Zmienią się numery linii autobusowych w Olsztynie

2015-04-19 17:10:00(ost. akt: 2015-04-20 09:11:36)
Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Wojciech Benedyktowicz

Równolegle z budową linii tramwajowej miasto wciąż pracuje nad przyszłym kształtem komunikacji autobusowej. Bo zmiany będą na pewno...
O przygotowywanym przez drogowców opracowaniu komunikacji miejskiej uwzględniającym tramwaje pisaliśmy już przed rokiem. Zakładano wówczas, że po zmianach w siatce komunikacji publicznej pozostaną 32 linie, w tym trzy tramwajowe.

Wstępnie planowano likwidację części linii autobusowych i na tej liście znalazły się linie nr 24, 25, 34 i 15, czyli łączące Jaroty z centrum. Paweł Pliszka, rzecznik Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu: — Wciąż pracujemy nad ostatecznym układem komunikacyjnym, który zostanie wdrożony po uruchomieniu tramwajów.

O szczegółach na razie nie będziemy mówili, dopóki nie zapadną ostateczne decyzje, które linie autobusowe zostaną, a które będą zastąpione linią tramwajową. Już teraz możemy jednak powiedzieć, że zmieni się numeracja linii. Numery od 1 do 99 będą zarezerwowane dla tramwajów, chociaż oczywiście na razie w grę wchodzą linie o numerach 1, 2 i 3. Autobusy stałych linii dziennych będą zaczynały się od liczby 100. Przy czym, aby nie rewolucjonizować nazewnictwa, do „setki” dodany będzie obecny numer autobusu, czyli np. dzisiejsza linia nr 1 będzie nosiła numerację 101. 



Liczbą 200 będą oznakowane linie autobusowe dowożące do przystanku tramwajowego, od nr 400 będą zaczynały się linie aglomeracyjne, obsługujące ościenne gminy, a linie nocne będą nosiły trzyznakowe numery N01 i N02. — Jazda tramwajem nie będzie droższa niż autobusem. Podróż tymi dwoma środkami transportu będzie odbywała się po skasowaniu biletów o tych samych nominałach lub na podstawie jednego biletu sieciowego. Biorąc pod uwagę fakt, że część podróży będzie wymagała przesiadki z autobusu do tramwaju i odwrotnie, planujemy wprowadzenie do oferty biletów czasowych — dodaje Pliszka. 



rb

Komentarze (47) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Jaroty #1717183 | 88.156.*.* 19 kwi 2015 20:56

    Ale kretyńskie pomysły mają! 15-tka to najlepsza linia dla Jarot. Może by tak najpierw zrobili jakieś konsultacje z mieszkańcami. K....wa żyją za naszą kasę a nie liczą się z nami, co to ma być????????

    Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. anna #1717116 | 176.221.*.* 19 kwi 2015 19:42

      Likwidacja linii nr 15 to totalna bzdura! Najlepsza, najlepiej umiejscowiona w systemie komunikacji linia. Mieszkańcy Jarot będą mieli wielki problem jeśli nie będzie "15". Wycofać się z tej błędnej decyzji.

      Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz

    2. Piotr #1717059 | 109.241.*.* 19 kwi 2015 18:40

      Przy okazji należałoby zlikwidować bezpłatne przejazdy radnym. Stojąc w kolejce po sieciówkę będą bliżej mieszkańców :)

      Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz

    3. ERJOT #1717114 | 89.228.*.* 19 kwi 2015 19:41

      Hmmm... Po zlikwidowaniu tych linii siłą rzeczy przesiądziemy się do tramwajów. A Ratusz odtrąbi SUKCES - MIESZKAŃCY RZUCILI SIĘ NA TRAMWAJE - ZNACZY BYŁY POTRZEBNE!!!!

      Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz

    4. Yrek #1717076 | 89.228.*.* 19 kwi 2015 18:54

      NIE dla Likwidacji linia 24 i 34!! Niech sobie mózgi zmienią bo te które mają to mają do dupy!!

      Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (47)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5