Wznawiają prace nad linią tramwajową. Koniec za 400 dni

2014-08-19 15:52:46(ost. akt: 2014-08-19 15:58:25)

Autor zdjęcia: Urząd Miasta

Ponad 6 km linii tramwajowej, przebudowa skrzyżowań, dróg i ścieżek rowerowych oraz budowa nowej ulicy Bukowskiego - to główne założenia umowy podpisanej we wtorek przez Piotra Grzymowicza, prezydenta Olsztyna z przedstawicielami firmy Skannska SA. Roboty budowlane dla Odcinka A obejmującego ulice Witosa-Płoskiego-Sikorskiego i ul. Tuwima mają ruszyć za kilka tygodni.
Już za kilka tygodni na kilku olsztyńskich ulicach rozpocznie się budowa torów tramwajowych. Zanim jednak wykonawca rozpocznie prace budowlane na ulicy Sikorskiego, zobowiązany jest do przygotowania dwóch tymczasowych dróg objazdowych, po których podróżujący samochodami osobowymi będą mogli ominąć roboty drogowe.

Płynność ruchu zostanie zachowana dzięki połączeniu ulicy Krasickiego z ul. Pstrowskiego przez teren byłego poligonu wojskowego i Piękną Górę (w okolicach masztu TV), oraz połączenie Osiedla Generałów przez Brzeziny z al. Warszawską (od ul. Gen. Maczka do ul. Szostkiewicza i Kalinowskiego do al. Warszawskiej).

- Zakres powierzonych nam prac przewiduje budowę linii tramwajowej w ulicy Witosa, Płoskiego, al. Sikorskiego (ze skrzyżowaniem z ul. Pstrowskiego) oraz ul. Tuwima – mówi Grzegorz Orłowski, menadżer projektu ze Skanska.

Ponadto generalny wykonawca odpowiada m.in. za wykonanie stacji prostownikowej dla trakcji tramwajowej, budowę murów oporowych, chodników i ścieżek rowerowych wzdłuż linii tramwajowej. W projekcie przewidziano także budowę kładki pieszo-rowerowej w ciągu ul. Tuwima oraz wzmocnienie mostu nad rzeką Łuną. Inwestycji, którą zrealizujemy towarzyszyć będzie również przebudowa i budowa zatok i przystanków komunikacji publicznej, odwodnienia ulic i torowiska, a także oświetlenia terenu.

Trasa jednotorowej odnogi linii tramwajowej, którą wykona Skanska biegnie wzdłuż ulicy Tuwima do Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie. W miejscu inwestycji powstanie także dwutorowy przystanek końcowy, mijanka i punkt socjalno-informacyjny. Trasa linii biegnie po północnej stronie ul. Tuwima, poza obszarem jezdni i krzyżuje się z ulicą G. Nowaka oraz J. Iwaszkiewicza.

Na realizację, wykonawca - firma Skanska S.A. - ma 400 dni od daty podpisania umowy, tj. 23.09.2015 roku.


- dwutorowa linia tramwajowa w ul. Witosa(1,0km), Płoskiego (0,7km) Sikorskiego (3km)
oraz jednotorowa linia w ul. Tuwima (1,7km)
- przebudowane zostaną skrzyżowania, drogi, ścieżki rowerowe sieci uzbrojenia terenu
- dwa przystanki końcowe z budynkami socjalno informacyjnymi,
- stacja prostownikowej dla trakcji tramwajowej
- kładka pieszo - rowerowa w ciągu ulicy Tuwima o rozpiętości ok. 21m
- wzmocniony zostanie mostu nad rzeką Łyną o rozpiętości ok. 21m,
- wybudowana zostanie nowa ul. Bukowskiego – od ul. Płoskiego do ul. Bartąskiej

W ramach umowy powstanie:

Koszt realizacji zadania wynosi 149 831 613,65 zł. Środki na realizację umowy pochodzą ze środków własnych (15%), tj. netto 18 272 110,60 zł i środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007 – 2013 (85%), tj. netto 103 541 960,01 zł.

Źródło: Gazeta Olsztyńska

Komentarze (75) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Robert #1464757 | 88.156.*.* 19 sie 2014 16:37

    Tramwaje nie są złym pomysłem, tylko te trasy są słabe. Dlaczego szyny omijają ul. Dworcową, Piłsudskiego, dzielnicę przemysłową? Wygląda na to, że tramwaje mają przede wszystkim wozić urzędników mieszkających na Jarotach do pracy w ratuszu, urzędzie wojewódzkim i marszałkowskim. A pozostali mieszkańcy? Nie należy im się szybki transport?

    Ocena komentarza: warty uwagi (25) odpowiedz na ten komentarz

  2. te tramwaje #1464754 | 83.9.*.* 19 sie 2014 16:33

    to tak samo chore jak nasz chory prezydent ktory na sile chce przesadzic mieszkancow z aut do szynobusow. niech sam wysadzi swoj tylek ze sluzbowego auta i zacznie jezdzic komunikacja publiczna. a nie przepraszam to i tak bedzie za nasza kase bo on ze swojej pensji nawet biletu za 2,90 zl nie kupi.

    Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Norek 91 #1464737 | 81.190.*.* 19 sie 2014 16:10

      Nie wiedziałem że mamy w Olsztynie rzekę "Łuną", pozdrawiam pana redaktora. Podziwiam że taki druk idzie do zaakceptowania.

      Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz

    2. ja #1464753 | 81.190.*.* 19 sie 2014 16:31

      Budowa linii tramwajowej miała się zacząć w czerwcu, 19 sierpnia podpisano umowę... Bez komentarza

      Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz

    3. smutny gizd #1464999 | 81.190.*.* 19 sie 2014 21:50

      Rozpoczęcie robót pod koniec lata i obietnice budowy dróg objazdowych - toż to już było :) Pamiętacie Bałtycką rozkopaną we wrześniu i zostawioną na całą zimę i słynną ul. Wąwozową? Mieszkańcy Jarot - powodzenia. Szykujcie fundusze na wymianę zawieszenia w samochodach i leki uspokajające. A jeszcze jak znajdą po drodze poniemieckie szambo, to już pozamiatane.

      Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (75)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5