Zarząd Komunikacji Miejskiej zakończył prace nad ostatecznym wyglądem nowego rozkładu jazdy. Jednak do pojawienia się rozkładu jazdy na przystankach droga jeszcze daleka.
— Opracowaliśmy wszystkie szczegóły — zapewnia Marta Bartoszewicz, rzecznik prasowy ZKM. — Wymiana wszystkich rozkładów jazdy nie jest tania. Dlatego postanowiliśmy poczekać i wsłuchać się w uwagi i propozycje mieszkańców. Czekamy na zgłoszenia od osób, które radzą nam, by konkretny kurs opóźnić bądź przyspieszyć. Taka sytuacja miała miejsce na przykład w przypadku osób, które dojeżdżają z Gutkowa do fabryki Michelin. Zaproponowano nam kilkuminutową zmianę jednego kursu autobusu.
Zarząd zapewnia, że sprawdzi i przeanalizuje wszystkie otrzymane wskazówki. Dopiero gdy okaże się, że wprowadzenie zmian przyniesie korzyści, zostaną one zaakceptowane i uwzględnione.
— Wszystko po to, by nie marnować pieniędzy — mówi Bartoszewicz. — Na kolejną wymianę rozkładów zarządu po prostu nie stać.
Nowy rozkład jazdy ma być czytelniejszy, zwłaszcza dla osób starszych. Zmieni się przede wszystkim układ godzin odjazdów autobusów — ze znanej wszystkim tabelki na zwykłe kolumny. Wszystko po to, by szybko i bez problemu odnaleźć odpowiedni czas odjazdu autobusu. Na przystankach rozkład pozostanie czarnobiały. Wersję w kolorze zobaczyć można na stronie ZKM-u. Nowe rozkłady jazdy pojawią się jednocześnie na wszystkich 340 olsztyńskich przystankach autobusowych.
Kiedy? — Postanowiliśmy poczekać — tłumaczy Bartoszewicz. — Nie mamy ustalonej konkretnej daty. Chcemy, żeby nie były to tylko zmiany wizualne, ale też ułatwiające poruszanie się autobusami.
Martyn Janduła
Zarząd zapewnia, że sprawdzi i przeanalizuje wszystkie otrzymane wskazówki. Dopiero gdy okaże się, że wprowadzenie zmian przyniesie korzyści, zostaną one zaakceptowane i uwzględnione.
— Wszystko po to, by nie marnować pieniędzy — mówi Bartoszewicz. — Na kolejną wymianę rozkładów zarządu po prostu nie stać.
Nowy rozkład jazdy ma być czytelniejszy, zwłaszcza dla osób starszych. Zmieni się przede wszystkim układ godzin odjazdów autobusów — ze znanej wszystkim tabelki na zwykłe kolumny. Wszystko po to, by szybko i bez problemu odnaleźć odpowiedni czas odjazdu autobusu. Na przystankach rozkład pozostanie czarnobiały. Wersję w kolorze zobaczyć można na stronie ZKM-u. Nowe rozkłady jazdy pojawią się jednocześnie na wszystkich 340 olsztyńskich przystankach autobusowych.
Kiedy? — Postanowiliśmy poczekać — tłumaczy Bartoszewicz. — Nie mamy ustalonej konkretnej daty. Chcemy, żeby nie były to tylko zmiany wizualne, ale też ułatwiające poruszanie się autobusami.
Martyn Janduła






Komentarze
41
pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj swój komentarz
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Arnold #591868 | 109.243.*.* 08-03-2012 20:53
Powołanie ZKM to wielka paranoja, jeszcze jedna dyrekcja i dodatkowy sztab ludzi, których musimy utrzymać my podatnicy. Na istniejące, może z niewielkimi poprawkami rozkłady nie narzekamy, w tej materii bardziej pomocna byłaby konsultacja z pasażerami , niż powoływanie takiego potwora jak"ZKM". Apeluję do twórców tego projektu o opamiętanie się,wy trwonicie podatników pieniądze. Zaraz pójdą w górę ceny za przejazd bo przestaną być rentowne . Apeluję o rozsądek Panie Prezydencie i Panowie i Panie Radni tego miasta, postępujecie jakby interes mieszkańców Olsztyna był Wam obcy.
!
odpowiedz na ten komentarz
mieszkanka #566266 | 178.36.*.* 19-02-2012 23:06
Ja proponuje dodatkowe kursy w soboty i niedziele linii 29 ponieważ ja pracując do 22 w tygodniu owszem mam polaczenie natomiast w weekend w śnieżyce musze isc 2 kilomentry poniewaz ostani autobus odjezdza 21.30 . PARANOJA
!
odpowiedz na ten komentarz
Chmura #557942 | 81.190.*.* 13-02-2012 23:29
Tak, w stolicy są plansze z rozpisanymi przystankami. I tak trzeba wiedzieć na jakim się przystanku jest, w którym kierunku chce się jechać. A obliczyć można, na którym przystanku wysiąść, bez plansz, na wiatach przystankowych.
!
odpowiedz na ten komentarz
lech #555401 | 178.182.*.* 12-02-2012 14:05
pragnę podpowiedzieć włodarzom miasta i zkm,że w Olsztynie rozbudowują się nowe osiedla w rejonie ulic Bartąskiej,Jarockiej,Płoskiego i wypadałoby pomyśleć tam o komunikacji miejskiej.Poza tym chyba czas wydłużyć linię 29 do miasta. Osiedle Zacisze to w większości ludzie młodzi z małymi dziećmi i powinni mieć możliwość dojazdu do lekarza(szpitale,przychodnie) lub urzędów.Konieczność przesiadki z wózkiem i dzieckiem,to chyba nie jest najlpsze rozwiązanie.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) !
odpowiedz na ten komentarz
mim #555001 | 81.190.*.* 12-02-2012 02:38
Proszę przede wszystkim o dobre oświetlenie tych rozkładów jazdy autobusów, bo teraz to jest tak ciemno, że nie można wieczorem wogóle rozczytać, a za dnia też ciężko, bo za małe literki.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
Martines #554827 | 46.113.*.* 11-02-2012 21:30
I oni chcą aby tramwaje jeździły w Olsztynie skoro jest taki bałagan w rozkładach niech chociaż ci co siedzą na tych stołkach spojrzą na to z innej perspektywy na inne bogatsze miasta w Polsce ze z komunikacja miejska nie jest tak źle...najważniejsze jest to dla nich aby się nachapać i mieć wyjb...na resztę mieszkańców Olsztyna
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz
Do Kirii #554812 | 83.9.*.* 11-02-2012 21:12
Niedługo,jak pójdą linie i rozkłady w ręce prywaciarzy będziemy...resztę sobie dopisz
!
odpowiedz na ten komentarz
Topór #554806 | 83.9.*.* 11-02-2012 21:08
Dziwi mnie fakt,że były czasy gdy MPK musiało sobie radzić z biletami,przystankami,rozkładami itp. Teraz gdy powstał nowy TWÓR jest jeden wielki burdel.Wyobraźcie sobie,że na rozkładach są jeszcze stare ceny biletów.O ZGROZO.Za co im płacą?Za kłamstwa p. Bartoszewic?
!
odpowiedz na ten komentarz
Arszawin #554741 | 83.11.*.* 11-02-2012 20:26
Po kiego piszecie tutaj a nie do ZKM? Myslicie, że ktoś to czyta?
!
odpowiedz na ten komentarz
mieszkaniec zacisza #554673 | 89.228.*.* 11-02-2012 19:22
Mam pytanie do zarzątu ZKM czy nie można było wydłużuć trasę lini 29 paranoja żeby jeżdzić tylko jeden przystanek ,jakby nie można wydłużuć chodźby to petli na Pieczewie lub Nagórkach.
!
odpowiedz na ten komentarz
ankan #554564 | 178.183.*.* 11-02-2012 17:52
Mieszkam na Dajtkach, a pracuje na Zatorzu do 21.00. Ostani autobus nr 7 jest o 21.12. Czy nie mozna go przesunac troche pozniej. Jezdzialm autobusem, ale poniewaz nie zdazam na busa, musialam przesiasc sie do auta.
!
odpowiedz na ten komentarz
Nierób i Basta #554558 | 88.156.*.* 11-02-2012 17:45
Prasowa (nie)/do/rzeczniczko ZKM dlaczego autobusy tak często odjeżdżają "stadami" a potem dziura 20-40 minut do następnego tabunu?
!
odpowiedz na ten komentarz
do ZKM #554506 | 88.156.*.* 11-02-2012 16:56
A mi bardzo brakuje autobusu, którym można byłoby dojechać z dworca do polikliniki. I nie piszę tego tylko w swoim imieniu, ale wielu osób, które z codziennie muszą dojeżdżać na radioterapię. Osób chorych, z najbliższych miejscowości, które są i tak osłabione, jest im ciężko, a muszą dojechać 2 autobusami. Wiem co piszę. Jeżdżę codziennie z mamą, rozmawiam z tymi ludźmi. Radioterapia jest często ustawiona do 16, a dzieci czy inni członkowie rodziny pracują w tych godzinach i nie mogą często pomóc.
Ocena komentarza: warty uwagi (6) !
odpowiedz na ten komentarz
pasażerowie !!! #554496 | 95.160.*.* 11-02-2012 16:40
D cholery obudzcie się bo niedługo będziecie chodzić piechptą dzięki ZKM RADZIE MIASTA I ARBUZOWI
Ocena komentarza: warty uwagi (3) !
odpowiedz na ten komentarz
NIC NIE OPRACOWALI!!! #554494 | 95.160.*.* 11-02-2012 16:39
KŁMLIWA P....NA RZECZNIK ZA NIED…OGP BĘDĄ Z POLECENIA RATUSZ LIKWIDOWAĆ KURSY AUTOBUSÓW!!!!!!!!!!!!!DLACZEGO 21 I 27 NIE KURSUJĄ DO TĘCZOWEGO LASY ????
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
Rusłan #554458 | 93.154.*.* 11-02-2012 15:56
Zlikwidować ZKM, trzeba brać dobre przykłady z innych miast , zapewne bardziej bogatych niż Olsztyn. Wystarczy spojrzeć na Poznań, Wrocław, Kraków , dlaczego nasz Prezydent jest tak otumaniany przez swoich podległych doradców? Dlaczego nie spotyka się z innymi znanymi prezydentami miast i nie wymienia z nimi poglądów, przecież powołanie do życia zkm-u nie było konieczne to tylko niewłaściwa interpretacja dyrektywy unijnej 1370. Panie Prezydencie proszę się w porę wycofać z tego błędnego kręgu niemocy. przecież zadania ZKM realizowało i nadal może wykonywać MPK na zlecenie UM Olsztyn, tylko trzeba dobrej woli.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
starówka rządzi #554216 | 88.156.*.* 11-02-2012 12:33
Mi brakuje jakiegoś autobusu po 23 łączącego centrum z Jarotami. To miasto po 23 umiera!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (5) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
nid #554206 | 88.156.*.* 11-02-2012 12:22
Zarząd zapewnia, że sprawdzi i przeanalizuje wszystkie otrzymane wskazówki. WIĘC USUŃCIE TEN POJEBANY ROZKŁAD "DNI ROBOCZE WOLNE OD NAUKI SZKOLNEJ". Ludzie wtedy nie pracują ?!?!? Skoro chcecie oszczędzać to zamknijcie ZKM.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
stfu #554178 | 88.156.*.* 11-02-2012 12:06
niech zlikwiduja dni wolne od nauki szkolnej (i tak rzadko kiedy ktokolwiek w mpk wie kiedy dokładnie one sa) oraz swieta (tego za to nie wiedza miszkancy), zostawia tylko dni powszednie i weekenda. do tego niech zaaktualizuja rozklad w internecie, tak bym mogl sprawdzac rozklad jazdy wszystkich autbosow z jednego przystanku na jednej stronie, a nie musial przelaczac i porownywac.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz
kiri #554176 | 81.190.*.* 11-02-2012 12:06
Autobus lini 27 powinien kursować i w weekendy!!! Powinien kursować po 22.00!!! Dlaczego z redykajn na jaroty mam wracać wieczorem z pracy z przesiadką w centrum?? Nie tylko ja musze sie przesiadać!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (5) !
odpowiedz na ten komentarz
JJK #554174 | 81.190.*.* 11-02-2012 12:05
Dlaczego żaden autobus nie jeźzi przez al.Obrońców Tobruku?.Tu jest tyle miejsca oraz tyle mieszkań i firm.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) !
odpowiedz na ten komentarz
bus #554140 | 88.156.*.* 11-02-2012 11:45
Zlikwidować "dni robocze wolne od nauki szkolnej". Ktoś za ten pierdolnięty pomysł wziął kasę a tu napisali że że wymiana na nowe rozkłady jest droga. Niech jeszcze wymyślą kilka rozkładów. CIPY.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz
kasia #554134 | 83.9.*.* 11-02-2012 11:42
dlaczego nie zainwestujecie w nowe autobusy zamiast w rozklady ktore maja "zmienic nasze zycie"...;/rozklad to rozklad wielkiej roznicy to nam pasazerom nie zrobi! wolalabym raczej jechac porzadnym autobusem bo ostatnio jechalam starym ikarusem w ktorym hulal wiatr a porecze do trzymania sie byly tak zimne ze rece bolaly..
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
dea #554109 | 109.243.*.* 11-02-2012 11:17
Wymiana wszystkich rozkładów jazdy nie jest tania - zapewnia rzecznik prasowy ZKM , Bilet nie jest tani - zapewniamy my , internauci
Ocena komentarza: warty uwagi (5) !
odpowiedz na ten komentarz
Darek #554107 | 88.156.*.* 11-02-2012 11:12
Może ktoś wyjaśni po co istnieje ZKM ?????????? Czym oni się zajmóją ???????? Ale tak konkretnie no poza układaniem rozkładu jazdy cały rok ????????
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
@# #554050 | 83.11.*.* 11-02-2012 10:21
PRZECIEŻ JEST TO CELOWE DZIAŁANIE NA NIEKORZYŚĆ FIRMY I PASAŻERÓW . TEN NOWY" TOWARZYSZ " PRZECIEŻ TO KPINA . JUŻ SA PODZIELONE LINIE I CZEKAJĄ TOWARZYSZE NA OTWARCIE RYNKU PRZEZ GARAGMELA .NIBY CZEMU PRZEZ MIASTO JADA AUTOBUSY NA PUSTO KILKA RAZY DZIENNIE NA PĘTLE JAK BY NIE MOGŁY ZACZYNAĆ JAK KIEDYŚ OD PIERWSZEGO PRZYSTANKU LUB DWORCA , BRAĆ PASAŻERÓW ? WTEDY BY STRAT NIE BYŁO A TAK JEST NA CO ZWALIĆ NA STRATY ,ŻE POWIETRZE WOZA ŻE TYLE ULG JEST A ONI DOKŁADAJĄ Z "WŁASNEJ" KIESZENI TYLKO GDZIE JEST K ROZLICZENIE CO MIESIĘCZNE KOSZTÓW ? KAŻDEJ LINI I AUTOBUSU ?A CO MOWA O ADMINISTRACJI MPK I ZKM KTO RACZEJ CO TAM JEST ZA "FACHOWCY "ILE MAJA PENSJI ?TYLKO WTEDY BY TAKA INWESTYCJA POTRZEBNA "OD ZARAZ " JAK "TRAMWAJE" NIE BYŁA UZASADNIONA EKONOMICZNIE I PILNA "KOMUNIKACYJNIE " BO NIE MA DOJAZDÓW I OTO CHODZI .A TRAMPKI NIECH WAM GARBUSEK POWIE I TEN PINOKIO ILE BILETY BĘDĄ KOSZTOWAĆ . Z WYLICZEŃ BILET PRZY TAKIEJ INWESTYCJI W UNII GDZIE JEST ŁAD , PORZĄDEK ORAZ JAKO TAKIE ROZLICZENIE "REALNEJ "KSIĘGOWOŚCI TO JEST MINIMUM 3 EURO OD PASAŻERA A TU GDZIE WSZYSTKO JEST DROŻSZE NIŻ W UNII LICZĄC NA MINIMALNE WYNAGRODZENIE TO SOBIE POLICZCIE . ALE JAK BĘDZIE PUBLICZNA DOTACJA DLA "E-ADMINISTRACJI" I PRACOWNIKÓW ZAKŁADÓW MIEJSKICH TO WYJŚCIA NIE BĘDZIE BĘDZIECIE PŁACIĆ PO 400 ZŁOTYCH ZA DOJAZD SZYNAMI DO PRACY... ROWER ALBO PIECHOTA CO W REALIACH" KOROKWYCH" BĘDZIE NAJLEPSZYM I SZYBSZYM ROZWIĄZANIEM PRZY CZYM EKOLOGICZNYM MOŻNA SIĘ ZRZESZAJĄC W GRUPĘ "ROWEROWYCH MIESZCZUCHÓW" DOSTAĆ DOFINANSOWANIE Z UNII O ILE SIĘ NIE ROZWALI ZA PÓŁ ROKU CAŁY TEN "BALON TOWARZYSZY I OWIEC NAUCZONYCH PRZEZ ADOLFA I JEGO ADMINISTRACJE DO " TOR MACHT FREI"
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (3)
Szczery. #554043 | 83.25.*.* 11-02-2012 10:13
Krótko i na temat!! Rozwalić ZKM a MPK niech przejmie inicjatywę bo już teraz widać że z taboru nic nowego nie będzie. W głowach tylko tramwaje! To dopiero będzie Sajgon w naszym kochanym zatłoczonym Olsztynie.
Ocena komentarza: warty uwagi (5) !
odpowiedz na ten komentarz
Marcin do bossunio #554035 | 81.190.*.* 11-02-2012 10:05
Zgadzam się z bossunio, ale zdaję sobie sprawę z tego że oni nas zakrzyczą bo ich jest wiecej. :)
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
DO bossunio #554004 | 109.243.*.* 11-02-2012 09:43
dokładnie,tatuś na samochód dał i płaci za benze
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz
do bossunio #554003 | 109.243.*.* 11-02-2012 09:42
Pleps to ty jesteś wieśniaku bananowcu
!
odpowiedz na ten komentarz
du #553990 | 81.190.*.* 11-02-2012 09:38
A właśnie,że nie plebs.Przynajmniej taniej mam autobusem...a nie benzynę marnować...
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz
Zwykły pasażer #553934 | 46.186.*.* 11-02-2012 09:07
Ciekawi mnie ile podatników kosztuje i co robi ZKM , a szczególnie zarząd ?. Skoro MPK jest spółką miasta to te zadania, poprzez pewne uregulowania, można było tam wykonać. Wydaje mi się niepotrzebna nadbudówka i brak gospodarności włodarzy miasta. Nie lepiej te pieniądze przeznaczyć na poprawę estetyki wokół ratusza, bo wygląda jak wiocha. Po drugie po co coś opracowywać jak nie wiadomo czy będzie wprowadzone? Po czasie taki rozkład będzie już nie aktualny.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
olsztyn moim miastem #553932 | 77.253.*.* 11-02-2012 09:05
a nie bardziej opłaciło by się odłożyć troszkę pieniędzy i sprawić elektroniczne rozkłady jazdy, które pobierałyby informacje od autobusu z GPS'a ? byłoby to droższe ale lepiej powoli unowocześniać nasze miasto niż nie ruszać się do przodu.. Podwyższyli ceny biletów a nic nie zmieniają na lepsze, autobusy stare, zimne, brudne.. a radość z tego że zmieniają rozkład jazdy na taki z wiekszymi literami.. o zgrozo, skoro takie coś cieszy teraz mieszkańców naszego miasta to ... bez komentarza.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) !
odpowiedz na ten komentarz
do Antoś #553924 | 178.42.*.* 11-02-2012 08:58
czemu Ty się okłamujesz i próbujesz jeszcze innych tym zaszczepić,100 km za 15zł to tico robiło przy cenach 2,30 zł za gaz i w trasie nie przekraczając 70 km/h. Po mieście to zupełnie inna jazda, a w korkach to co, na samo powietrze chodzi?? Twoje obliczenia przynajmniej x2, a wtedy będzie to bliższe prawdy.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
scania #553920 | 88.156.*.* 11-02-2012 08:54
ZKM zostal powolany do życia, ponieważ Grzymowicz uznał, że mamy za mało urzedników w olsztynie. to kolejne gęby do wykarmienia.
Ocena komentarza: warty uwagi (5) !
odpowiedz na ten komentarz
Antoś #553905 | 81.190.*.* 11-02-2012 08:33
tiko na gas, koszt przejechania 100 km to jedynie 15 zl, czyli jak ktos jadzie do pracy dziennie 20 km to za caly miesiac zaplaci tylko 60 zl czyli taniej niz sieciówka MPK, pozdrawiam diźlaków
!
odpowiedz na ten komentarz
ami #553903 | 83.9.*.* 11-02-2012 08:28
Śmieszny, a przede wszystkim sztuczny i całkowicie zbędny ten cały ZKM. Rado Miasta Olsztyna podejmij jedynie słuszną uchwałę. Dość tej farsy. Olsztyna nie stać na sztuczny twór. Bezdomni umierają i chłodu i z głodu. Po co ten ZKM ??? Rozkładu jazdy zrobić nie potrafią, a to już zakrawa na groteskę.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) !
odpowiedz na ten komentarz
e-tam #553901 | 46.99.*.* 11-02-2012 08:27
Brawo, podejście rozsądne, tylko szkoda, że tych malkontentów brakuje, którzy tylko krytykują, ale coś pochwalić - firmę, że takie rozwiązanie mają i wychodżą na przeciw klijentom - to teraz nie ma!
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
ciekawe #553889 | 109.243.*.* 11-02-2012 08:16
kiedy w gutkowie będzie biedronka,potrzebna jest jak nic,wszędzie jest wezcie zbudujcie
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
glob #553878 | 88.156.*.* 11-02-2012 07:52
Siedzi kupa nierobów w ZKM i udają że coś robią a w ogóle po co jest ta instytucja powołana chyba tylko po to żeby pociotom i znajomkom dać dobrze płatną pracę w której nikt za nic nie odpowiada po prostu klejenie durnia za dobre pieniądze z miejskiej kasy ciekawe jakie jeszcze instytucje nam wymyśli arbuz
Ocena komentarza: warty uwagi (4) !
odpowiedz na ten komentarz
tov #553873 | 88.156.*.* 11-02-2012 07:34
Dlaczego nie ma wcześniejszych autobusów z Orłowicza do tęczowego lasu , tylko o godz 6 rano , widać jak nikt nie myśli ZKM realnie
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz