Ul. Partyzantów: argumenty padły, zadecyduje prezydent

2015-02-22 08:00:00(ost. akt: 2015-02-22 10:11:14)

Autor zdjęcia: Bartosz Cudnoch

Ponad 50 osób — mieszkańcy i przedstawiciele ratusza — uczestniczyło we wtorkowym spotkaniu na temat przyszłości ul. Partyzantów. — Wszystkie argumenty już padły. Na koniec i tak zadecyduje prezydent — mówił Jerzy Roman, dyrektor Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu.
Organizatorzy spotkania — Forum Rozwoju Olsztyna — przypomnieli swój pomysł na ul. Partyzantów i koncepcję miasta. Jakie są różnice? Miasto traktuje drogę jako część sieci ulic. Chciałoby zwiększyć przepustowość drogi, wybudować buspasy. FRO uważa, że ulica jest dla mieszkańców i że należy zachować jej śródmiejski charakter, poprawiając jakość, zadbać o zieleń i miejsca parkingowe. — To ulica miejska, a nie przelotowa — mówił Bartłomiej Biedziuk z FRO.

Ulica Partyzantów często jest traktowana jako tranzytowy skrót łączący ul. Artyleryjską z Lubelską. Dlatego FRO przedstawiło tzw. paradoks Braesa, według którego krótsza droga wcale nie oznacza szybszego przejazdu — wszystko zależy od przepustowości dróg okrężnych.

Miasto ma konkretne argumenty. Kluczowa jest kwestia buspasów. — Możliwość finansowania remontu ul. Partyzantów jest ściśle związana z programem Polska Wschodnia — mówi Justyna Sarna-Pezowicz. — Ten program to jedyna możliwość na otrzymanie funduszy. To droga gminna, ale Narodowy Program Dróg Lokalnych gwarantuje 50 proc. dofinansowania tylko do wysokości 3 mln zł, a tu przewidywany koszt to 20 mln. Żeby przeprowadzić remont, trzeba powiązać inwestycję z priorytetem transportu publicznego. Czy będzie to jeden buspas, dwa czy buspas ze zmiennym kierunkiem ruchu, zadecydują projektanci.

Na spotkaniu obecna była także Magdalena Rafalska, architekt miejski. — Wszystkie uwagi zostały przekazane projektantom — mówiła. — Oni wiedzą, jak zrobić ten projekt najlepiej i zapewne przedstawią kilka koncepcji przebudowy ulicy.

Co na to mieszkańcy ul. Partyzantów? — Oczywiście, że bardziej podoba mi się projekt obywatelski ― mówi Zdzisław Zejer. ― Chciałbym, żeby zostało tu jak najwięcej zieleni i żeby ten ruch samochodów był mniejszy. Bo w tej chwili ― szyby w oknach brzęczą przy przejeździe każdego autobusu...

łw

Źródło: Gazeta Olsztyńska

Komentarze (46) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Grzymowicz już nastawiał #1672824 | 88.156.*.* 23 lut 2015 14:10

    kiedyś znaków z zakazem ruchy powyżej ileś tam ton. I dostał zjebkę z Warszawy i szybko je zdjął... Za nasze pieniądze ta fanaberia była

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. ewa do Widzieliście ..... #1672555 | 213.184.*.* 23 lut 2015 09:35

    To walczcie o obwodnicę i zakaz ruchu powyżej iluś tam ton, bo modernizacja Partyzantów jest potrzebna dla OLSZTYNIAN.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz

  3. Widzieliście wizualizację Towarowej? #1672492 | 88.156.*.* 23 lut 2015 08:05

    do tego dojdzie 4 pasmowa Partyzantów i droga 16 będzie przebiegać przez środek miasta. Co za dureń to wymyślił? Ostróda-Artyleryjska -Partyzantów-Towarowa-Barczewo. Trzeba bronić rozbudowy Partyzantów!

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  4. maras #1672463 | 213.199.*.* 23 lut 2015 06:53

    Jak się piotruś tramwajarz weźmie za ul. Partyzantów, to tylko współczuć mieszkańcom.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  5. olsztyniak #1672444 | 176.221.*.* 22 lut 2015 23:57

    Skręca mnie jak czytam takie komentarze i wstyd mi jest być mieszkańcem Olsztyna patrząc na to zacofanie. Ps. FRO powinno zmienić nazwę na FUO - Forum Uwstecznienia Olsztyna!

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (46)
2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5