Za wąskie drogi, za dużo przydrożnych drzew

2014-07-19 11:40:00(ost. akt: 2014-07-19 09:09:38)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Marta Zysk

Jest źle — tak można określić oznakowanie i organizację ruchu na drogach powiatu olsztyńskiego. NIK wytknął to w swoim raporcie. Na lepszą ocenę zasłużyły sobie drogi wojewódzkie.
NIK przeprowadził kontrolę dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich w całej Polsce. W powiecie olsztyńskim kontrolerzy wzięli pod lupę wszystkie drogi w gminie Gietrzwałd i drogi powiatowe: Bartąg-Szczęsne, Zagony-Jonkowo, Dywity-Prejłowo, Dobre Miasto-Olsztyn i Olsztyn-Dzierzki. Wyniki nie są dla nas powodem do chwały.

Jeśli chodzi o oznakowanie i organizację ruchu na drogach powiatowych i gminnych, jesteśmy na szarym końcu w kraju. Komisja wytknęła administratorom dróg zbyt nisko umieszczone znaki drogowe, np. znak niebezpieczne zakręty przed Giławami na drodze Bartąg-Szczęsne, brak projektów stałej organizacji ruchu drogowego, m.in. dla trasy Dobre Miasto-Tuławki-Olsztyn czy brak słupków kilometrażowych przy drogach.

O komentarz poprosiliśmy Krystynę Plocek, dyrektorkę Powiatowej Służby Drogowej w Olsztynie. — Nie ma żadnego mechanizmu, który zmusiłby gminy do zrobienia m.in. projektów organizacji ruchu, a bez nich nie ma mowy o prawidłowym zarządzaniu infrastrukturą drogową — wyjaśnia. — Z drugiej strony NIK zarzuca nam brak słupków kilometrażowych, nie zwracając uwagi na to, że nie ma możliwości ich postawienia ze względu na przydrożne drzewa i zbyt wąskie drogi. Tak samo sytuacja wygląda z liniami środkowymi i bocznymi — mamy zbyt wąskie drogi, żeby je namalować.

Dyrektor Plocek dodaje jeszcze: — Wszystko to wiąże się oczywiście z finansami. Jeżeli powiaty i gminy będą miały więcej pieniędzy na drogi, to więcej rzeczy będzie można zrobić i poprawić.


Komentarze (20) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. scigany2 #1442564 | 84.39.*.* 19 lip 2014 13:14

    Droga na ktorej nie moga swobodnie sie minac dwa autobusy nie jest droga bezpieczna.

    Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

  2. nieważne #1442530 | 88.156.*.* 19 lip 2014 11:56

    jonkowo gamerki to droga śmierci.na drogi brak kasy a na urzedasow i setki analiz to tak

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

  3. j #1442584 | 176.97.*.* 19 lip 2014 14:00

    po co wydawać kasę na badania jak gołym okiem widać że te drogi to syf

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  4. lio #1442540 | 89.15.*.* 19 lip 2014 12:29

    Od lat 50-tych mamy ten sam tekst o drogach powiatu. Czy coś te mądre spostrzeżenia zmieniły? Są złe przepisy i niejasny transfer pieniędzy z wszelkich podatków obowiązujących w Polsce dotyczących dróg i samochodów. Bardziej jasno mówiąc, pieniądze te są transferowane na nieznane cele. Nie jest możliwe, że w większości krajów zachodnich podobne opodatkowanie wystarcza na dobre drogi, a w Polsce i paru innych krajach nie wystarcza. Zarówno drogi jak i cały kraj jest zarządzany nieudacznie i nieuczciwie i mamy takie konsekwencje, że prawie 70 lat po wojnie jeździmy jak na wojnie...

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  5. Do falistego #1442611 | 185.4.*.* 19 lip 2014 15:18

    słupki maja odblaski ,nocą lub po zmroku,przy złej widocznosci łatwiej ocenić przebieg drogi .Co przy mijaniu sie aut z włączonymi swiatłami mijania ma nie bagatelne znaczenie.Poza tym to pomoc dla słóżb ratunkowych do określenia miejsca kolizji.Np komunikat radiowy o miejscu wypadku .

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    Pokaż wszystkie komentarze (20)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5