Czwartek, 1 października 2020. Imieniny Heloizy, Igora, Remigiusza

Podziel się:

Podziel się:

STYGMATYZACJA

Odrzucanie dzieci oraz młodzieży poprzez etykietowanie tego, co posiada, jest problemem dzisiejszego świata.

Wraca z każdym nowym rokiem, moda zmienia się, lecz nadal ludzie nieodmiennie kupują rzeczy markowe, na których widnieje rozpoznawalne logo. Każdego dnia na ulicy, najczęściej wśród nastolatków oraz młodych dorosłych, a rzadziej u osób ze starszego pokolenia, możemy ujrzeć, jeśli nie firmowe buty, to koszulkę albo spodnie. Dzisiejsze społeczeństwo jest nastawione na konsumpcjonizm, czyli pokazanie swojego statusu majątkowego poprzez posiadanie coraz większej ilości rzeczy, na dodatek często niepotrzebnych. Powoduje to wzrost popularności i tak już znanych marek.

Problemem powszechności markowych rzeczy jest zjawisko odtrącania osób, które takowych nie posiadają. Naprawdę często występuje to w młodszych klasach szkoły podstawowej. Rozmawiając z osobami, które posiadają dzieci w tym wieku, dowiedziałam się o okrucieństwie, z jakim spotykają się ich pociechy ze strony rówieśników. Jednym z drastyczniejszych przypadków było oglądanie metek ubrania, często niedobrowolne, a później odrzucenie, jeżeli odzież (czy też ich marka) nie spełniła oczekiwań.

Uważam, że w praktycznie każdej placówce oświatowej tworzy się grono tych, którzy dopuszczają się takich czynów, a zarazem propagują ideę posiadania markowych ubrań. W środowisku ludzi starszych, bardziej dojrzałych psychicznie, problem ten nie jest aż tak widoczny, ponieważ z wiekiem inne wartości stają się tymi nadrzędnymi.

Niedobrymi są odtrącenie i samotność dla małego dziecka, które wszystko – w tym nawet najmniejszą drobnostkę – bierze do siebie, a co dopiero odrzucenie.

W niektórych przypadkach zachowania małych dzieci są wyniesione z domu jako wzorce postępowania ich rodziców. Ci, zatracając się w pogoni za materializmem, zapominają o tym, że dla swoich pociech są punktem, gdzie wszystko się kumuluje.

Uważam, że stygmatyzacja w dzisiejszym świecie jest poważnym problemem, który nie tyle co zanika, lecz jest na marginesie dorastania.

Teraz ludzie stawiają na oryginalność w innym sensie jako co,ś czego większość osób nie posiada. W kategorii ubrań taką możliwość dają second – handy, potocznie nazywane lumpeksami. Cieszą się one coraz większą popularnością, ze względu na znacząco niższe ceny oraz niepowtarzalność rzeczy, które można tam znaleźć.

Wiktoria Żwirko kl. IB XI LO
Artykuł został umieszczony przez naszego użytkownika na jego profilu: informer
Oceń artykuł:

(0)