Czy to krok w stronę powstania nowego dworca w Olsztynie?
2015-03-05 19:08:53(ost. akt: 2015-03-05 20:10:44)
Retail Provider, który chce wybudować w Olsztynie Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, razem z Urzędem Miasta szukają cały czas porozumienia. W tej sprawie w ratuszu odbyło się już kilka spotkań. W poniedziałek miało miejsce kolejne, w którym uczestniczyli m.in. przedstawiciele firmy i wiceprezydent Olsztyna Halina Zaborowska-Boruch.
Jak się okazuje na spotkaniu inwestor podtrzymał swoje deklaracje. — Zrealizujemy budowę ogromnej ilości infrastruktury, co zostało już uzgodnione i co nie wzbudza wątpliwości żadnej ze stron — stwierdza Rafał Trusiewicz, prezes Retail Provider.
Przypomnijmy jednak, że kilka tygodni temu pomiędzy inwestorem a miastem były rozbieżności stanowisk dotyczące czterech aspektów: sfinansowania budowy skrzyżowania ul. Lubelskiej przez miasto, budowy przejścia podziemnego łączącego przystanek tramwajowy z ZCK, budowy parkingu przy ul. Zientary-Malewskiej oraz przebudowy ul. Partyzantów.
Urząd Miasta stwierdził na łamach "Gazety Olsztyńskiej", że sfinansuje budowę skrzyżowania ul. Lubelskiej tylko wtedy, jeśli otrzyma dofinansowanie ze środków europejskich. Wówczas skorzysta też z zaproponowanego przez inwestora wniesienia 15 proc. poniesionych kosztów. Ponadto podczas ostatniego spotkania strony miały zgodzić się, że budowę tunelu z przystanków tramwajowych zostanie wykonana przez miasto. Z kolei Retail Provider ma zapewnić środki finansowe związane z budową tego przejścia. Inwestor zmienił również zdanie jeśli chodzi o budowę parkingu i kawałka nowej ul. Partyzantów w okolicach dworca. Ostatecznie to on sfinansuje te przedsięwzięcia.
Retail Provider cały czas podkreśla, że termin wbicia pierwszej łopaty we wrześniu tego roku jest nadal realny.
mp
Źródło: Gazeta Olsztyńska
Komentarze (33) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
MK #1682227 | 109.241.*.* 5 mar 2015 20:50
Na wizualizacjach wychodzi piękne zagospodarowanie terenu, ładne budynki, czysto dookoła, bez szpetnych reklam. A w realizacji budynki takie jak "Wiktor", "Inka" czy nowe kamienice na starówce...
Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz
Pomysłowy #1682255 | 46.77.*.* 5 mar 2015 21:10
A ta obfita roślinność na dachu i wokół to pewnie będzię tak pięknie kwitnąć jak na "GW". Tam też na wizualizacjach urocze pędy zielonych liści przykrywały szare ściany, ale niestety tylko na wizualizacjach :/ W rzeczywistości nasze oczy "cieszą" tam jedynie tylko ptasie odchody i zacieki :/
Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
hun #1682315 | 178.182.*.* 5 mar 2015 22:12
Niech miasto wreszcie uporządkuje okolice dworca (wyrówna drogi i chodniki) a PKP niech odświeży budynek i wystarczy. Komu jest potrzebny taki moloch z trawą na dachu? Przy nikłym ruchu pociągów, w istniejącym budynku można wygospodarować miejsce na poczekalnię, kasy i punkty handlowe. Nic więcej w tym miejscu nie potrzeba.
Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)
prawdy i mity #1682260 | 95.160.*.* 5 mar 2015 21:14
Właściciel Dekady (Galerii obok dworca) to jeden z działaczy FRO. Dlatego w jego interesie jest blokada tego Dworca. Żeby nie powstała konkurencyjna galeria. Stąd blokady inwestycji np. Partyzantów
Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
ziew #1682418 | 37.248.*.* 6 mar 2015 07:13
Wiecie co mnie zastanawia? Bo mianowicie nie widzę tu koordynacji działań. Otóż obecnie rondo jest rozpieprzone. Znając realia to powiedzmy inwestycja tramwajowa się dopnie. A potem znów rozpizdziel wg inwestycji dworcowej? Czy jak?
Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (6)