Mieszkańcy Olsztyna apelują: nie likwidujcie piętnastki!

2015-04-20 09:32:00(ost. akt: 2015-04-20 09:34:20)

Autor zdjęcia: Grzegorz Wadowski

Równolegle z budową linii tramwajowej miasto wciąż pracuje nad przyszłym kształtem komunikacji autobusowej. Już przed rokiem wstępnie planowano likwidację części linii autobusowych i na tej liście znalazły się linie nr 24, 25, 34 i 15, czyli łączące Jaroty z centrum. Mieszkańcy Olsztyna nie zgadzają się z takim rozwiązaniem. Składają podpisy pod petycją "NIE dla likwidowania linii autobusowej nr 15 w Olsztynie".
— Zarząd Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie zamierza zlikwidować linię autobusową nr 15 w naszym mieście! Nie pozwólmy na to! — piszą w założonym na Facebooku wydarzeniu organizatorzy akcji. — 15 stanie się zbędna po tym, jak otworzą linie tramwajowe. Niestety, nikt nie myśli o tym, że trasa 15 nie pokrywa się z linią tramwajową i mnóstwo ludzi nie będzie miało jak dojechać do pracy, szkoły lub na uczelnię. Pokażmy, że zależy nam na zachowaniu linii 15, ponieważ jest to jedna z ważniejszych linii autobusowych w naszym mieście! — apelują i odsyłają do petycji, którą można podpisać online.


Pod petycją "NIE dla likwidowania linii autobusowej nr 15 w Olsztynie" podpisało się już 127 osób (stan z godz. 9, 20 kwietnia).

Według Pawła Pliszki, rzecznika Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie wciąż trwają prace nad ostatecznym układem komunikacyjnym, który zostanie wdrożony po uruchomieniu tramwajów.

Dopóki nie zapadną ostateczne decyzje, które linie autobusowe zostaną, a które będą zastąpione linią tramwajową nie możemy mówić o szczegółach. Już teraz możemy jednak powiedzieć, że zmieni się numeracja linii. Numery od 1 do 99 będą zarezerwowane dla tramwajów, chociaż oczywiście na razie w grę wchodzą linie o numerach 1, 2 i 3. Autobusy stałych linii dziennych będą zaczynały się od liczby 100. Przy czym, aby nie rewolucjonizować nazewnictwa, do „setki” dodany będzie obecny numer autobusu, czyli np. dzisiejsza linia nr 1 będzie nosiła numerację 101. 



Liczbą 200 będą oznakowane linie autobusowe dowożące do przystanku tramwajowego, od nr 400 będą zaczynały się linie aglomeracyjne, obsługujące ościenne gminy, a linie nocne będą nosiły trzyznakowe numery N01 i N02.

Co sądzicie o tej akcji? Czekamy na Wasze opinie.



Komentarze (96) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ohoho #1717510 | 81.190.*.* 20 kwi 2015 12:09

    Teraz ratuszowe mędrcy zamiast wygodnych tras autobusowych wam zaserwują bieg z przesiadkami . Zamiast jednej linii która WIĘKSZOŚĆ z was dowoziła na miejsce, będziecie mieć radosny bieg z przesiadkami od autobusu do tramwajka i znów autobusu, i to wszystko na trasie rzędu zaledwie kilku kilometrów, a więc odległości, na której w większości dużych miast ledwie się pojazd rozpędza miedzy dwoma przystankami. Do tego zamiast jednego bileciku będą dwa albo trzy na jednej trasie , każdy oddzielny do tramwajka i autobusu i ten cały "cud" transportowy w mieście gdzie przy dobrym rozpędzie można z buta w 45 minut dotrzeć do centrum z dowolnego końca miasta :) Słowem majstersztyk transportowy jakich mało. I nie dotyczy tylko tej linii bo jest to szerszy patent na całe miasto. Jakoś trzeba przecież zmusić ludzi żeby tymi tramwajkami jeździli wybudowanymi po tylu latach trudu i zakorkowanego na amen miasta. Bo mogłoby się okazać że nikomu nie były do niczego potrzebne. Cena bileciku też szybko wzrośnie aby dopasować się do standardów "INWESTYCJI" tramwajkowej. Cuda cuda cuda. Wszystko dla was drodzy mieszkańcy od waszych ukochanych władz jakie sobie wybraliście

    Ocena komentarza: warty uwagi (36) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    1. ed #1717637 | 31.6.*.* 20 kwi 2015 14:31

      Oczywistym jest że zlikwidują połączenia autobusowe, żeby napchać ludzi do tramwajów. 15 wagoników na trzy linie w dwóch kierunkach. Ciekawe jakie będą interwały pomiędzy tramwajami 40 min? gratuluję . Ludzie jak bydło będę w tych tramwajach. W godzinach porannego szczytu na trzecim przystanku już nikt nie wsiądzie do tramwaju. Wydawało mi się, że tramwaj ma uzupełnić ofertę komunikacji miejskiej a nie zastąpić autobusy. Ja tam kupuję samochód.

      Ocena komentarza: warty uwagi (29) odpowiedz na ten komentarz

    2. heniek #1717598 | 91.208.*.* 20 kwi 2015 13:50

      Likwidacja linii nr 15 jest błędem. Mieszkam na Jarotach, do przystanku autobusowego mam 50 m. Jak zlikwidują 15-tkę, to do tramwaju będę miał około 500 m. Nie zgadzam się na taką zmianę! W podobnej sytuacji znajdzie się wiele osób. Czas spojrzeć na potrzeby i możliwości starszych lub niepełnosprawnych ludzi, a nie realizować jakieś dziwne wizje zmian komunikacyjnych w Olsztynie. Obudźcie się wreszcie szanowni włodarze miasta Olsztyna!!!

      Ocena komentarza: warty uwagi (28) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. wixen #1717505 | 88.156.*.* 20 kwi 2015 12:06

        Mieszkańcy Olsztyna nie mają głosu, stają przed czynem dokonanym. Kogo wy wybraliście za prezydenta? znowu tego samego nieudacznika życiowego.

        Ocena komentarza: warty uwagi (28) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

        1. Ewka #1717918 | 88.156.*.* 20 kwi 2015 18:57

          jazda tramwajem w ogóle mnie nie interesuje. Mieszkam w "centrum" Nagórek, do tramwaju będę szorować aż pod Real? głupota!!! i jeszcze likwidacja kilku linii autobusowych? Ktoś za te głupoty i bezmyślność grubą kasę bierze!!!!!!!!!!!!!! idioctwo....

          Ocena komentarza: warty uwagi (26) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          Pokaż wszystkie komentarze (96)
          2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5