Olsztyn szuka firmy, która przejmie część kursów od MPK

2015-07-15 07:22:00(ost. akt: 2015-07-14 16:46:14)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu.

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu.

Autor zdjęcia: Grzegorz Czykwin

Trwają poszukiwania firmy, która miałaby przejąć część kursów od Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. - Kolejny prywatny przewoźnik oznacza, że do dyspozycji olsztynian będzie jeszcze więcej nowych i komfortowych autobusów - podaje Urząd Miasta. Przypomnijmy, że obecnie w Olsztynie działają dwaj przewoźnicy: MPK i konsorcjum KDD/Blue Line.
Jak poinformował Urząd Miasta w Olsztynie, w drugiej połowie sierpnia (2015 roku) poznamy firmy, które będą zainteresowane przejęciem części kursów od MPK. Umowa z nowym przewoźnikiem ma zostać zawarta na 10 lat.

- W poprzednim roku autobusy przejechały łącznie niemal 7,8 mln kilometrów. Prywatny operator zrealizował ok. 10 proc. połączeń. W ogłoszonym właśnie przetargu do wzięcia jest dwukrotnie więcej, bo co najmniej 1,3 mln kilometrów - wyjaśniają urzędnicy.

Przekazanie kolejnych linii nowemu, prywatnemu przewoźnikowi ma przyczynić się do rozwoju sieci komunikacji miejskiej w mieście. Nowy przewoźnik ma zapewnić pasażerom więcej komfortowych i nowych autobusów. Zwycięzca przetargu ma kupić 23 pojazdy, z których 20 wyjedzie na trasy a 3 będą w rezerwie.

Nowe pojazdy docelowo mają zabierać minimum 90 osób i będą posiadały miejsce na najmniej jeden wózek dziecięcy i inwalidzki. By polepszyć komfort jazdy, autobusy będą posiadały m.in. klimatyzację, biletomaty, informację pasażerską i... bezprzewodowy internet.

- W poprzednim roku za kilometr przejechany przez jeden autobus MPK gmina płaciła MPK 9,33 zł. W przypadku konsorcjum KDD/Blue Line ta stawka była o 3,11 zł niższa. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze zostały przeznaczone na zwiększanie liczby kursów na istniejących liniach - podaje Biuro Komunikacji i Dialogu Obywatelskiego.

Źródło: Urząd Miasta Olsztyna

Komentarze (36) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. mardadi #1776125 | 83.9.*.* 15 lip 2015 07:43

    To żaden komfort już jeden zafundował go mi Grzymowicz budowa linii przez 2 godzinny dziennie a przez 22 godziny nic się nie dzieje .W mieście przez inwestycję tramwajową wiele firm popadało lub ledwo przędzie i to z winy Grzymowicza . Jego ptasi umysł nie przewidział że trzeba stworzyć warunki i pomóc firmom aby zachować miejsca pracy. W mieście brak przemysłu który jest motorem rozwoju społeczeństwa. Boże chroń nasz od pomysłów Grzymowicza bo z wrogami sobie poradzimy Pozdrawiam

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (5)

    1. rewizor #1776145 | 88.156.*.* 15 lip 2015 08:07

      10% i nawet szwagier będzie woził.

      Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

    2. mixes #1776148 | 88.156.*.* 15 lip 2015 08:08

      Prawdziwego budowniczego poznaje się po stylu prowadzenia robót budowlanych a nie po efekcie końcowym. Grzybowicz = dno.

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

    3. joc #1776161 | 178.235.*.* 15 lip 2015 08:22

      MPK i konsorcjum KDD/Blue Line są nie udolne aby zapewnić przewóz mieszkańców ,ys

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz

    4. rok #1776165 | 81.190.*.* 15 lip 2015 08:26

      3 złote mniej na kilometrze,więcej kursów jasne,a może kierowcy na czarno i za grosze jak w tym kraju ma być dobrze jak tylko jeden się nachapie z prywatyzacji a ludzie za grosze robią

      Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (36)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5