Koniec reklamowego chaosu i recydywy w centrum Olsztyna? Jest ustawa, ale…
2015-03-28 19:08:00(ost. akt: 2015-03-29 12:59:15)
Sejm uchwalił tzw. ustawę krajobrazową. Ma ona uporządkować m.in. chaos reklamowy w miastach. Czy tak się stanie? — Dostaliśmy broń bez amunicji — uważa Tomasz Birezowski, prezes Forum Rozwoju Olsztyna.
— To ja powiem, co jest w tej ustawie dobre — mówi Marcelina Chodyniecka-Kuberska, była asystentka prezydenta ds estetyzacji. — Ustawa precyzuje definicję krajobrazu. Mieści się w niej zarówno przyroda, jak i wytwory cywilizacji. Krajobraz, w myśl ustawy, jest to cała przestrzeń postrzegana przez ludzi, a nie tylko pasy drogowe czy budynki. Po drugie, z opłat za reklamy są wyłączone szyldy, czyli najbardziej pożądane nośniki reklamy, o ile są zaprojektowane zgodnie z uchwalonym prawem gminnym. W ustawie definicja reklamy obejmuje nie tylko jej nośnik, ale także treść. Nie można więc będzie przywiązać baloników do słupa z reklamą firmy i tłumaczyć, że to tylko baloniki. Bardzo ważne jest też to, że zasady umieszczania reklam w przestrzeni uchwalają radni. I ta uchwała wchodzi do już istniejących planów zagospodarowania przestrzennego. Jest więc aktem prawa, które będzie obowiązywało również w obszarach zamkniętych i prywatnych.
Mniej optymistycznie o ustawie wypowiada się Tomasz Birezowski, prezes Form Rozwoju Olsztyna. — Z ustawy wykreślono zapis o wysokich karach za łamanie przez twórców reklam prawa ustanowionego przez gminy — tłumaczy. — Jeżeli będą niskie, to inwestorzy obracający wielkimi pieniędzmi (rynek reklamy zewnętrznej w Polsce wynosi 448,5 mln zł — red.) będą lekceważyli przepisy prawa i nasze miasta będą wyglądały tak jak dzisiaj. Wychodzi na to, że dostaliśmy broń bez nabojów. Ja jestem za karaniem reklamowej recydywy nawet wiezieniem. W przypadku osób stale łamiących prawo jest to jedyna metoda.
MZG
Komentarze (15) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Ustawa a co to????? #1700614 | 89.228.*.* 28 mar 2015 19:27
...
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz
ewka #1700618 | 83.6.*.* 28 mar 2015 19:33
Tylu doradcow w ratuszu,poradzi sobie chyba z problemem tego ohydztwa.Z powazniejszymi,smiem sadzic nie dadza rady.Ruszyc d.pska,jesli zbyt wiele wysilku wymaga ruszenie lbow.Dosyc wszedobylskiego balaganu,niechlujstwa i indolencji urzednikow.Pieniadze brac wiecie jak.To i nauczcie sie na nie zapracowac !
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz
knw #1700625 | 164.126.*.* 28 mar 2015 19:44
tak kiedyś wyglądało centrum, zielone i bez samochodów. Tak powinno być , centrum przede wszystkim dla pieszych.
Ocena komentarza: warty uwagi (22) odpowiedz na ten komentarz
allensteiner #1700640 | 88.156.*.* 28 mar 2015 20:05
Zasady umieszczania reklam w przestrzeni uchwalają radni? Otóż nie da się ustalić takich zasad, żeby spece od reklamy sobie nie poradzili.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
A co uchwalił Bundestag? #1700645 | 37.248.*.* 28 mar 2015 20:11
Niech konserwator zabytków odkryje spowrotem niemieckie napisy na kamienicy na Wyzwolenia! Przywrócić niemieckie napisy w zabytkowych kościołach aka Kirchen. Musi być pluralizm w wolnej Polsce. Czemu walczyć tylko z płachtami w trosce o dziedzictwo?
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz