Popularne artykuły

Czy Olsztyn rzeczywiście jest najdroższym miastem w Polsce?

2011-10-22 19:17:49 (ost. akt: 2011-10-22 17:01:01)

Olsztyn to najdroższe miasto jakie znam i w jakim przyszło mi z wyboru żyć i mieszkać! — napisał do nas internauta.

Czy Olsztyn rzeczywiście jest najdroższym miastem w Polsce?
Urodziłem się na południu Polski i tam mieszkają moi rodzice oraz rodzeństwo. W Olsztynie zamieszkałem z wyboru po ukończeniu studiów. Każdego dnia nie mogę pogodzić się z faktem, że Olsztyn to miasto, w którym nie da się żyć!!!

Popatrzymy na ceny żywności w stolicy regionu. Jak wiemy żywność to podstawa i niestety nie możemy sobie jej odmówić, dlatego też pozwoliłem sobie je skonfrontować z cenami z targowiska miejskiego w Będzinie k/Dąbrowy Górniczej. Zadzwoniłem do rodziców i przepytałem ich, jakie widzą ceny, gdyż właśnie byli na zakupach.

Proszę, to garść informacji z południa Polski, gdzie żyje się lepiej. Jest tam więcej pracy i ludzie dobrze zarabiają. W Olsztynie tworzy się jedynie nowe galerie, w których pracuje 90% studentów za 1000 zł. W Będzinie mieszkania są w cenie 1900 - 3500 zł / metr, ale nie o tym będzie mowa...

Żywność na targowisku Będzin informacja z 22.10.2011 godz. 10:

Jabłka wszystkie odmiany - 1,99 zł/kg !!!
Ogórki szklarniowe 3szt - 2,00 zł
Papryka czerwona - 3,50zł/kg
Papryka mieszana kolorowa - 3,99zł/kg
Winogrona zielone i żółte - 2,99zł/kg
Pomidory - 2,00 zł/kg
Pomidory gruntowe - 1,5zł/kg
Pomidory Lima - 3,00 zł/kg
Seler - 2,00 zł/kg
Pietruszka - 3zł/kg
Grejpfrut - 1,5 - 2,5 zł/kg
Cytryny - 2,50 zł/kg
Banany - 1,5 - 2,5 zł/kg
Brokuły - 3 zł
Buraki - 0,6 - 1,00zł/kg
Kalafior - 2,00 zł/szt
Cebula - 1 zł/kg
Marchew - 1 zł/k
Sałata lodowa - 2,0 zł/szt
Sałata pekińska - 2,5 zł/szt
Granat - 2,00 zł/szt


Porównajcie sobie te ceny z naszymi na targowisku lub w sklepikach osiedlowych, czy też nawet w sieciowych marketach!!! Oczywiście piszę o towarze najwyższej jakości.

Na targu w Będzinie jest także zasada, że przed końcem dnia targowego około godz. 12 większość towaru jest wyprzedawana za 50% ceny lub nawet za 30% ceny początkowej. Około godz. 13 można kupić towary, które jak np. banany, pomidory mają plamy lub są uszkodzone, za 10% ceny! Handlowcy przekrzykują się: " …. dwie sałaty lodowe w cenie za jedną … lub …. banany 2 kg po złotówce …" i wyprzedają swój towar.

Więc pytam, dlaczego w Olsztynie jest tak drogo? Na pytanie postawione handlującym na targowisku w Będzinie: "czy dowieziecie tonę lub pięć pomidorów, bananów itp.. do Olsztyna w tej cenie…", każdy z odpowiada, że "tak" bez mrugnięcia okiem.

Więc jeżeli, banany winogrona płyną statkami do portów na północy Polski, skąd mamy 150 km (spedycja wiezie euro-paletę 1 tonową za ok. 300 zł, czyli do 1 kg to 0,2zł ), a oni do Będzina mają 600 km, to dlaczego jest u nas drożej, a u nich taniej?

Bo Olsztyn jest miastem dla studentów i cała infrastruktura, galerie handlowe pod nich są budowane. A jak można usłyszeć w dziekanatach wydziałów jest już ich coraz mniej. Więc niech studenci tu żyją, a my musimy za chlebem stąd wyjechać, a ja na pewno wkrótce to zrobię...

Internauta z Olsztyna

Źródło: Artykuł internauty

Komentarze 95 pokaż wszystkie komentarze w serwisie Coś się źle wyświetla? Widzisz błąd? Zgłoś nam to!

Dodaj swój komentarz

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

  1. michał #444766 | 88.156.*.* 17-11-2011 00:15

    Prawda, Olsztyn jest paskudnie drogi. Bywamy całą rodziną w różnych częściach Polski i szczerze mówiąc, tam robimy zakupy. Odzież kupujemy w Łodzi,bo tam mam rodziców. Buty na południu , przy okazji odwiedzin u teściów. W Olsztynie wszystko jest duuużo droższe, o mieszkaniach nie wspominając. Bywamy też u siostry w Wielkopolsce, tam też można kupić sporo ładnych, niedrogich rzeczy. Ceny warzyw i owoców to u nas porażka. Przywozimy więc zazwyczaj i co się do wekujemy i mrozimy.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. userka #442034 | 91.2.*.* 15-11-2011 00:34

    Stolicą Prus Wschodnich był Königsberg czyli Królewiec. Allenstein czyli Olsztyn był jednym z podrzędnych miast powiatowych tego regionu

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. MATi #439508 | 95.160.*.* 12-11-2011 13:38

    ster - Prusy Wschodnie nie istnieją już od 66 lat!!!

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. ster #424465 | 89.228.*.* 28-10-2011 19:52

    bieda to jest ten twój marny Będzin. porównujesz stolice Prus Wschodnich z jakimś obdrapanym śląskim miasteczkiem, chyba sobie kpisz brudny paznokciu. won jak ci nie pasuje.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. beze #423297 | 89.228.*.* 27-10-2011 19:43

      mam wrazenie ze cale to porownanie to jeden wielki pic bo wezmy np.cene cytryn to wystarczy wejsc na strone http://ceny.fresh-market.pl/ceny_w_polsc e/warszawa i mozna ZOBACZYC ILE CO KOSZTUJE W HURCIE NA BRONISZACH A ILE W SKLEPACH CZY NA STRAGANACH ,DOLICZMY DO TEGO PALIWO ZA 5.40 ZA 1L.D W-WY 550 KM TAM I^ NAZAD^ AUTO DOSTAWCZE SPALA OKOLO 12L NA 100 ITD ITP.na pewno jest drogo ale czy az tyle zarabiamy?koszty sa wysokie

      ! - + odpowiedz na ten komentarz

    2. mieszkanka olsztyna #420328 | 213.184.*.* 25-10-2011 09:59

      TAK - Olsztyn jest bardzo drogi!! Piszecie że porównanie do Będzina jest nietrafne, bo Będzin to dziura. Może i racja, tylko że porównując zarobki z Olsztynie do zarobków i innych stolicach województw nasz "wspaniały Olsztyn się chowa!!! Ceny w sklepach są takie jak w Warszawie, Poznaniu czy innych dużych miastach, jak nie drożej, natomiast zarobki dużo niższe!!! Narzekacie że budują kolejne galerie, i bardzo dobrze że budują!!! Jak będzie większa konkurencja to może zaczną jakieś promocje normalne robić, bo to co jest teraz w SUPER ALFIE to jest wielka ściema!!! Czasami jeżdżę do Warszawy, tam w galeriach ciągle są jakieś przeceny i można kupić ubranie w normalnej cenie. A nasza Alfa na pewno nie jest na kieszeń przeciętnego Kowalskiego! A ceny mieszkań - to już w ogóle porażka, o cenach paliwa nie mówię bo są najwyższe oczywiście w Olsztynie. I niech ktoś powie że Olsztyn jest tanim miastem....

      ! - + odpowiedz na ten komentarz

    3. Brooklyn #419799 | 95.41.*.* 24-10-2011 15:25

      Odpowiadając na pytanie zawarte w tytule odpowiadam TAK:P Krótko zwięźle i na temat bez zbędnych wywodów

      ! - + odpowiedz na ten komentarz

    4. Olsztyn 1988-2011 #419653 | 46.134.*.* 24-10-2011 13:11

      Czytając was serce mnie ściska .. Ekonomista przemysł ? nie jesteśmy na śląsku .. ceny wysokie ? a do czego porównanie jest ? warszawska giełda http://www.portalspozywczy.pl/gielda/gie lda_3.html z resztą nie żyjemy w mieście 20 tys tylko prawie 200 tysięcznym gdzie ceny zawsze będą rynkowe . Ceny za paliwo/dostawę/produkcję przekładają się na ceny w sklepach . Nie tylko producent chce zarobić ale firma dostawcza jak i pkt sprzedaży więc nie mów że u nas drogo jest. A ceny paliwa zostaw koncernom a rządowi wpier... za wysokie akcyzy

      ! - + odpowiedz na ten komentarz

    5. Jarociak #419531 | 83.9.*.* 24-10-2011 11:32

      oczywiście, że Olsztyn jest najdroższy. Z jednego powodu. Bezwzględne porównywanie cen jest bez sensu. To tak jakby porównywać cenę chleba w Londynie i w Olsztynie. Bezwzględnie jest drożej w Londynie, tylko że de facto jest .... taniej, bo zarobki w Londynie są 6 razy wyższe niż w Olsztynie. I to samo dotyczy porównania Olsztyna z innymi miastami w Polsce. Co z tego, że w Poznaniu jest 30% drożej, skoro zarobki są tam o 60% wyższe, więc ludziom jest lżej i mają wszystko taniej. Liczy się zawsze to ile możesz kupić towaru z średnią pensję. My w Olsztynie mamy białoruskie pensje, a ceny prawie warszawskie i dlatego OLSZTYN JEST MEGA DROGI.

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. dodo #419517 | 46.112.*.* 24-10-2011 11:20

        studenty - wiesniaki wracac do domu! Wszystko przez nich.

        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

      2. DO ... ravendom .. #419464 | 46.186.*.* 24-10-2011 10:34

        Zatem porównaj ceny z Poznańskich sieciówek do Olsztyńskich, niechaj nie będzie bazarku. Zdziwisz się że ceny potrafią być do 30% wyższe w Olsztynie. Cukier, chleb, mleko, masło, itp... Dlaczego bazarek został wybrany i porównany ? Bo w Radio Olsztyn mówiono o przedsiębiorcach którzy plajtują i takie ceny właśnie z bazarku a dokładnie z "Zatorzanki" pojawiły się na ich stronie. Więc czy to nie jest porównanie ??? : http://www.ro.com.pl/aktualnosci/tresc/1 5966/Olsztynscy_przedsiebiorcy_boja_sie_ plajty/

        ! - + odpowiedz na ten komentarz

      3. ala #419456 | 83.9.*.* 24-10-2011 10:28

        za ekologie i cud natury trzeba zaplacić to dopiero początek podwyżek cen

        Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

      4. Do Moby Dicka /qwerty/ emigracja #419455 | 46.186.*.* 24-10-2011 10:28

        Najniższa stawka w Olsztynie wynajęcia ciągnika i naczepy 24 tony za 1 km / 2,00 zł. Gdybyśmy wysłali w tą i z powrotem taki zestaw to koszt wyniusł by przy 1100 km 2200 zł. Dzieląc przez 24 tony to mamy niecałe 100 zł do palety. A że na Euro Palecie jest ok. 1000 kg do 1 kg mamy ok. 0,10 złotych !!!! Jeżeli wynajelibyśmy transport nawet za 3 zł/kilometr to i tak do 1 kg towaru mamy 0,15 złotych. No chyba że wozimy do Olsztyna towar za 30 zł /km to wtedy stawka róśnie do 1,5 zł dodatkowo do każdego kilograma towaru jaki przewieziemy transportem 24 tony ? Ale to by chyba było szaleństwo ?! …. GUS już dawno publikował te dane. Największy procent migracji mieszkańców z miast: 1. miejsce X, 2. miejsce Y 3. miejsce Olsztyn. Gdzie najlepiej się żyje mieszka a gdzie najgorzej… Najlepiej - 1. miejsce - Białystok, a najgorzej … ostatni w rankingu OLSZTYN. Ceny paliwa, dziś ON- 5,55 na BP k./Michelin, transport autobusowy, bilety, przedszkola, ceny mieszkań, media, itp.. itd …. Najbiedniejszy region w Polsce o największym blisko 20% bezrobociu (jak w Grecji) a najwyższe ceny. Będzin jest tylko porównaniem, do realiów stolicy regionu Olsztyna. Oczywiście że wielu z tamtąd wyjechało za chlebem gdzieś dalej bo zlikwidowano kopalnie itp. zakłady i TRAMWAJ lini 25 także bo się nie opłacało puszczać pustych wagonów. I tu nie chodzi o metropolie a o codzienne życie, aby nas i Was stać było na chleb i godnie żyć. W mieście gdzie władze nie dbają liczbę zatrudnionych tylko planują kolejne markety gdzie zatrudnienie zdobywają studenci. Dlaczego Sweed Wood ma siedzibę w Lubawie oraz Wielbarku. Tam studenci nie znajdą miejsca pracy bo to zakłady w których trzeba wykwalifikowanych ludzi i doświadczonych którzy tam będą pracować lata a nie dni lub miesięce i którym trzeba zapłacić. Takie inwestycje uciekły Olsztynowi przed nosem lub też "nie byliśmy nimi zainteresowani".

        ! - + odpowiedz na ten komentarz

      5. ravendom #419345 | 10.227.*.* 24-10-2011 08:35

        Porównanie nietrafione zupełnie info. Autor proponuje żeby porownywać ceny z bazaru z Będzina - mieściny ponad 10krotnie mniejszej niż Olsztyn, z cenami w sieciowych marketach w Olsztynie. Gdzie tu wspólny mianownik ja się pytam? Gdyby proponował równanie do Poznania, Gdańska, czy choćby miesta zbliżonego do Olsztyna pod względem ludności, czy stopy bezrobocia, to ok. Ale podniecać się, że na wiosce jest taniej niż w Olsztynie to troche głupota.

        ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. Rast #419098 | 83.9.*.* 23-10-2011 21:15

          jest mega drogi tylko mega bogaci robia tam zakupy.normalny czlowiek idzie do tesco,real...

          ! - + odpowiedz na ten komentarz

        2. Student z Wawy #419078 | 89.228.*.* 23-10-2011 20:52

          Pod jakich studentów??? Oni tacy bogaci??

          Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

        3. Turysta #418996 | 89.228.*.* 23-10-2011 19:19

          Często jeżdżę do różnych miast w Polsce. Moje spostrzeżenia są następujące: za 10-15 lat będziemy organizowali wycieczki do Katowic, Łodzi, Wrocławia, Poznania czy Gdańska, aby zobaczyć jak wyglądają dobrze zarządzane i rozwijające się miasta. Dla zainteresowanych przykład z Łodzi: http://www.systra.pl/Przebudowa-dworca-k olejowego-Lodz Na ostatnim zdjęciu podano poziom wnętrza dworca kolejowego względem powierzchni terenu. Biorąc pod uwagę nasze "inwestycje": typu budowa pływalni krytej (zobacz co przygotował Poznań swoim mieszkańcom: http://visitpoznan.info/index.php?option =com_content&view=article&id=531%3A16-10 -2011-najwikszy-polski-akwapark-termy-ma ltaskie-otwarty&catid=40%3Aaktualnoci&It emid=102&lang=pl), czy nowej ulicy Artyleryjskiej (zobacz Katowice: http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_gen._ Jerzego_Zi%C4%99tka_w_Katowicach) jesteśmy po prostu "śmieszni". Olsztyn jest wzorem stagnacji i słynie "z nic nie robienia", czego sztandarowym przykładem jest EURO 2012. Na pytanie dlaczego tak jest, usłyszałem banalną odpowiedź: Wasze władze samorządowe śpią i proszą Was, abyście nie zakłócali im tego snu, tak jak oni nie nie zakłócają spokoju rządowi RP. Ostatnim hitem sezonu było byłem przekazanie zaoszczędzonych w naszym regionie pieniędzy Ministrowi Grabarczykowi przez marszałka województwa J. Protasa. Zaoszczędziliśmy w regionie na liniach kolejowych, które są w fatalnym stanie technicznym. Wiedzą o tym chociażby Ci, którzy dojeżdżają PKP do Braniewa, ryzykując własne życie.

          ! - + odpowiedz na ten komentarz

        4. Janosik #418958 | 89.228.*.* 23-10-2011 18:38

          Wydaje mi się, że tak jest najdroższym miastem.W wakacje byłem w Krakowie, tam jabłka , chleb i inne artykuły były tańsze, nawet bilety MPK dzień po podwyżce kosztowały 2,80, a nie jak u Nas 2,90!!!.Tam bardziej nawet dbają o czystośc, wszędzie czyściutko, a tu?, wszędzie papiery, butelki,puszki, wiadomo studenci, ale tam też są studenci.Kortowo wybrali jednym z cudów Polski, ciekawe za co???.Ponoć to najładniejsze miasteczko studenckie, chyba głosowali sami studenci, bo jeśli jakieś jury to mogli wpaść na Juwenalia.Obaczyliby rzesze narąbanych studentów, studentek, licealistów, tony butelek i puszek po piwie.Skwery i alejki też zawalone śmieciami, co jest nie do pomyślenia na krakowskich Plantach.Dlaczego te Władze nie dają żadnych perspektyw młodym????.Kończą liceum i wyjeżdżają z tego zadupia studiować do Torunia,Wrocławia,Poznania,Gdańska i nie mają zamiaru tu wracać( wiem, bo rozmawiam z nimi).Dlaczego taki Wrocław czy Kraków potrafi przyciągnąć młodych, a Olsztyn nie??.Zamiast dać młodym szansę na naukę,pracę, mieszkanie, to Wy tylko walczycie o stołki i kasę, kolejne galerie i banki.Nie dbacie o stare kamienice, które się sypią, najlepiej byście je wyburzyli i postawili kolejnych 10 banków.Wstyd, niedługo Olsztyn zamieszkiwać będą tylko emeryci i renciści.

          Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

        5. x #418912 | 83.13.*.* 23-10-2011 17:26

          czy w Olsztynie rzeczywiście jest najwięcej urzędników?

          Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

        6. do poniżej #418902 | 87.55.*.* 23-10-2011 17:09

          Grzymowicz arbuzie to ty?

          Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

        7. m #418849 | 81.219.*.* 23-10-2011 15:41

          jak ci sie nie da zyc tutaj, to wypier.......

          Ocena komentarza: poniżej poziomu (-10) ! - + odpowiedz na ten komentarz

        8. taki tam #418835 | 95.160.*.* 23-10-2011 15:07

          Ten najbiedniejszy region kraju wszystkie swoje nieszczęścia zawdzięcza złym gospodarzom. Jaka w nich pogarda dla mieszkańców naszego miasta.To już nie tylko cynizm, lecz i sadyzm, jakby chcieli powiedzieć : wybraliście nas, to my wam teraz pokażemy. To przecież oni uchwalili najwyższe ceny za bilety autobusowe

          Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

        9. sen #418832 | 88.156.*.* 23-10-2011 15:00

          Na Śląsku średnia długości życia jest wyższa niż naszym regionie, lepiej się upewnić wcześniej.

          ! - + odpowiedz na ten komentarz

        10. JG #418791 | 81.190.*.* 23-10-2011 14:10

          Popieram bardzo rozsądna wypowiedż "datrusa". Ja jestem w bardzo podobnej sytaucji.Mieszkam tu całe zycie (60 lat).Nigdzie już nie wyjadę a chciałabym dozyć w ładnym,zadbanym mieście, niedrogim mieście. Tu się urodziłam i tu po studiach wróciłam, bo wtedy miasto bylo ładne zielone, przyjemne,choc wiele spraw pozostawiało wiele do zyczenia, ale był nadzieja. teraz raczej juz jej nie mam.Miasto stało się ( w porównaniu z innymi regionami) prowincjonalne ,bez charatkeru, mało przyjazne, w zaniedbane.Nikomu z władz nie zależy na widocznych,radykalnym zmianach tego stanu rzeczy.Każdy bedący u władzy dba tylko i wyłacznie o własny interes.Jakies glupoty pt. miasto uniwersyteckie, studenci wpływaja na rozwój kultury(jakiej ,bo nawet nie picia piwa).Kortowo ( nie wiem kto uznał to za jakiś cud)proszę sie przejść alejkami,spotakacie tam sutentów pijących piwo w każdym możliwym miejscu i o każdej porze oraz zostawiających śmieci wszędzie i to ma byc atrakcja?.A co z zakazem spożywania piwa w miejscu publicznym, tam to sie nie stosuje.? Nad tym też nikt już nie panuje bo i po co.Jest drogo i tym tez nikt się nie przejmuje( z władz).Wszystko toczy się jak chce, a ludzie....no cóz albo tu zostają albo ,co bardziej zaradni i rozsądniejsi wyjeżdzają i co dalej, co nas czeka ,jeszcze smutniejsza rzeczywistość

          Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

        11. ble #418758 | 89.228.*.* 23-10-2011 13:29

          Olsztyn piekny??? Ewo,ślepa jesteś? Dziurawe ulice i połamane chodniki,syf na każdym rogu.

          ! - + odpowiedz na ten komentarz

        12. marek #418757 | 88.156.*.* 23-10-2011 13:27

          To napisz jeszcze dlaczego miasta sląska tak gwaltownie sie wyludniaja? Bo to nie sa miejsca do zycia, kazdy kto moze ucieka z tych terenow zniszczonych bezmyslnascia clowieka przez ostatnie 100 lat. Zobacz jaka jest dlugosc zycia na slasku a jaka u nas na warmii. Nie wiem jak jest z cenami, nie jestem w stanie tego zweryfikowac w przypadku bedzina, ale jak czesto jezdze po polsce to nie widze zeby ceny byly jakos znaczaco nizsze. Fakt ze po targach nie biegam, ale u nas na targu kupowalem ok miesiaca temu pomidory po 1zl, kapuste biala po 25gr/kg, cebule po 1,5zl/kg. Wiec te ceny wcale sie nie roznia od tych, ktore ty podales.

          ! - + odpowiedz na ten komentarz

        13. Ryszard/1945 Olsztyn #418748 | 46.186.*.* 23-10-2011 13:18

          Cena z dzisiaj sklep Rast ul. Pstrowskiego na opakowaniu sereki zakąskowe jest duży napis cena 7zł 49 gr. biorę 2 opakowania idę do kasy biorą za 1 opakowanie ok 12 zł, separatistm dopiero w domu, wracam do sklepu proszę panią kierownik dlaczego taka jest różnica mówi że to moja wina bo gdzieś tam pod półką małymo literkami podobno jest cena wyższa, t/z producent daje cenę za jaką sklep ma oddać a oni nabijają o ok 80% wyższą i wszysto jest ok. dobrze że pieniądz oddali.

          ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          1. taki rynek #418690 | 88.156.*.* 23-10-2011 11:35

            Takie prawa rynku. Jest duży popyt konsumpcyjny a niewielka podaż produkcyjna. Ziemia rolnicza z okolic olsztyna jest na gwałt zamieniana w osiedla budowlane... Nie ma więc rodzinnych producentów, który by ze sobą konkurowali. Na tzw. targowisku w Olsztynie nie ma wolnej konkurencji. Podobnie jak na innych targowiskach w regionie. Tak naprawde sprzedaje tu mazowieckie. Maja po kilka stoisk na targowisku i ustalają ceny na wszystko. ktoś by powiedział, że to wolny rynek przecież - a ja myślę, że spekulacja.

            ! - + odpowiedz na ten komentarz

          2. mij #418675 | 88.156.*.* 23-10-2011 11:19

            Tutaj się urodziłem i żałuję, że po naukach tu wróciłem. Przecież Olsztyn to miasto zawistnych komuchów i biurokratów, w związku z czym wszystko tutaj idzie jak krew z nosa. Co to za zielone płuca skoro umieralność tutaj jest jedną z wyższych w kraju. Polska zajmuje w rankingach wolności gospodarczej i skomplikowania ździerstwa podatkowego jedno z ostatnich miejsc w świecie więc w Olsztynie to już jest tragedia. Mentalność bolszewicka tutaj to normalka nawet u niektórych przedsiębiorców.

            Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

          3. Ewa #418673 | 83.11.*.* 23-10-2011 11:13

            Olsztyn jest piękny i staje się coraz piękniejszy niestety kryzys światowy nadchodzi i trzeba sobie radzić.

            Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

          4. bart #418672 | 79.184.*.* 23-10-2011 11:10

            Kolego wytłumacz mi jedno: jak można skonstatować targowisko do sklepików osiedlowych, czy też nawet sieciowych marketów!!! Przejedź się najpierw na targ olsztyński na ul. Grunwaldzką i wtedy sobie porównuj. Skoro podstawa odpada, cały artykuł uważam, za nie warty uwagi.

            Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

            1. region turystyczny #418663 | 88.156.*.* 23-10-2011 11:01

              buhahahaha zwłaszcza na jarotach,nagórkach ,pieczewie itp; tak jak giełda samochodowa trzeba być naprawdę id....tą by kupować tu samochód w ,,olsztynie,,

              Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

            2. hfjmhf #418662 | 81.190.*.* 23-10-2011 10:58

              na wiochach zawsze jest taniej

              Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

            3. ktoś #418660 | 88.156.*.* 23-10-2011 10:57

              czytam i ręce mi opadają ,,jak ci się nie podoba to ma się wyprowadzić ,, bzdura walczycie o podwyżki w pracy po co jak się wam nie podoba zmieńcie prace ,to jest prostacki styl myślenia ,trzeba gonić wszystkich a nie cofać się ......................

              ! - + odpowiedz na ten komentarz

            4. ekonomista #418646 | 83.11.*.* 23-10-2011 10:37

              Tak wygląda gospodarka, na warmii i mazurach nigdy nie będzie dużego przemysłu, obojętnie czego byśmy nie robili... to jest region głównie turysytczny i tak już zostanie, trzeba zrozumieć że takie regiony reagują zupełnie inaczej na kryzys niż regiony z rozbudowaną gospodarką, fabrykami itd. ale coś za coś, albo zielone płuca polski i trochę drożej albo zagłębie gospodarcze (na które i tak nie ma szans z wielu aspektów, m.in połączeń drogowych itd.) i niższe ceny. Po kryzysie ceny na pewno się zniwelują.

              ! - + odpowiedz na ten komentarz

            5. Andzia!!! #418633 | 83.11.*.* 23-10-2011 10:19

              Zapraszam do Mrągowa chleb zwykły 2.10zł itp

              ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

              1. pieczewianka #418618 | 88.156.*.* 23-10-2011 09:57

                Nasi handlowcy wolą czekać aż towar się zepsuje. Wtedy mogą spokojnie wyrzucić. Czasami leży coś takiego, czego nawet za darmo bym nie chciała, a to jeszcze leży i czeka na klienta. Fuj!

                Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

                1. koń #418616 | 81.190.*.* 23-10-2011 09:53

                  Olsztyn to takie miasto koło Ostródy!

                  Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)

                  1. EsaSa #418599 | 83.9.*.* 23-10-2011 09:17

                    Tak dla przykładu... Chleb baltonowski PIEKARNIA TYROLSKA :BARCZEWO 1,50 zł., OLSZTYN 1,80 zł.

                    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                  2. EWA #418588 | 83.9.*.* 23-10-2011 08:58

                    Nie śledzę cen codziennie, ale faktem jest, że kiedy idę na zakupy z synem, który mieszka od kilku lat w Warszawie - to syn ciągle się dziwi, że w Olsztynie tak drogo. Zastanawiam się, czy nie dlatego, że w regionie chyba mało jest gospodarstw produkujących warzywa i owoce, za to dużo wielohektarowych, które są nastawione na produkcję zbóż (i dopłaty, a podatków nie płacą) i wiele wsi popegeerowskich, gdzie ludzie żyją tylko z zapomóg i nie chce im się pracować.

                    ! - + odpowiedz na ten komentarz

                  3. do typa bogacza 4,800 #418574 | 88.156.*.* 23-10-2011 08:45

                    twoim zalosnym zdaniem tak jest.

                    ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                    1. b. #418572 | 88.156.*.* 23-10-2011 08:43

                      ja na szczescie jeszcze 3 latka w tej nedzy i z cala rodzinka wyfruwam z Olsztyna

                      Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

                      1. do tego co myśli że jest żałosne #418567 | 46.113.*.* 23-10-2011 08:37

                        Mam rację, trzeba było się uczyć.

                        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                        1. do typa nizej #418566 | 88.156.*.* 23-10-2011 08:35

                          zalosne ze az smieszne

                          ! - + odpowiedz na ten komentarz

                        2. Trzeba była się uczyć, to by się zarabiało.. #418558 | 46.113.*.* 23-10-2011 08:23

                          Inżynier Elektryk po Politechnice Gdańskiej, mieszkam w Olsztynie i zarabiam 4,8 tyś netto. Życie jest piękne, szczególnie w tak pięknym mieście jakim jest Olsztyn.

                          Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

                          1. Olsztynianin #418556 | 95.160.*.* 23-10-2011 08:17

                            Olsztyn jest drogi bo handlarze chcą się szybko dorobić ,marże mają po 300-400%,dlatego popieram aby budowało się więcej dużych marketów(o ile nie będzie zmowa cen),wtedy dorobkiewicze zrozumią co stracili.Kiedyś rynek na Grunwaldzkiej czy Kolejowej był konkurencją dla wszystkich ,dzisiaj jest najdroższy w Olsztynie

                            ! - + odpowiedz na ten komentarz

                          2. datrus #418536 | 178.235.*.* 23-10-2011 07:02

                            Z przykrością podpisuję się pod treścią internauty.I boli mnie to szczególnie dlatego,że jestem urodzonym olsztyniakiem.I to ponad 60 lat temu.Treści pozostałych internautów pozostawiam bez komentarzy,bo większość pisze bzdury..np. o wpływie ilości galerii handlowych na ceny!!!.Może ktoś nie zuważa sytuacji na stacjach paliwowych?.Może ktoś nie słyszam o zmowie cenowej?.Faktem bezspornym niestety jest,że nasze miasto pozbawione jest GOSPODARZY.Liczy sie tylko polityka/w wydaniu prowincjonalnym/,układy i dbałość o własne sprawy.

                            Ocena komentarza: warty uwagi (5) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                            1. Yacho #418530 | 83.25.*.* 23-10-2011 06:09

                              Na dworcu PKP,PKS skorzystanie z toalety kosztuje 2.5 złotego.Warszawa się chowa.

                              Ocena komentarza: warty uwagi (6) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

                              1. Pieczewo #418516 | 83.9.*.* 23-10-2011 03:27

                                A najlepszy jest rast .sklep z cenami jak w pewexie ,to jest niemoralne robić tam zakupy .

                                Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                1. xxxx #418512 | 81.190.*.* 23-10-2011 02:28

                                  Olsztyn będzie i jest jednym z najdroższych miast w Polsce. tak było za czasów PGR gdzie całą żywnosc wywoziło się na Śląsk , do ,,biednych górników''. utrzymywaliśmy bogatą Polskę za to , że nasze ziemie należamy do Niemiec, zapominając , że my to Warmiacy i Mazurzy

                                  ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                2. Moby Dick #418502 | 88.156.*.* 23-10-2011 00:49

                                  A może autor artykułu pomylił Olsztyn, ten nasz, warmiński, z tym spod Częstochowy? Różnica w kilometrach znaczna - do tego spod Częstochowy to rzeczywiscie z Będzina rzut beretem! Stąd tylu chętnych do transportu towaru /podobno do naszego Olsztyna/ , nie wierzę w cuda rachunku ekonomicznego.

                                  Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                3. Polk #418499 | 213.73.*.* 23-10-2011 00:42

                                  Nie dość że najdroższe, to najbrudniejsze i najbardziej zasyfione miasto jakie znam...

                                  ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                4. M #418497 | 83.9.*.* 23-10-2011 00:34

                                  Pilsener - tak się składa, że w Twoim super mieście jest giełda owocowo-warzywna, ale chyba zbyt długo sterczałeś w max-duecie - dzisiaj RAST - aby dostrzec, że nieopodal sprzętowej jest takowa giełda.

                                  ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

                                  1. M #418495 | 83.9.*.* 23-10-2011 00:29

                                    "Czy Olsztyn rzeczywiście jest najdroższym miastem w Polsce?" odp: TAK, JEST. pozdrawiam

                                    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                  2. ool #418493 | 88.156.*.* 23-10-2011 00:22

                                    Artykuł wyssany z palca. Nowe galerie ? Na razie jest tylko jedna. Będzie więcej galerii i sklepów sieciowych to będzie taniej. Małe sklepiki i rynki w Europie Zach. to skansen lub po prostu jakaś forma tradycyjnej zabawy. Każdy chciał żyć w cywilizowanym świecie, a on ma pewne standardy. Nie wracajmy już do ryneczków i sklepików rodem z początku lat 90-tych. Wiadomo, że duże sklepy zniszczą te małe. Ale to małe to nawet za 1000zł netto nie zatrudniają legalnie tylko ,,na czarno'' i ceny mają jak w centrum Monaco:) Jeśli Olsztyn jest drogi to pojedź sobie wirtualny autorze artykułu do Warszawy albo nawet Gdańska to zobaczysz ceny jabłek w warzywniaku hehehehe

                                    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                    1. JaM #418492 | 89.228.*.* 23-10-2011 00:21

                                      Człowiek stwierdził fakt. Wiele osob o tym wie, są tacy co się o tym niedawno dowiedzieli. A wy rzucacie na chłopaka jak banda tępych chamów. Co za ludzie..

                                      Ocena komentarza: warty uwagi (7) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                    2. DK z Żurawskiego #418474 | 46.112.*.* 22-10-2011 23:29

                                      najwyższe ceny na pieczewskim rynku. Towar przeciętny, a ceny najwyższe w mieście.

                                      ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                    3. urodzony olsztyniak #418470 | 95.41.*.* 22-10-2011 23:25

                                      Do wszystkich jęczących i narzekających- co was jeszcze tu trzyma ? Wyjeżdżajcie- do Będzina, czy gdziekolwiek indziej. Tam na pewno będzie wam lepiej, żyć będziecie taniej, a szczęście i dobrobyt będziecie mieli zapewnione.

                                      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                    4. fotograf #418468 | 83.9.*.* 22-10-2011 23:23

                                      Aparat fotograficzny Fuji 100 w Polsce w sklepach kosztuje 3900 zł a w Olsztynie w Mediamarkt 4600!!! Czemu...?

                                      Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

                                      1. i nastał czas cudów !!! #418453 | 213.76.*.* 22-10-2011 23:07

                                        a pozatym Olsztyn się cofa ,dawno wyprzedzila Ostróda,Iława,Goldap,a nawt się mowi,że i w Lidzbarku termy po wstaną.....,...obudzcie się...jesteśmy naprawdę na szarym końcu jako region -królestwo bezrobocia,a ceny jak na zalączonym obrazku,ot Mazury Cud Natury !!!

                                        Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                      2. Kaśka #418449 | 77.115.*.* 22-10-2011 23:06

                                        To wszystko jest chore.I jak tu żyć normalnie,bezstresowo;(

                                        Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                        1. tommy #418395 | 188.33.*.* 22-10-2011 21:56

                                          popatrzcie też np na ceny paliw. sam np ostatnio chciałem zrobic prywatnie rezonans magnetyczny w olsztynie, cena 550 zł za odcinek kręgosłupa i mozna zrobić tylko w wojewódzkim i euromedicu, uniwersytecki mimo że ma najnowszy sprzęt w ogóle prywatnie nie robi. zadzwoniłem do warszawy odcinek 400 zł, jeśli ktoś robi 2 odcinki , na 3 ma 50 % rabatu, czyli cały kręgosłup wyjdzie za 1000 zł, u nas 1650 zł...chora sytuacja

                                          Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                        2. ... #418390 | 89.228.*.* 22-10-2011 21:48

                                          Bo to jest błędne koło- wszędzie zatrudniają studentów, bo płaci się im psie pieniądze na umowę zlecenie (studenci chętnie się zgadzają, bo i tak mają zwrot z podatku w kwocie kilkuset złotych), do kasy miasta z tego tytułu nie idzie żaden pieniądz, żaden podatek, żaden dochód, więc mamy potem najdroższe bilety w kraju i najmniejsze zasiłki z pomocy społecznej, jeżeli w ogóle są, nie ma też pieniędzy na staże, na kursy dla bezrobotnych, na dofinansowanie przedszkoli i żłobków... Miasto dla studentów, bo nikt inny bez kredytu chociażby na mieszkanie nie da rady żyć normalnie... A tymczasem studenci prawie nie zaopatrują się u nas w żywność (wałówka z domu), coraz rzadziej jeżdżą autobusami, bo co drugi już jeździ swoim samochodem i blokuje miejsca parkingowe na zapchanych osiedlach, do tego imprezują, że przeciętny człowiek śpi po cztery godziny na dobę mając ich za sąsiadów- czego efektem potem przemęczenie, zwolnienia...

                                          Ocena komentarza: warty uwagi (11) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                        3. Pilsener #418380 | 46.186.*.* 22-10-2011 21:38

                                          "W Olsztynie tworzy się jedynie nowe galerie" - masz na myśli tą jedną galerię w ciągu ostatnich 20 lat? Od wielu już lat nie powstał nawet hipermarket nie wspominając już o jakimś przemyśle. Na 500 największych polskich firm z Olsztyna i okolic są trzy, największa na 247 miejscu. Olsztyn jest miastem szczególnie wrogim dla kapitału, zarówno polskiego jak i zagranicznego a bez kapitału nie będzie inwestycji i nowych miejsc pracy. Olsztyn to biała plama na gospodarczej mapie polski. I jak ma nie być drogo jak na moim osiedlu jest tylko jeden market, gdzie zawsze tłumy ludzi i nie ma miejsca na parkingu - za to ceny z kosmosu ale nie ma konkurencji więc drenują nasze kieszenie! Jak ma nie być drogo jak chociaż to region niby rolniczy to najbliższa giełda owocowo-warzywna jest pod Warszawą? Niestety lokalnym politykom rozwój miasta jest nie na rękę, zwycięża koncepcja "miasta seniora", gdzie życie toczy się wolno i jest to świetne miejsce do życia dla emerytów, rencistów czy urzędników. Olsztyn to nie Wrocław - tutaj czas się zatrzymał. Nawet jeśli ktoś uprze się by tu zainwestować to co słyszy? Nie ma dla niego miejsca!

                                          Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                        4. baska #418379 | 109.116.*.* 22-10-2011 21:37

                                          a olsztynskie paryzanki to we Wloszech u chinczykow sie zaopatruja , latem spudnice widzialam za 200 zl. a tam 10 euro

                                          Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                          1. marek #418373 | 89.228.*.* 22-10-2011 21:36

                                            Ja to lubię oglądać naklejki na autach kocham Olsztyn ? Tylko za co ? Niech się wypowiedzą posiadacze naklejek ?

                                            Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

                                            1. colonel #418370 | 81.190.*.* 22-10-2011 21:35

                                              Na pewno większość produktów jest droższa, niż w Bydgoszczy

                                              Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                            2. ry #418369 | 89.228.*.* 22-10-2011 21:35

                                              hmmm jak 10 tys jest marne to ja moge pracowac za nich :)

                                              ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                            3. aga #418364 | 81.190.*.* 22-10-2011 21:30

                                              ale pierdolicie farmazony jasne ze olsztyn jest drogim miastem nie dość ze bieda to jeszcze brak pracy bo wszędzie studeńci pracuja za marne 10.000zł a na śląsku jest praca i naprawde jest taniej niż w olsztynie wiem bo czesto na śląsku jestem

                                              Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                              1. glob #418353 | 88.156.*.* 22-10-2011 21:20

                                                Do tego przystosowała się nawet rada miasta podnosząc ceny biletów MPK na 2,90 a to wszystko dzięki kłamcom z PO to najwięksi oszuści ale co ich obchodzi społeczeństwo oni mają swoje koryto a na szarych ludzi to się wypieli

                                                Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

                                                1. olsztynianka #418350 | 88.156.*.* 22-10-2011 21:18

                                                  Zgadzam Mazury cud natury nie dość że dziura chwalą się co oni nie zrobili za unijne pieniądze jak by ich nie mieli to by gówno zrobili i faktycznie drogo pod każdym względem :(((

                                                  Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                                2. fruti do io #418333 | 31.174.*.* 22-10-2011 20:58

                                                  czytanie ze zrozumieniem się kłania. Nie pisze że jeżdżę na bronisze, tylko że jest to główne źródło warzyw i owoców w olsztynie. Zresztą uwierz mi że większość tych co sprzedają "warzywka z działeczki bez nawozu" biorą je z olsztyńskiej giełdy.

                                                  Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                                3. JA #418320 | 81.190.*.* 22-10-2011 20:51

                                                  Chętnie granaty kupię, aby rozpierdolić polski system, który nadal liżę dupę kościołowi. Panie Palikot, bierz Pan się do władzy, bo w tym krzyżowym burdelu nie będzie lepiej. Księża budują domy, płodzą dzieci i zawieszają swoją działalność złodziejską. To się dzieje tylko w polsce, moherowy i tępy kraj.

                                                  Ocena komentarza: warty uwagi (9) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

                                                  1. W jakiej dzielni #418317 | 89.228.*.* 22-10-2011 20:49

                                                    zaopatrujesz się w te warzywa i owoce?

                                                    ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                                  2. io #418315 | 89.228.*.* 22-10-2011 20:47

                                                    frufi, a kto ci do bronisz każe jeździć, kupuj od działkowców

                                                    ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                                    1. sk53 #418314 | 89.228.*.* 22-10-2011 20:47

                                                      Mazury Cud Natury

                                                      ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                                    2. fruti #418305 | 31.174.*.* 22-10-2011 20:39

                                                      Czy autor nie pomyślał że z będzina do krakowskiej giełdy warzywnej jest 180 km w obie strony, a z olsztyna do najbliższej dużej giełdy w broniszach jest 500km? Czy nie pomyślałeś że klimat na południu jest bardziej sprzyjający uprawom? Jeżeli chcecie wiedzieć od czego zależą ceny na olsztyńskich targowiskach polecam zalogować się na stronie bronisze.com.pl. I rozumiem w pełni że u nas sprzedawcy nie oddają towaru za bezcen. 100% przebitka to tak naprawdę koszt paliwa, opłaty targowe, koszt przechowywania. A gdzie zarobek? Stanie w zimnie, deszczu bez dostępu do zaplecza sanitarnego z prawdziwego zdarzenia to nie jest przyjemność. Ale kto wie co drogi autorze będziesz robił po tych swoich "studyjach" ;)

                                                      Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

                                                      1. happy #418304 | 89.228.*.* 22-10-2011 20:38

                                                        Będzin : http://pl.wikipedia.org/wiki/B%C4%99dzin a oto metropolia Olsztyn: http://pl.wikipedia.org/wiki/Olsztyn zauważyć trzeba, że wiki było "administrowane" przez UM.

                                                        ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                                      2. ktos #418296 | 192.168.*.* 22-10-2011 20:30

                                                        Pąćzki Szczytno 0.90 Olsztyn 2 zl

                                                        Ocena komentarza: warty uwagi (6) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                                        1. OoO #418281 | 88.156.*.* 22-10-2011 20:21

                                                          Olsztyn w stosunku do Torunia również jest znacznie droższy. Same ceny to nie wszystko. Należy wziąć ceny w relacji do średnich zarobków. Wówczas robi się przepaść cen w Olsztynie z cenami w innych miastach. Przyczyną jest hermetyczność Olsztyna. Tu się nie wpuszcza ludzi z zewnątrz, a to oznacza dyktat cen i brak konkurencji. Olsztyn jest negatywnie specyficzny, spotkałem się z tym twierdzeniem kilkakrotnie od ludzi z zewnątrz.

                                                          Ocena komentarza: warty uwagi (11) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                                          1. Ksiadz naciagacz #418274 | 84.148.*.* 22-10-2011 20:15

                                                            Droga Anno, ksiadz nie zarabia tylko naciaga ludzi na zaklecia, ktorych nikt nie rozumie.

                                                            Ocena komentarza: warty uwagi (5) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                                            1. Droga wolna #418272 | 84.148.*.* 22-10-2011 20:12

                                                              Jak sie ci nie da w tym miescie zyc, to go opusc. Fakt, ze jestes z pochodzenia poludniowcem powinien ci ulatwic wyjazd z Olsztyna.

                                                              Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

                                                              1. ewa #418264 | 178.183.*.* 22-10-2011 19:56

                                                                w innych miastach nawet w sieciowych sklepach ten sam towar jest tanzy paliwo jest w całym olsztynie w tej samej cenie i czy to nie jest zmowa cenowa ?

                                                                Ocena komentarza: warty uwagi (6) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                                              2. AC #418262 | 89.228.*.* 22-10-2011 19:56

                                                                Jak się robi zakupy w galeriach to drożej, ja mam tam rodzinę od lat i często bywam, wiem co piszę

                                                                ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                                              3. Bo Bedzin to dziura #418263 | 2.25.*.* 22-10-2011 19:56

                                                                Bedzin to male miasteczko na Slasku wiec co tu porownywac?Jeszcze niech napisze ze mieszkania w Olsztynie sa drozsze

                                                                Ocena komentarza: poniżej poziomu (-6) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

                                                                1. sd #418259 | 46.134.*.* 22-10-2011 19:55

                                                                  Granaty po 2 złote. Gdzie je sprzedają ;D

                                                                  Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                                                  1. anna #418256 | 178.183.*.* 22-10-2011 19:53

                                                                    są takie mieściny jak Reszel tam to dopiero jest bezrobocie tylko ksiądz zarabia bo zostają sami emeryci

                                                                    Ocena komentarza: warty uwagi (7) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                                                                  2. olsztym będzie miastem emerytów bo młodzi wyj #418252 | 178.183.*.* 22-10-2011 19:52

                                                                    xxxxxxx

                                                                    Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                                                    1. ada #418251 | 89.72.*.* 22-10-2011 19:51

                                                                      dziwna teza, ja od pół roku mieszkam w Trójmieście i od razu zauważyłam, że jest tu drożej niż w Olsztynie, jedyny plus - tu mam lepszą pracę

                                                                      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                                                      1. :( #418250 | 81.190.*.* 22-10-2011 19:48

                                                                        tylko piękno terenu mnie tu trzyma, relacja zarobków do cen oraz możliwości znalezienia dobrej godziwej pracy są bardzo złe. zgadzam się z autorem artykułu, wszystko tu jest robione pod studentów i oni napędzają tylko tą wieś, smutne to jest i poniżające że włodarze miasta nie dbają o mieszkańców i marnotrawią pieniądze na głupoty.

                                                                        Ocena komentarza: warty uwagi (7) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

                                                                        1. AC #418247 | 89.228.*.* 22-10-2011 19:46

                                                                          qwerty, to nie zmienia faktu że Olsztyn jest bardzo drogim miastem. a tak na marginesie, olsztyniacy jeżdżą na zakupy do Gdańska. Dlaczego? Bo taniej i wybór większy.

                                                                          Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                                                          1. qwerty #418236 | 81.15.*.* 22-10-2011 19:32

                                                                            Piszesz o Będzinie a ja odpowiem iż mam tam rodzinę która nie mogła się tam utrzymać z pracy. Wyjechali kilka lat temu do Szkocji. Pracują tam i wystarczy na utrzymanie i tam i mieszkania w Będzinie w którym mieszkają ich dwie córki. Dwie ich córki studiują w Polsce. Jakoś niechętni do powrotu do Będzina są nadal.

                                                                            Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                                                            1. AC #418231 | 89.228.*.* 22-10-2011 19:27

                                                                              Węgorzewo jest droższe. To jakaś paranoja, gdzie większa bieda tam życie droższe

                                                                              Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                                                                              1. flox #418228 | 77.255.*.* 22-10-2011 19:26

                                                                                A ja tam Olsztyn kocham i do Będzina nigdy w życiu bym nie wyjechał. Jeziora, lasy, przyroda są bezcenne.

                                                                                Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

                                                                                1. do #418227 | 83.6.*.* 22-10-2011 19:24

                                                                                  a napisz jeszcze po ile wegiel tam jest? pewnie tez tańszy....

                                                                                  Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)