Bilety czasowe i elektroniczne w Olsztynie? ZDZiT planuje
2014-08-20 15:38:33(ost. akt: 2014-08-20 15:58:26)
Liczba pasażerów komunikacji miejskiej spadła w porównaniu z rokiem 2012. Według Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie sytuację mają poprawić... tramwaje. Wraz z nimi ma ruszyć sprzedaż biletów czasowych i elektronicznych.
Główny Urząd Statystyczny opublikował dane podsumowujące usługi transportowe w Polsce w 2013 roku. Wśród wymienionych kategorii znalazła się komunikacja miejska. Z zestawienia wynika, że w ubiegłym roku firmy komunikacyjne przewiozły 30,6 miliarda osób, co w porównaniu z ich liczbą w 2012 roku stanowi spadek o sześć punktów procentowych. Jak wygląda ta sytuacja w Olsztynie?
— Według danych opracowanych na podstawie liczby sprzedanych biletów w 2012 roku przewieźliśmy 31,2 miliona osób, a w 2013 — 30,1 miliona, czyli o 3,5 procenta mniej — mówi Marta Bartoszewicz, rzeczniczka ZDZiT.
Sytuację powinien poprawić realizowany projekt budowy linii tramwajowych w Olsztynie. — Nie tylko same tramwaje wpłyną na wzrost liczby pasażerów, ale także wszystkie związane z tym projektem udogodnienia: buspasy, dające pierwszeństwo autobusom, sprawiające, że komunikacja miejska przyspieszy oraz system lokalizacyjny, niwelujący opóźnienia pojazdów — wymienia Bartoszewicz.
ZDZiT planuje również — wraz z wprowadzeniem tramwajów — uruchomić sprzedaż biletów czasowych i elektronicznych.
Czy to dobry pomysł? Swoją opinią podziel się w komentarzu poniżej.
an
Komentarze (57) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Liczba osób spadła i bedzie spadać. #1465434 | 83.21.*.* 20 sie 2014 16:05
Dlaczego? Dlatego, że nie ma jak dojechać do pracy tą "komunikacją". No, może urzędnicy dają radę. Rozkłady są tworzone pod studentów, a nie pod ludzi, którzy pracują i swymi podatkami utrzymują tą "komunikację". Spróbuj decydencie jeden z drugim dojechać do pracy na 6-tą lub wrócić po 23-ciej. Poza tym, za parszywej komuny autobusy w "godzinach szczytu" jeździły co 6-8 min., poza godzinami szczytu co 12. Teraz są 4 na godzinę (w godzinach szczytu). Korzystanie z własnego auta, jakie by nie było, jest niestety koniecznością. I przy tej polityce żadne tramwaje, metro ani inne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmienią. Mieszkańcy to nie sami studenci, a Olsztyn to nie tylko Kortowo. Czas wreszcie to zrozumieć.
Ocena komentarza: warty uwagi (41) odpowiedz na ten komentarz
dobre #1465441 | 83.24.*.* 20 sie 2014 16:17
Sobie. Komunikacja wam padnie totalnie bo sory ale 100 dla mnie na sieciowe, druga Showa dla zony i nawet dwa razy po polowe tego co dla nas na dzieciaki rachunek prosty cztery stosy za tyle to tankuje samochód miesięcznie jeszcze o której chce i kiedy chce i wszystkich dowoze w komfortowych warunkach do szkoły, przedszkola pracy i tak samo po południu a co mi funduja autobusy, brud, smród i jeszcze opóźnienia dziekuje. Niech sobie car Piotr buduje tramwaje i tak mnie do nich nie przesadzi
Ocena komentarza: warty uwagi (32) odpowiedz na ten komentarz
Arczi #1465518 | 83.31.*.* 20 sie 2014 18:06
2.90 za przejazd w jedną stronę ,to i tak się dziwie że tyle ludzi jeszcze jezdzi
Ocena komentarza: warty uwagi (28) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)
zbidud #1465633 | 81.190.*.* 20 sie 2014 20:59
Jeżeli dojazd samochodem jest tańszy niż cena biletu MPK to trzeba być idiotą , aby korzystać z komunikacji miejskiej. Również tramwaje będą jeździć coraz bardziej puste. Jedyny ratunek to cena biletu poniżej 2,00 zł.
Ocena komentarza: warty uwagi (26) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Pawlak #1465445 | 83.24.*.* 20 sie 2014 16:22
Autem wychodzi ta sama cena. Tankuje w Rosji więc często taniej wychodzi mi jazda samochodem. A jeśli jadę w 2 czy 3 osoby to już w dużo taniej. Poza tym zimą nie marzną na przystankach i w środkach komunikacji, na głowę nie pada, nie śmierdzi, latem mam włączoną kilimę i nie duszę się jak w saunie. Bilety musiałyby kosztować 1 zł za godzinę przejazdu. Wówczas zastanowiłbym się na przesiadką do komunikacji miejskiej.
Ocena komentarza: warty uwagi (26) odpowiedz na ten komentarz