Rewolucyjne zmiany komunikacyjne w Olsztynie. Sprawdź czym dojedziesz do domu

2015-09-24 13:48:27(ost. akt: 2015-09-25 08:45:46)

Autor zdjęcia: Grzegorz Czykwin

ZDZiT opublikował nowy rozkład jazdy i układ komunikacyjny Olsztyna z uwzględnieniem linii tramwajowej. Zmienią się numery linii i rozkłady jazdy. Zniknie też linia numer 15 - najpopularniejsza linia autobusowa w Olsztynie.
Na stronie Zarządu Dróg, Mostów i Zieleni pojawiły się już nowe schematy i rozkład jazdy autobusów w Olsztynie.

W nowym układzie komunikacyjnym zmienią się numery linii autobusowych. Numery od 1 do 99 będą zarezerwowane dla tramwajów. Na razie w Olsztynie będą trzy linie tramwajowe - 1, 2 i 3. Autobusy stałych linii dziennych będą zaczynały się od liczby 100. Przy czym, aby nie rewolucjonizować nazewnictwa, do „setki” dodany będzie obecny numer autobusu, czyli np. dzisiejsza linia nr 1 będzie nosiła numerację 101. 



Liczbą 200 będą oznakowane linie autobusowe dowożące do przystanku tramwajowego, od nr 300 będą zaczynały się linie okresowe, a linie nocne będą nosiły trzyznakowe numery N01 i N02.

Z nowego układu zniknie linia numer 15, uchodząca za jedną z najpopularniejszych linii w Olsztynie. Jej trasę zastąpią częściowo tramwaje.

Prócz tego zmieni się cena biletów. Dla pasażerów dostępne mają być również bilety czasowe, które pozwolą ich posiadaczom na wielokrotne przesiadanie się między pojazdami w czasie jaki obejmuje bilet. - 30-minutowy będzie kosztować 2,90 zł; 45-minutowy to koszt 3,40 zł; 90 minutowy za 4,40 zł. Cena biletu jednorazowego pozostaje niezmienna - 2,90 zł - podają urzędnicy.

Z biletów wielogodzinnych i wielodniowych pozostają tylko 24-godzinne i 3-dobowe. Zmienione stawki biletów mają obowiązywać od 1 listopada, a bilety będzie można kupować również w biletomatach, zainstalowanych w autobusach.




Komentarze (190) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Koment #1822432 | 217.99.*.* 25 wrz 2015 13:39

    No i mleko sie rozlało . Bo coś się wydaje że owe tramwaje i chaos z MPK będzie dla PG tym czym "uchodźcy' dla Kopacz . Ale do rzeczy jak tu słusznie zauważacie tą "rewolucje" układał ktoś kto z MPK nie korzysta a do pracy podróżuje klimatyzowanym autem z willi na przedmieściach czy w sąsiednich gminach . Kilka faktów -po co chaos numeracyjny czyżby wkrótce wyrośnie 86 linii tramwajowych ? Skąd absurdalne trasy jak wycieczkowa 7 czy parę innych , skąd cięcie dogodnych dojazdów przy jednoczesnym wspieraniu kilkoma (!) liniami komunikacji w podolsztyńskich wsiach (?!) . Tramwaj istnieje tu dla tramwaju nie olsztyniaków i wszelkimi siłami próbuje się zapędzić doń pasażerów .Winna m.in zła trasa stąd pokraczne dopasowywanie potrzeb komunikacyjnych mieszkańców do torowiska a nie na odwrót . Oczywiście liczne przesiadki są dla zdrowia zwłaszcza w listopadowe-marcowe dni oraz dla ludzi niepełnosprawnych , starszych po 75 roku życia czy dla matki z dzieckiem w wózku -oni już sie cieszą ! A to przecież podstawowa grupa zależnych od zbiorkomu . Niepoprawnych którzy odgrażają tutaj przesiadką do aut ratusz skontruje absurdalnymi utrudnieniami w poruszaniu się po centrum -już są początki . By żyło się ciężej i Olsztyn rósł absurdami . Chyba jest świadomość tego bo od rana trolle minusują wypowiedzi mieszkańców aż paluchy bolą i wstawiają coraz bardziej groteskowe komenty . P.S liczba studentów w Olsztynie maleje nader szybko , liczba mieszkańców stałych od pewnego czasu też no i nie ma żadnych ale to żadnych inwestycji rozwojowych poza "studentkę zatrudnię -minimalna". Jaki to ma związek z tematem ?-no właśnie spory ...

    Ocena komentarza: warty uwagi (36) odpowiedz na ten komentarz

  2. Dajtkowicz #1822454 | 185.103.*.* 25 wrz 2015 14:15

    Jadąc z Dajtek na dworzec objadę pół miasta! Co za chory człowiek funduje taką wycieczkę osobom, które mają TYLKO jedno połączenie z dworcem?

    Ocena komentarza: warty uwagi (30) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Kama #1822603 | 213.184.*.* 25 wrz 2015 17:54

      Od grudnia przesiadam się do auta. Zabrali mi 15, dzięki której mogłam po drodze do pracy (na Kortowo) podrzucić dziecko do przedszkola. Po zmianach będę musiała podjechać 2 przystanki autobusem i przesiąść się do tramwaju (2 przystanki) aby zaprowadzić dziecko. I wracając z pracy to samo, tylko w drugą stronę. Czy ktoś tu myśli. Kto z nas robi debili. Linia najbardziej popularna jest nierentowna? Jak to możliwe? To co z innymi liniami, które są mniej popularne? Tamte przynoszą zyski?

      Ocena komentarza: warty uwagi (28) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. won nieudaczniku #1822653 | 88.156.*.* 25 wrz 2015 18:51

        Grzybowicz siłą zmusi was do przesiadki do tramwajów, później na ich tle zrobi sobie zdjęcie i powie że mieszkańcy są zadowoleni.

        Ocena komentarza: warty uwagi (25) odpowiedz na ten komentarz

      2. sc #1822122 | 88.156.*.* 25 wrz 2015 08:49

        Ale jazda! Ludki z ratusza chyba dostały chyba polecenie o plusowaniu pozytywnych komentarzy, a te głosy które widzą problem ostro minusują. Czy naprawdę tak wielu podobają się jakieś pieprzone przesiadki? Aby robić ratuszową statystykę tramwajową? A czy ktoś myślał o bezpieczeństwie przy tych przesiadkach starszych i dzieciaków? Czemu mówi się o obniżce biletów skoro będzie faktyczna podwyżka dla tych co bez sieciówki? Ja czuję się oszukany i robiony w balona. I w d... mam te ratuszowe kłamliwe świnie.

        Ocena komentarza: warty uwagi (24) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (190)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5