Czwartek, 1 października 2020. Imieniny Heloizy, Igora, Remigiusza

Podziel się:

Podziel się:

Przedmioty szkolne w praktyce

Czy wszystko, czego uczymy się w szkole podstawowej przyda nam się w późniejszym życiu? Ucząc się wszystkiego, marnujemy swój czas, czy jednak wykorzystamy tę wiedzę w przyszłości?

Wielu uczniów zadaje sobie właśnie te oto pytania. Z jednej strony można stwierdzić, że sporo z przekazywanego materiału młodym ludziom nigdy w życiu się nie przyda, ponieważ nie każdy będzie chciał zostać przykładowo lekarzem i niepotrzebna mu wtedy wiedza o genetyce, nie każdy będzie chciał zostać podróżnikiem, więc po co mu wiedzieć, gdzie leży Wyżyna Somalijska… i tak możemy wymieniać bez końca. Zatem są powody, dla których można śmiało stwierdzić, że materiał przekazywany
w szkole nie będzie użytecznym wszystkim, ale z drugiej strony nie każdy na początku swojej życiowej drogi wie, co chciałby robić w przyszłości, więc są przesłanki do tego, by uznać, że każda wiedza jest potrzebna.

Zdaniem wielu uczniów, program nauczania przekazywany w szkole jest zbyt obszerny. Myślę, że szkoła podstawowa powinna przygotowywać człowieka do tego, aby dawał sobie radę w życiu, w razie gdyby ktoś nie zdecydował się na dalszą edukację po ukończeniu 18 roku życia. Poza tym trzeba pamiętać o tym, że nawet, będąc w najstarszej klasie szkoły podstawowej, to jednak jeszcze dzieci! Dlaczego zatem zabierać im dzieciństwo!!! Po szkole powinni się bawić, spotykać z rówieśnikami, jednakże zamiast tego ślęczą nad książkami bądź chodzą na korepetycje. Biorąc pod uwagę powyższe rozważania, można stwierdzić, że uczniowie szkoły podstawowej są w sytuacji patowej? Czy muszą wybierać pomiędzy dojrzałą decyzją a beztroskim życiem? Może warto zastanowić się nad zmianą systemu nauczania? To jednak już pytanie do tych, którzy układają założenia obowiązkowej podstawy programowej każdego nauczanego przedmiotu w szkole.


Pola Zawada, 8b SP311
Artykuł został umieszczony przez naszego użytkownika na jego profilu: informer
Oceń artykuł:

(0)