Ul. Partyzantów: argumenty padły, zadecyduje prezydent

2015-02-22 08:00:00(ost. akt: 2015-02-22 10:11:14)

Autor zdjęcia: Bartosz Cudnoch

Ponad 50 osób — mieszkańcy i przedstawiciele ratusza — uczestniczyło we wtorkowym spotkaniu na temat przyszłości ul. Partyzantów. — Wszystkie argumenty już padły. Na koniec i tak zadecyduje prezydent — mówił Jerzy Roman, dyrektor Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu.
Organizatorzy spotkania — Forum Rozwoju Olsztyna — przypomnieli swój pomysł na ul. Partyzantów i koncepcję miasta. Jakie są różnice? Miasto traktuje drogę jako część sieci ulic. Chciałoby zwiększyć przepustowość drogi, wybudować buspasy. FRO uważa, że ulica jest dla mieszkańców i że należy zachować jej śródmiejski charakter, poprawiając jakość, zadbać o zieleń i miejsca parkingowe. — To ulica miejska, a nie przelotowa — mówił Bartłomiej Biedziuk z FRO.

Ulica Partyzantów często jest traktowana jako tranzytowy skrót łączący ul. Artyleryjską z Lubelską. Dlatego FRO przedstawiło tzw. paradoks Braesa, według którego krótsza droga wcale nie oznacza szybszego przejazdu — wszystko zależy od przepustowości dróg okrężnych.

Miasto ma konkretne argumenty. Kluczowa jest kwestia buspasów. — Możliwość finansowania remontu ul. Partyzantów jest ściśle związana z programem Polska Wschodnia — mówi Justyna Sarna-Pezowicz. — Ten program to jedyna możliwość na otrzymanie funduszy. To droga gminna, ale Narodowy Program Dróg Lokalnych gwarantuje 50 proc. dofinansowania tylko do wysokości 3 mln zł, a tu przewidywany koszt to 20 mln. Żeby przeprowadzić remont, trzeba powiązać inwestycję z priorytetem transportu publicznego. Czy będzie to jeden buspas, dwa czy buspas ze zmiennym kierunkiem ruchu, zadecydują projektanci.

Na spotkaniu obecna była także Magdalena Rafalska, architekt miejski. — Wszystkie uwagi zostały przekazane projektantom — mówiła. — Oni wiedzą, jak zrobić ten projekt najlepiej i zapewne przedstawią kilka koncepcji przebudowy ulicy.

Co na to mieszkańcy ul. Partyzantów? — Oczywiście, że bardziej podoba mi się projekt obywatelski ― mówi Zdzisław Zejer. ― Chciałbym, żeby zostało tu jak najwięcej zieleni i żeby ten ruch samochodów był mniejszy. Bo w tej chwili ― szyby w oknach brzęczą przy przejeździe każdego autobusu...

łw

Źródło: Gazeta Olsztyńska

Komentarze (46) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Korybut #1671791 | 176.221.*.* 22 lut 2015 08:21

    argumenty padły...dosłownie...padły na łeb. Już widzieliśmy przykład konsultacji w Olsztynie, dziękujemy.

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz

  2. Pytanko mam #1671797 | 88.156.*.* 22 lut 2015 08:29

    ul. Partyzantów na kogo głosowała? Na Grzymowicza? No to dobrze ;) Widziały gały co brały

    Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. ABW #1671800 | 178.235.*.* 22 lut 2015 08:35

      KOnsultacje społeczne ? Już poprzednia kadencja udowodniła że to fikcja. Kto uwierzył w metamorfozy Grzymbetu, temu serdecznie gratuluję. Ludzie sobie pogadają, powywnętrzają, stracą trochę zdrowia, a o wszystkim i tak zadecyduje Pan i Władca. To samo z tramwajami. Pytał ktoś mieszkańców Kościuszki ? I wszystkich innych ?

      Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz

    2. FRO szkodnik #1671802 | 95.160.*.* 22 lut 2015 08:39

      Od 2009 FRO skutecznie blokuje ta inwestycje. Przypomnę że już były na tą drogę środki i dofinansowanie. Społeczniaki projekt zablokowali i skończyło się na wymianie kanalizacji.

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. as #1671804 | 89.228.*.* 22 lut 2015 08:40

        FRO ma racje, ale jak zwykle zadecyduje prezydent. Koncepcja prezydenta będzie nastepująca: wyciąć jakakolwiek zieleń, która ostała się w promieniu trzech kilometrów, dostawić buspas z każdej strony, światła przy każdym wyjezdzie z zatoki autobusowej i na każdym skrzyżowaniu, chodniki z najtańszego polbruku i pas odgraniczające jezdnie rownież z polbruku, a wzdłuż ulicy ekrany dźwiękochłonne . Przestrzeń miejska zagospodarowana, Olsztyn przyspiesza... w kierunku przepaści.

        Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (46)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5