Przebudowa Lubelskiej budzi obawy przedsiębiorców

2014-07-20 11:20:00(ost. akt: 2014-07-20 10:23:12)

Autor zdjęcia: Beata Szymańska

Zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące przebudowy ulicy Lubelskiej. Projekt jest, ale przedsiębiorcy narzekają na organizację ruchu. Ratusz uspokaja: — Wszystkie uwagi, zalecenia i wnioski zostaną przeanalizowane.
Ulica Lubelska od wielu lat jest zmorą mieszkańców Olsztyna i okolic. Za wąska, częściowo bez chodnika, zatok autobusowych, pełna kolein i uskoków. Urząd Miasta chce, aby nowa Lubelska miała po dwa pasy w każdym kierunku przedzielone wyspą. Po każdej ze stron zaplanowano też 3,5-metrowe pasy zieleni i ścieżki rowerowe.

Najważniejsze są lewoskręty


Od 6 do 29 czerwca mieszkańcy Olsztyna i okolic mogli wyrazić swoją opinię na temat planów przebudowy. Zdania były podzielone, zwłaszcza jeśli chodzi o wskazanie jednej cechy ulicy Lubelskiej, która powinna się zmienić. Najwięcej osób chciało usprawnienia komunikacji pieszej i rowerowej oraz przebudowy wiaduktu kolejowego. Ankietowani byli zgodni co do fatalnego stanu nawierzchni. Ankietę wypełniły 34 osoby, z których jednak mniej niż połowa, korzysta z Lubelskiej kilka razy w tygodniu. Zapytaliśmy więc o zdanie najbardziej zainteresowanych całą sprawą, czyli przedsiębiorców i pracowników firm przy ulicy Lubelskiej

— Osoby, które będą jechały od strony miasta, nie będą mogły skręcić, bo brakuje lewoskrętów — mówi Remigiusz Świetlik.
Właśnie brak lewoskrętów sygnalizowały wszystkie osoby, z którymi rozmawialiśmy.

— To, że miasto chce przebudować Lubelską i konsultuje to z mieszkańcami, jest słuszne, ale projekt wstępny nie bardzo odpowiada naszym realiom — uważa Marek Nowogrodzki. — Dla firm takich jak moja, wykorzystujących do transportu tiry, konieczne jest wybudowanie lewoskrętów oraz większa liczba przystanków autobusowych dla dojeżdżających pracowników.

Mariusz Dobrzeniecki dodaje: — Wystarczyłyby trzy pasy: po jednym w obu kierunkach i środkowy na lewoskręty, bo bez nich tiry, żeby skręcić do firmy, będą musiały jechać aż na planowane rondo łączące Lubelską z Towarową, tamując tam ruch.

Pomysł z rozdzieleniem jezdni wyspą i brak lewoskrętów nie spodobał się także Krystynie Plocek, dyrektorce Powiatowej Służby Drogowej w Olsztynie. — Zbędne są też 3,5-metrowe pasy zieleni po obu stronach. Lepiej już zrobić parkingi dla pracowników i klientów albo więcej przystanków autobusowych — mówi.

Projekt poprzez współpracę


Urząd Miasta uspokaja. — Wszystkie uwagi, zalecenia oraz wnioski zostaną przeanalizowane i zawarte w raporcie z konsultacji społecznych — mówi Aneta Szpaderska, rzeczniczka prasowa ratusza. — Mieszkańcy i przedsiębiorcy wyrazili zadowolenie, że przystępujemy do modernizacji tej ważnej ulicy. Większość zgłaszanych nam uwag dotyczyła dojazdów do firm, czyli liczby zjazdów i wjazdów. Ulica Lubelska ma być ulicą dojazdowa do obwodnicy. Podzielono ją na pięć części, każda z części ma swojego „opiekuna", który projektując, będzie kontaktował się na bieżąco z przedsiębiorcami. Oczywiście wraz z projektantami przeanalizujemy wszystkie uwagi i w miarę możliwości zaproponujemy rozwiązania. Tak powstaje projekt, poprzez współpracę — dodaje Aneta Szpaderska.

Źródło: Gazeta Olsztyńska

Komentarze (13) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. jaca; #1443029 | 88.156.*.* 20 lip 2014 11:38

    bedzie tak jak na Sliwy po przebudowie zlikwidowali przejscie dla pieszych i skret na stacje Statoil od Kortowa jadac a po zlikwidowaniu przejscia dla pieszych ludzie i tak ida na skroty nawe z malymi dziecmi w wozkach az dojdzie do tragedi kiedys.tak samo jak ciezko jest wyjechac z Statoilu w strone ratusz bo samochody wyjezdzajace nie maja sie gdzie schowac.tak zaprojektowali nieudacznicy i bezmuzgowcy ten odcinek .Wjazd na stacje Statoil podyktowane jest tym ze pod oknami mieszkancow ma powstac nastepna stacja i wniosek zeby nie bylo konkurencji.a moze ktos z bezmuzgowcow z ratusza wziol kase pod --STOLEM za projekt,Bo Olsztyn slynie z lapownictwa wsrod urzedasow.

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Frnacik... #1443038 | 83.15.*.* 20 lip 2014 11:49

      a co z Towarową ? Prośba do GO o zainteresowanie sie tą sprawą.

      odpowiedz na ten komentarz

    2. jak słyszę i widzę #1443042 | 79.191.*.* 20 lip 2014 11:53

      szpaderska to mnie krew zalewa. Jake pojęcie taka rzecznik ma na temat projektowania i czy wykonania przebudowy. Ten belkot przygotowują jej nieudacznicy z wydziału planowania UM a potem kolejny belkot z jednostek jrp. Inwestycje realizowane w Olsztynie nie maja rak ani nóg. Niech zajmie się nimi osoba mająca pojęcie, odpowiednie przygotowanie i co najważniejsze doświadczenie zawodowe. Rzecznik nie jest odntego na pewno.

      Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

    3. pa #1443048 | 88.156.*.* 20 lip 2014 12:02

      jestem za tym aby zostawić tak jak jest , a pieniądze podzielić i oddać z powrotem tym którzy płacili podatki na ten cel

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. ktoś #1443060 | 83.9.*.* 20 lip 2014 12:23

        a Towarowa budowana od podstaw to czym ma być jak nie dojazdem do obwodnicy. Po co dwa dojazdy? Dajcie ludziom prowadzić biznesy zgodnie z ich oczekiwaniami. Jak chcą trzech pasów to niech mają - to dla nich przecież jest. Chyba, że są jakieś argumenty wyższego celu pomiędzy władzami miasta a kimś...? To jest śmieszne - Lubelska jest dojazdem do obwodnicy i to jest najważniejsze, a to że ludzie mają tam firmy i zatrudniają setki osób to już sprawa drugorzędna. No tak, lepszy dojazd do obwodnicy to szybsza możliwość emigracji......

        Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (13)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5