy przykładałem kartę i bilety nie dostałem, nie wiem czy mi nie zabrało kasy przypadkiem.

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. toja #1864856 | 212.160.*.* 24 lis 2015 15:09

      szkoda, że nie ma filmiku......

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (19)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5