Mieszkańcy Olsztyna słabo interesują się sprawami swojego miasta. Na spotkanie w ramach konsultacji społecznych dotyczące żywo komentowanego tematu tramwajów (konkretnie lokalizacji przystanków) przyszło zaledwie ok. 50 osób.

Podczas konsultacji społecznych ws. lokalizacji przystanków tramwajowych sala WSP TWP nie była pełna
Autor: mbob
Część widowni stanowili zresztą pracownicy magistratu i Zarządu Komunikacji Miejskiej oraz przedstawiciele wykonawcy - FCC Construcción i projektanta - firmy Ayesa Polska.
Najwięcej kontrowersji wzbudził przystanek końcowy tramwaju przy Dworcu Głównym. Spora część obecnych na zebraniu mieszkańców opowiadała się za umiejscowieniem go bliżej budynku dworca. Obecnie planuje się umieścić go na pasie zieleni ulicy Lubelskiej między dworcem PKS a stacją Statoil. Olsztynianie widzieliby go na środku ronda przy placu Konstytucji 3 Maja ("w słonecznikach" - jak to określono) albo nawet na początku ulicy Kościuszki.
Kontrowersyjne okazały się też przystanki na Jarotach. Zarzucano zbyt gęste umiejscowienie ich w jednym miejscu, czyli na ulicy Witosa, gdzie znalazłby się aż cztery - krańcówka przy Kanta i przystanki przy Myszki Miki, Janowicza oraz Płoskiego. Zbyt rzadko za to - zdaniem mieszkańców - umieszczone są przystanki w alei Sikorskiego - brakuje przystanku przy Andersa. Dalej do tramwaju będą też mieli mieszkańcy bloków przy Dywizjonu 303, bo przystanek spod skrzyżowania z tą ulicą przesunięto w pobliże stacji Orlen i ogródków działkowych, a kolejny ma znaleźć się przy al. Obrońców Tobruku.
Projektanci wysuwali argumenty, że miejsce położenia przystanków było określone przez miasto i nie mieli możliwości radykalnych zmian. Przyznali, że gdyby mieli wolną rękę, część lokalizacji wyglądałaby inaczej - np. ich zdaniem nie należy budować przystanku przy Myszki Miki.
Podczas dwugodzinnego spotkania atmosfera momentami robiła się gorąca - moderator musiał uspokajać zebranych i odbierać im głos. Mieszkańcy zarzucali projektantom, że nie mieszkają w Olsztynie, nie zwracając uwagi na to, że w naszym mieście nie ma firm specjalizujących się w projektowaniu linii tramwajowych. Z kolei przedstawiciele projektanta zbyt często zbijali - także słuszne wnioski - tym, że ograniczają ich zapisy przetargu i nie ma możliwości zmiany lokalizacji przystanków. To rozsierdziło mieszkańców, którzy pytali, na co w takim razie mogą mieć wpływ, skoro większości przystanków przesunąć się nie da.
Kolejne spotkanie w czwartek 22 września o godz. 17, także w auli WSP TWP przy al. Sikorskiego 23.
mbob
Najwięcej kontrowersji wzbudził przystanek końcowy tramwaju przy Dworcu Głównym. Spora część obecnych na zebraniu mieszkańców opowiadała się za umiejscowieniem go bliżej budynku dworca. Obecnie planuje się umieścić go na pasie zieleni ulicy Lubelskiej między dworcem PKS a stacją Statoil. Olsztynianie widzieliby go na środku ronda przy placu Konstytucji 3 Maja ("w słonecznikach" - jak to określono) albo nawet na początku ulicy Kościuszki.
Kontrowersyjne okazały się też przystanki na Jarotach. Zarzucano zbyt gęste umiejscowienie ich w jednym miejscu, czyli na ulicy Witosa, gdzie znalazłby się aż cztery - krańcówka przy Kanta i przystanki przy Myszki Miki, Janowicza oraz Płoskiego. Zbyt rzadko za to - zdaniem mieszkańców - umieszczone są przystanki w alei Sikorskiego - brakuje przystanku przy Andersa. Dalej do tramwaju będą też mieli mieszkańcy bloków przy Dywizjonu 303, bo przystanek spod skrzyżowania z tą ulicą przesunięto w pobliże stacji Orlen i ogródków działkowych, a kolejny ma znaleźć się przy al. Obrońców Tobruku.
Projektanci wysuwali argumenty, że miejsce położenia przystanków było określone przez miasto i nie mieli możliwości radykalnych zmian. Przyznali, że gdyby mieli wolną rękę, część lokalizacji wyglądałaby inaczej - np. ich zdaniem nie należy budować przystanku przy Myszki Miki.
Podczas dwugodzinnego spotkania atmosfera momentami robiła się gorąca - moderator musiał uspokajać zebranych i odbierać im głos. Mieszkańcy zarzucali projektantom, że nie mieszkają w Olsztynie, nie zwracając uwagi na to, że w naszym mieście nie ma firm specjalizujących się w projektowaniu linii tramwajowych. Z kolei przedstawiciele projektanta zbyt często zbijali - także słuszne wnioski - tym, że ograniczają ich zapisy przetargu i nie ma możliwości zmiany lokalizacji przystanków. To rozsierdziło mieszkańców, którzy pytali, na co w takim razie mogą mieć wpływ, skoro większości przystanków przesunąć się nie da.
Kolejne spotkanie w czwartek 22 września o godz. 17, także w auli WSP TWP przy al. Sikorskiego 23.
mbob





Komentarze
80
pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj swój komentarz
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
miszkanka pieczewa #386965 | 81.190.*.* 20-09-2011 12:15
Przepraszam, że tu poruszę tą kwestię ale chyba muszę wszędzie - kiedy w końcu doczekamy sie budowy porządnego sklepu, typu RAST, Biedronka itp na Pieczewie, dookoła nastawiana są tylko male sklepiczki gdzie nic nie ma, a jezeli juz cos jest to w kosmicznej cenie..... ryneczek również nie wzbudza mijego zadowolenia, a wręcz przeciwnie.....
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
andzia #383325 | 178.235.*.* 16-09-2011 17:41
W ogóle jakie 80% olsztynian chce tramwajów? Przepraszam bardzo, ale mnie nikt nie pytał o zdanie. Przydałoby się referendum, żeby każdy miał możliwość wyrażenia swojej opinii. Ale na to pewnie już za późno. Zastanówcie się w takim razie, jak to wszystko będzie wyglądało - przecież już teraz przez kilka miesięcy Olsztyn nie radził sobie z korkami podczas budowania głupiego wiaduktu, a co dopiero będzie, gdy rozkopią całe miasto!! A ile może potrwać budowa wszystkich tras? Rok? Dwa? A może dłużej? Czy nie lepiej po prostu wydać tę kasę na remont głównych ulic miasta (Żołnierska, Piłsudskiego na odcinku przy stadionie, Dworcowa itp.), których stan woła o pomstę do nieba? Skorzystaliby na tym wszyscy użytkownicy dróg. I jakoś szczerze wątpię, że nagle tysiące olsztynian zostawią swoje samochody pod blokiem, tylko po to, żeby przesiąść się do zatłoczonego tramwaju.
!
odpowiedz na ten komentarz
ewelina #383000 | 46.112.*.* 16-09-2011 12:07
O prosze bardzo, w ponizszym komentarzu widac o co chodzi niektorym osobom. Chca tylko wyzwac, ponarzekac, to jest smutne zjawsko braku argumentow. Tramwaj wroci do Olsztyna bo mieszkancy tego oczekuja, a Olsztyn dalej sie bedzie rozwijal...
!
odpowiedz na ten komentarz
never #382875 | 83.9.*.* 16-09-2011 10:08
nie juz nie interesuja podobnie jak swiecace paly i inne "wynalazki" arbuza
!
odpowiedz na ten komentarz
m. #382848 | 10.227.*.* 16-09-2011 09:39
pytanie nie "czy?" a "dlaczego" olsztynian tramwaje nie interesują. ja wiem czemu mnie nie interesują - bo w ogóle nie zamierzam z nich korzystać i nie uważam ich za niezbędne w tym mieście. dla rozwoju miasta bardziej potrzebne są żłobki i przedszkola publiczne (=tańsze niż inne), żeby mieszkańcy=rodzice mogli w ogóle pracować, a pensję wydać na nakręcanie handlu i usług w mieście, a nie jak teraz na jaśniepanie z przedszkoli i żłobków niepublicznych a swoją drogą ceny w żłobkach i przedszkolach publicznych też powinny być bardziej rozsądne właśnie po to, żeby rodzic mógł w miejsce tych wydatków robić zakupy w sklepie osiedlowym, a nie polowac na promocje w hipermarketach
!
odpowiedz na ten komentarz
do mieszkanca oln #382840 | 88.156.*.* 16-09-2011 09:24
zgadzam sie z Toba w 100%... dodam jeszcze ze zanim kierowcy olsztynscy naucza sie jezdzic wspolnie z tramwajami to nie jeden pod takowy wjedzie!
!
odpowiedz na ten komentarz
Do mieszkańca oln #382807 | 88.156.*.* 16-09-2011 08:45
masz rację
!
odpowiedz na ten komentarz
ula #382219 | 83.23.*.* 15-09-2011 18:14
Nikomu się nie dogodzi, jakby nie jechał Kościuszki to by jechał inna drogą na którą również musiałby na chwilę wjechać zmieniając pasy torowiska, normalna kolej rzeczy. Kościuszki też jeżdżę i wiem jak tam jest, ulica zostanie odremontowana i minimalnie poszerzona tak aby tramwaj mieścił się pomiędzy samochodami, nie będziemy musieli jechać za tramwajem tylko obok, mi to nie przeszkadza. Musimy zrozumieć że tramwaje nie są dla nas i wiem że mimo tego iż nie lubię komunikacji miejskiej zapewne skorzystam z tramwaju tym bardziej że będzie on szybszy (oczywiście w pewnych godzinach) niż samochód i (chyba zawsze) autobus. Pozdrawiam i przyzwyczajajmy się do zmian jeżeli chcemy dalszego rozwoju miasta.
!
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
normalny mieszkaniec #382210 | 95.160.*.* 15-09-2011 18:08
ta linia jest po prostu źle zaplanowana. puszczanie jej Kościuszki to idiotyzm (nie, nie mieszkam tak, ale codziennie 2 razy przejeżdżam). realia tej ulicy na to nie pozwalają. szkoda że tak kiepsko przemyślano partyzantów. czy przedłużona okręzna na kortowo zamiast warszawskiej. taki projekt takie zainteresowanie nim. tym bardziej że dla władz "KONSULTACJE już nic nie zmienią"
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
ula #382201 | 83.23.*.* 15-09-2011 18:02
Tramwaje czy chcemy czy nie powstaną w Olsztynie, pamiętam jak przed wyborami pisali na forach że "i tak w Olsztynie tramwaje nie powstaną, grzym kłamie itd." i co teraz ? Tramwaje powstaną i nie wiedzą co pisać to bzdurnie komentują bez jakiejkolwiek wiedzy, byleby tylko skrytykować. To jest naprawdę smutne zjawisko, bo komentarze wykorzystywane są do celów politycznych, zamiast do konstruktywnego dialogu. Wielka szkoda bo internauci mogliby również wiele wnieść np. swoje pomysły i rozwiązania, ale to chyba nie w tym wieku, bo zostali zdominowani przez albo malkontentów albo innych klakierków.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
ja les #382186 | 46.134.*.* 15-09-2011 17:49
Byłem na tym spotkaniu jestem rozczarowany przygotowaniem organizatora: bardzo złe nagłośnienie / mikrofon, głośniki, podtykanie na siłę mikrofonu pod usta mówiącemu z podwójną ostawą, momentami i trzech osób /, kiepska prezentacja projektu przystanków, np. brak wskaźnika laserowego pokazującego omawiane przystanki. Osoba prezentująca plany nie widoczna i słabo słyszalna - ogólnie młodzi prezenterzy słabo wypadli. Przyjdę 22-go zobaczę i porównam przygotowanie.
!
odpowiedz na ten komentarz
harnas #382177 | 46.113.*.* 15-09-2011 17:42
przez nich mam teraz drozsze przedszkole. nie chce mi sie taraz na nich patrzec. wielu tak pewnie ma.
!
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
igorek #382156 | 83.23.*.* 15-09-2011 17:22
Tramwaj to jedno z lepszych rzeczy które spotka Olsztyn. Nie na darmo przecież Kraków praktycznie zrezygnował z metra na rzecz - tak jak ktoś poniżej napisał - szybkiego tramwaju. W Olsztynie przybywa cały czas mieszkańców, tak samo przybywa samochodów, w związku z tym trzba będzie zwiększać tabor autobusowy który porusza się po jezdni z samochodami i zmniejsza przepustowość ulic. Tramwaj to bezkolizyjny w 80% środek transportu który pozwoli dostać się do miasta np. z jarot o wiele szybciej niż autobusem czy samochodem. Oczywiście najpierw do tramwajów przesiądą się osoby podróżujące autobusami ale potem zmotoryzowani tez zrozumieją że tramwaj jest szybszy i równie komfortowy - przykład krajów zachodnich. Fajnie że Olsztyn się rozwija.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) !
odpowiedz na ten komentarz
scania #382122 | 95.160.*.* 15-09-2011 16:51
oczywiscie ze nas to nie iteresuje. tramwaje to pomylka
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) !
odpowiedz na ten komentarz
bet #382033 | 109.243.*.* 15-09-2011 15:36
Ja stawiam na tramwaje w Olsztynie :)
Ocena komentarza: warty uwagi (5) !
odpowiedz na ten komentarz
Redakcja Olsztyn.wm.pl #382015 | 212.160.*.* 15-09-2011 15:24
My stawiamy na informowanie, a nie "dyrdanie z tobołkami" czy opinie 7-letnich ekspertów od komunikacji miejskiej. Nie mylimy też autobusów z autokarami. Ale każdy ma prawo pisać, jak chce.
!
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (2)
olsztyniak #381992 | 46.29.*.* 15-09-2011 15:11
Tak sobie zestawiłem ten artykuł z artykułem innego portalu olsztyńskiego: http://www.olsztyn24.com/news/14508-kons ultacyjny-pat.html i zapraszam do zabawy - konkursu: kto znajdzie więcej różnic w opisie tego, co się zdarzyło? Do zabawy zaproszone są w szczególności osoby, które były na konsultacjach i mogą oba artykuły skomentować. Uczciwie mówię: ja - nie byłem z przyczyn niezależnych, ale chciałbym rzetelnej informacji jak było. Dwa artykuły pokazują dwa zupełnie inne opisy przebiegu tych konsultacji...
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) !
odpowiedz na ten komentarz
czarek #381906 | 89.228.*.* 15-09-2011 14:31
tramwaje TAK i nie ma czego się bać, będzie dobrze:)
Ocena komentarza: warty uwagi (5) !
odpowiedz na ten komentarz
Ilona #381872 | 109.243.*.* 15-09-2011 14:13
Nie ma co dyskutowac z klkierami i malkontentami, najwazniejsze aby tramwaje w koncu powstaly w Olsztynie. To przyszlosciowe rozwiazanie jezeli chodzi o transport publiczny w naszym miescie...
Ocena komentarza: warty uwagi (4) !
odpowiedz na ten komentarz
gadulec #381865 | 109.243.*.* 15-09-2011 14:08
Z niecierpliwoscia czekamy na powrot tramwajow !!!e
Ocena komentarza: warty uwagi (3) !
odpowiedz na ten komentarz
MPK, ZKM jeden diabeł #381849 | 213.184.*.* 15-09-2011 13:57
"To z kolei rozsierdziło mieszkańców, którzy pytali, na co w takim razie mogą mieć wpływ, skoro większości przystanków przesunąć się nie da." Nic dziwnego, że było małe zainteresowanie. To w takim razie po jakiego grzyba są te spotkania??
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
olszt #381833 | 83.29.*.* 15-09-2011 13:47
U nich (radnych) na wsi nie było tramwajów, stąd te atawistyczne ciągoty. Tramwaje, szybka kolej czy autobusy (z oddzielnymi pasami ruchu) mogły by rozwiązać problem komunikacyjny miasta lub przynajmniej go złagodzić pod warunkiem, że projektowany ruch odbywał by się na wydzielonych pobudowanych nowych torowiskach, pasach ruch itp. Używając wyobraźni (jednak nie w aspekcie ekonomicznym) można by sugerować rozwiązania komunikacyjne nad istniejącymi (napowietrzne np. linowe, itp.).
!
odpowiedz na ten komentarz
yhmmm #381800 | 109.243.*.* 15-09-2011 13:22
Wiem ze mieszkancy ulicy kosciuszki boja sie tramwajow ale prosze sie nie bac one nie gryza, inne dzielnice chca tramwajow, moj znajomy zreszta tez z ulicy kosciuszki nie moze doczekac sie tramwajow. Tramwaje to przyszlosc transportu zbiorowego w olsztynie, inaczej bedziemy stac zakorkowani w autobusach, a tak to chociaztroche autobusow na liniach bedzie mozna pozdejmowac. Sa pieniadze na tramwaj warto z nich skorzystac, na drogi och nie wydamy bo sa tylko przeznaczone na transport zbiorowy miedzy innmi tramwaj.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) !
odpowiedz na ten komentarz
alek #381794 | 192.168.*.* 15-09-2011 13:20
Taki stan rzeczy będzie trwal jeszcze długo, dopóki nie zmieni się kierownictwa miejskiej firmy, która odpowiada za stan ulic w Olsztynie. No ale co można zrobić gdy nasz kochany prezydent nie potrafi podjąc stanowczej decyzji - raczej woli żyć z wszystkimi w zgodzie. Mówiąc szczerze kpi sobie z wyborców.
!
odpowiedz na ten komentarz
aga #381790 | 192.168.*.* 15-09-2011 13:15
Uważam, że z budową linii tramwajowej w Olsztynie to trzeba sobie odpuścić dla olsztyniaków najważniejszy jest stan ulic, które są w opłakanym stanie. Co da linia tramwajowa gdy ul. Partyzantów i nie tylko tą, nie można normalnie przejechać. Jest wiele ulic z dziurami gdzie mozna urwać koło , a ratusz mysli o tramwajach. Widzę, że marzenia to fajna sprawa. Tych głupich pomysłow w Olsztynie jest jeszcze więcej, no ale takich radnych sami sobie wybraliśmy - to nie ma co specjalnie narzekać.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) !
odpowiedz na ten komentarz
do jarczek #381785 | 88.156.*.* 15-09-2011 13:09
Jakie zmiany w komunikacji jak to jedna władza będzie okupować, czy autobus czy tramwaj, to nic nie da, bo nie bedzie konkurencji. Badzmy szczerzy chca wiecej kasy z biletow, a autobusiw nie pomieszcza. Co do korków to wystarczy popatrzec na kosciuszki jak wsadzili wysepke przy hotelu warminskim to zaczely sie korki, teraz jak dodasz 2 pasy tramwajowe to uuuuuuuuuuu czlowieku, to chamskie zmuszenie, jedz tramwajem, to cie nie zwolnia z pracy! bo bedziesz na czas.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) !
odpowiedz na ten komentarz
asd #381778 | 79.188.*.* 15-09-2011 13:06
Mieszkańcy interesują się tramwajami, tylko nie mają ochoty przychodzić na spotkania w sprawie rozmieszczenia przystanków, z których korzystać nie będą. Jak by miasto dało info, że sieciówki "normalne" będą po 70zl, ulgowe po 35, bilet jednorazowy po 1,50zł to by się ludzie nie pomieścili na konsultacjach. I by komunikacja miejska trochę odżyła. Bo jak się mniej płaci to człowiek mniej marudzi. Nawet jak się tramwaj/autobus spóźni i trochę śmierdzi.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz
tramwajarz #381777 | 109.243.*.* 15-09-2011 13:05
To dopiero poczatek wiekszej inwestycji, to dopiero jedna,dwie nitki ktore zostana na razie zbudowane, przeciez nie zbuduja odrazu wszystkiego, ja to akurat rozumiem. Little by little jak mawial pewoen trener. Reszta nitek tramwajowych powstanie w przyszlosi na pewno, tak aby polaczyc caly nasz piekny Olsztyn.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
jarczek #381774 | 109.243.*.* 15-09-2011 13:02
Tramwaje w tak duzym i tak preznie rozwijajacym sie miescie sa potrzebne i to bardzo. Jestem wielkim fanem powrotu tramwajow gdyz na pewno oznaczja one nowa jakosc w komunikacji miejskiej w olsztynie. Wszystkie te buspasy, torowiska beda na psewno dobrze sluzyc naszym mieszkancom. Krakow zrezygnowal z budowy metra na rzecz szybkiego tramwaju, Olsztyn powinien isc w ta sama strone. Przykre ze osoby niektor piszace ponizej nie maja zadnej wiedzy i tylko wyzywaja, no ale tam gdzie koncza sie arguxmenty zaczyna sie....... Nno wlasnie, pozdrawiam
Ocena komentarza: warty uwagi (4) !
odpowiedz na ten komentarz
PaYaC #381765 | 88.156.*.* 15-09-2011 12:56
To nie dla ludzi i mieszkańców Olsztyna, tylko dla studentów (linie będą przebiegały do Korotwa, Miejsc ze stancjami no i Dworca, to co może to dla mieszkańców likus? albo Osiedla Mazurskiego? A może z Ostrzeszewa dojade linią numer XX? srutu tu tu UWM i TO MIASTO ma chore ambicje i chęć bycia wielkim (a raczej imitacją wielkiego Miasta i Uniwersytetu)
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) !
odpowiedz na ten komentarz
olsztynianka #381746 | 80.50.*.* 15-09-2011 12:36
A po kiego mamy iść na spotkania dotyczące umiejscowienia przystanków, kiedy włodarze miasta nie słuchają mieszkańców, którzy zgodnym chórem mówią, że w ogóle nie chcą tramwajów!!! Po co? Czy kogokolwiek obchodzi głos ludu mieszkającego w tak ładnym (kiedyś) i urokliwym (kiedyś) mieście? Dają pieniądze - to robimy, choćby wąwóz na środku skrzyżowania, nie ważne, czy komuś to potrzebne czy wręcz przeszkadza - ale dali (unia) kasę, więc trzeba ją na siłę, na idiotyzmy wydać, nie zważając czy to poprawi, a w większości utrudni życie mieszkańcom.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
czoper #381741 | 213.73.*.* 15-09-2011 12:35
Po co tu się wypowiadać jak i tak większość wpisów to lizodupcy arbuza na dodatek walący z jednego IP, zresztą nie tylko w tym temacie powtarza się to samo IP piewców ratuszowych.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
jiji #381739 | 81.190.*.* 15-09-2011 12:32
na połatanie i wyrownanie drog nie mają a na tramwaje tak, nie rozumiem, u nas jak zwykle robi sie cos innego niz potrzeba. tak jak z przedszkolem przy Maczka, budynek oswietlony chyba z 20 kilka latarni, wieczorem to jak na stadionie pilakrskim tak widno, a dla 150 dzieciakow kilka, doslownie kilka zabawek na podworku, tez nie rozumiem...
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) !
odpowiedz na ten komentarz
tramwajarz #381726 | 109.243.*.* 15-09-2011 12:19
Olszty chce tramwaje i wiadomo to nie od dzis, nie rozumiem tytulu artykulu w gazeciez hmm? Z kim nie rozmawiam to cieszy sie na powrot tramwajow do olsztyna, wszyscy zdajemy sobie sprawe ze bedziemy narzekac na korki przy pdzebudowie ulic, budowie torowisk, budowie bus pasow czy budowie nowego przejscia przy alfie, ale olsztynianie chca rozwoju swojego miasta takze ponarzekamy a potem bedziemy cieszyc sie z efektow tych prac. Nie rozumiem tez po co i czemu wywiazuje sie taka dyskusja na temat zasadnosci budowy tramwajow, nie potrzebnie gazeta podsyca ludzkie emocje przeciez i tak tramwaje powstana, klamka zapadla, grzymek pozyskal kase i bedziemy budowac.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) !
odpowiedz na ten komentarz
pytanie retoryczne #381712 | 77.255.*.* 15-09-2011 12:05
jasne ze nie interesuje, skoro nie mamy prawa glosu.. czy tramwaje są dla nas budowane, przystanki ustawiane aby bylo latwiej sie przemieszczac? czy pieniadze sa wydawane dla miasta i po to aby tylko to zrobic, jak rowniez abyn ie bylo przydatne.....
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) !
odpowiedz na ten komentarz
kris #381689 | 46.186.*.* 15-09-2011 11:47
...że przystanek przy Myszki Miki jest zwyczajnie zbytkiem tym bardziej,że tuż obok Janowicza a jeszcze wcześniej Kanta!!! Więc dziwi ten fakt zwłaszcza przy braku przystanku na Płoskiego (chodzi o obecną pętlę autobusową,nieczynną),gdzie mieszkańcy Dadleza,Laszki czy Tęczowego Lasu z czyjegoś niedopatrzenia od kilku miesięcy nie mogą korzystać z tego gotowego przecież przystanku i zmuszeni są nadal posuwać na piechotkę...
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
ZAPAMIĘTAJCIE ZWOLENNICY #381687 | 81.190.*.* 15-09-2011 11:45
już czekam kiedy zaczniecie narzekać na tramwaje hehe, 80% przyjezdnych ze wsi krzyczy dawajcie tramwaje, a 20% mądrych rodowitych olsztynian mówi NIEE! bo to są myślący ludzie. Uwierzcie że niedługo będziecie narzekać.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-6) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (2)
kris #381681 | 46.186.*.* 15-09-2011 11:42
Prawdą jest,że przystanek przy Myszki
!
odpowiedz na ten komentarz
eddke #381673 | 109.243.*.* 15-09-2011 11:36
To co teraz powstaje to zalazek tego co bedzie w przyszlosci. Te nitki tramwajowe beda przeciez rozbudowywane, potrzebujemy tramwajow. Tramwaje to szybki przejazd, buspasy jako nowe pasy drogowe. Ja jestem szczesliwy, olsztyn pieknieje !
!
odpowiedz na ten komentarz
Miro #381666 | 109.243.*.* 15-09-2011 11:33
Oczywiscie ze byla mozliwosc zmiany umiejscowienia tramwajow, szkoda ze nie nyles a piszesz. Mimo wszystko Brawo ! Tramwaj to idealne rozwiazanie dla Olsztyna, nasze miasto pieknieje, oby tak dalej.
!
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
mnie nie #381665 | 83.9.*.* 15-09-2011 11:32
nie interesuje mnie to, bo na moją dzielnicę nie są zaplanowane( Likusy), korki okropne, nic tramwaje nie zmienią...
!
odpowiedz na ten komentarz
????????????? #381652 | 81.190.*.* 15-09-2011 11:22
"nie ma możliwości zmiany lokalizacji przystanków" -to po cholerę to spotkanie ???????????????????????????????????????? ??????????????????????????
Ocena komentarza: warty uwagi (3) !
odpowiedz na ten komentarz
x #381634 | 46.112.*.* 15-09-2011 11:11
nie tylko 50 ale az 50.dlaczego?bo Olsztyn nie potrzebuje tramwajów
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
100%Olsztyniak #381619 | 188.33.*.* 15-09-2011 11:02
Tramwaje to przyszlosc transportu miejskiego w olsztynie.... Kto sadzi inaczej jego sprawa, ja sie ciesze ze powstanie on w olsztynie. Kazda inwestycja drogowa rodzi za spba utrudnienia drogowe czy to tramwaj czy to budowa nowejdrogi. Madrzy olsztyniacy rozumieja ze aby sie rozwijac trzeba budowac.....
Ocena komentarza: warty uwagi (3) !
odpowiedz na ten komentarz
tez mieszkaniec #381607 | 188.33.*.* 15-09-2011 10:51
Oczywiscie ze sparalizuja miasto w pewnym stopniu ale ja poczekam bo zalezy mi na ty by tramwaje w olsztynie poswatly tym bardziej ze prawie 80% olsztynian jest za wprowadzenie tramwajow do olsztyna (wg opracowania firmy zewnetrznej) i ja jestem wsdrod tych ludzi. Olszty zaslugije na szybki tramwaj. PS pieniadze byly na zintegrowany transport zbiorowy np. tramwaj, nie na drogi. Drogi tez soe buduja i paralizuja miasto ale ja poczekam 10min dluzej by potem przez cale zycie jechac szybciej(juz po zakonczonej inwestycji)pozdrawiam.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
oks #381606 | 95.41.*.* 15-09-2011 10:51
Kiedy wybory??? Już się nie mogę doczekać kiedy wypad zrobi.
!
odpowiedz na ten komentarz
santiagowicz #381578 | 88.156.*.* 15-09-2011 10:34
Słaba frekwencja bo konsultacje nie dotyczyły najważniejszej rzeczy, czyli przebiegu tras, ale tylko spraw kosmetycznych... Zresztą te konsultacje były tylko po to, żeby potem włodarze mogli odpierać dowolną krytykę mówiąc, że przecież wszystko jest zrobione, jak chcieli ludzie...
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
oks #381576 | 95.41.*.* 15-09-2011 10:31
Na Sikorskiego tramwaj ok,ale na Kościuszki to jakaś parodia Tam jest korek w godz szczytu od dworca do Niepodległości.Puścić tramwaj przez rondo Bema w Kopernika potem w kajki i Dąbroszczaków tam gdzie jest mniejszy ruch samochodów, anie zakorkować miasto na całego!!
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz
pontek #381563 | 188.33.*.* 15-09-2011 10:26
Dokladnie tak jak mowisz, zmniejszy sie liczba wielkich autobusow jadacych na jaroty bo na tym samym bilecie pojedziemy tramwajem i szybciej. Buspasy to te plus bo przeciez to dodatkowe pasy ruchu ktore pomoga przy szybszej jezdzie autobusow, tramwaj bedzie mial wlasne torowisko,praktycznie nie bedzie go na drodze. W olsztynie wiele sie buduje nowe drogi, baseny itd normalne jest ze ludzie boja sie zmian, mino wszystko czekamy na szybki tramwaj.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz
do olsztynianka #381543 | 83.9.*.* 15-09-2011 10:19
budowa obwodnicy zmiejszy ilość korków na kilku ulicach ale nie na SIKORSKIEGO. ta ulica prowadzi do sypialni olsztynian więc tramwaj dla niej będzie ulgą
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
do (PO)Lucjan i OlsztyniAnin #381518 | 88.156.*.* 15-09-2011 10:05
Kolego Lucjanie, ulice w Olsztynie są wąskie i mało aut sie w jednym strzale świateł przedostaje i jak wejdą tramwaje to spadnie tempo do 2/3 aut jadacych na światłach. LIPA bo wole jezdzić swoim autkiem ktore grzeje mi tyłek i reszta bajerow na ktore ciezko zasowalem by nie jezdzic na plastikowym siedzeniu w tramwaju. Takie myslenia o tramwajach, że to lepiej tylko niszczą ambicje i jakiś indywidualizm. Co do OlsztyniAnina to hmmmm kolego tu nie ma UJ i to nie Kraków, tylko Olsztyn, jakie tu masz przychody na mieszkańca, co bezrobotni i studenci będą jeździć tramwajami? A może olsztyn to przedewszystkim firmy pośredniczące czyli organizacja przedstawicieli regionalnych a ty im utrudnisz prace i to jest LIPA Panie rozwinięty!!!!
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
Yyyrek #381516 | 188.33.*.* 15-09-2011 10:03
Nie trzeba byc wybitnie inteligetnym by zrzumiec ze te pieniadze z unii ktore grzymowicz pozyskal nie mogly isc na ni innego niz transport zintegrowany tzn tramwaje. Poza ty obwodnicy miasto nigdy nie wybiduje bo to nie droga miejska, taka droge buduje panstwo a konkretnie ministeratwo infrastruktury. Lobbowac taka inwestycje moga parlamentarzysci , poslowie,marszalek bo to czesc rzadu ktory ma jakis wpyw na ministra infrastruktury. Kolega ktory pisze o obwodnicy smialo moze isc na konsultaje i tam sie podpyatc bo teraz ewidentnie brakuje mu wiedzy. A moze ma za zadanie tylo krzyczec ?:)
Ocena komentarza: warty uwagi (4) !
odpowiedz na ten komentarz
Olsztynianka #381476 | 88.156.*.* 15-09-2011 09:40
Zamiast wydawac pieniadze na linie tramwajowe, powinna powstac obwodnica i wiekszosc problemow by zniknela. Nie wspominajac juz o korkach, ktore beda sie tworzyc podczas budowy lini tramwajowych. Kolejna nie przemyslana decyzja
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
ewelina #381470 | 188.33.*.* 15-09-2011 09:36
Oj i nie moge juz czytac o tej obwodnicy ktora lezy w gestii parlamentarzystow naszych kochanych ktprzy niestety dzialaja tak jak dzialaja i obwpdnicy nie widac. Dobrze ze chociaz grzymowicz robi to co mowi...
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz
ewelina #381464 | 188.33.*.* 15-09-2011 09:33
Tak to jest jak tos krzyczy a nie ma pojecia na jaki temat, pan"oj" jest dobrym tego przykladem, na konsultacje nie poszedl i nic nie wie na temat tramwajow dlatego pisze glupotki. Tramwaj bedzie najszybszym i najnowoczesniejszym srodkiem komunikaxji miejskiej, skroci sie znacznie czas przejazdu z jarot do centrum, dworca, kortowa itd. to jest dopiero poczatek wiekszej inwwstycji, z czasem pojawia sie kolejne nitki tramwajowe laczace pieczewo, zatorze itd. Olsztyn czeka na tramwaj !
Ocena komentarza: warty uwagi (3) !
odpowiedz na ten komentarz
czytelnik miesiąca #381461 | 83.16.*.* 15-09-2011 09:31
Temat tramwajów toczy się od kilku lat, w tym czasie były dziesiątki spotkań konsultacyjnych i setki informacji w prasie. Ciemnota olsztyńska jak zawsze jest zdziwiona inwestycją i dodatkowo przerażona tramwajami. Tramwaj z Jarot dojedzie do Alfy w 12 minut, a samochód dojedzie dwa czy trzy razy dłużej.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) !
odpowiedz na ten komentarz
do ,,mlodej dziewczyny'' #381452 | 89.228.*.* 15-09-2011 09:25
Nie wiem czy weisz, ale dzieki tramwajom zostana odnowione nawierzchnie drogowe na odcinku przejazdu tramwaju. Pozdrawiam. Obwodnica jest tez w planie budowy jesli tego nie wiesz.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
oj #381444 | 89.228.*.* 15-09-2011 09:21
Tramwaje nikomu nie sa potrzebne ale olsztyniacy obudza sie jak one bedą już jezdzić i będzie gorzej a pozniej bedą udawać ze oni byli przeciwko ,,,,,, te miasto rozwija sie ale w drugą stronę ta gorszą jako młoda olsztynianka mam cheć cie wyprowadzic z tego miasta. Prezydent niech mysli o czym innym o bezrobociu mlodych ludzi, o biednych ludziach a no iii obwodnica Olsztyna to pewnie wedlug Pana G to nie potrzebne...... zobaczmy jakie są drogi w Olsztynie niech za to sie wezmą a nie za tramwaje...
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) !
odpowiedz na ten komentarz
Lucjan #381433 | 89.228.*.* 15-09-2011 09:14
Ludzie, dzięki tramwajom nie bedziemy stać w korkach, bo tramwaj ma wszedzie pierwszenstwo. Samochodem z Jarot do Centrum bedzie sie jechalo 45 minut ,a tramwajem okolo 25. Chyba lepiej prawda?
!
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (3)
olsztyniAnin #381427 | 188.33.*.* 15-09-2011 09:09
Tramwaje to przyszlosc olsztynskiej komunilaxji miejskiej, w warszawie jest to metro ktore probuja rpzbudowywac, w olsztynie sa to tramwaje bo metro nogdy tu nie powstanie. Natomiast krakow jak i jego prezydent mowia jednoznacznie ze wkrakowie beda tylko,glownie inwestowac w szybki tramwaj. Niektorzy rzeczywiscie chyba tego nie rozumieja albo nie chca zrpzumiec. Tramwaj w olsztynie to buspasy jalo dodatkowe podkreslam dodatkowe pasy jezdni, to jest przeciez przejscie podziemne przy alfie na ktore wzyscy czekamy, to szybki przejazd przez miasto, bezkolizyjny przejazd, bbo przeciez tramwaj bedzie mial glownie wlasne torowisko, bodajze w jednym miejscu bedzie jecha on po ulicy ktora i tak zostanie poszerzona. Olsztyniacy potrzebuja tramwajow.. Ja rowniez.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz
johny #381417 | 80.53.*.* 15-09-2011 09:03
Nie ma sensu tracić czasu na udział w konsultacjach, które nic nie wnoszą! Organizowanie tego typu spotkania przy odgórnym założeniu, że "władza" i tak wie lepiej i zrobi po swojemu, to jawne lekceważenie mieszkańców. Te pseudo-konsultacje są zwołane chyba tylko w celu zamydlenia oczu wyborcom, aby się przez przypadek nie wypięli na pierdzistołków przy najbliższym głosowaniu! Po co robić spotkanie tylko dla zasady, skoro wszystko ustalono już wcześniej bez udziału (i pomijając zdanie) mieszkańców Olsztyna?
!
odpowiedz na ten komentarz
SZOK #381416 | 213.184.*.* 15-09-2011 09:02
i po co taki kontrowersyjny tytuł...ludzie może nie maja czasu na konsultacje...jak jest firma logistycznie i demograficznie prognozujaca to powinni dobrze zaprojektowac przystanki....konsultacje powinny sie odbywac na bazie np ankiet internetowych na portalach regionalnych i reklama w TVP3
Ocena komentarza: warty uwagi (4) !
odpowiedz na ten komentarz
Godny #381414 | 89.228.*.* 15-09-2011 09:01
Tramwaje nie muszą interesować w tej chwili olsztynian, bo ludzie pracują i nie wszyscy mają czas przychodzic na takie spotkania, ważne ze 80% wypowiedziało się na ,,tak dla tramwajow w Olsztynie''
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
ewcia #381409 | 188.33.*.* 15-09-2011 08:58
Olsztyn sie rozwija i bzdurne tytuly aetykulow czy komentarze przeciwnikow politycznych tego nie zmienia, arbuz rozwkija olsztyn i niektoryh to boli, ja sie akurat ciesze, oby tak dalej
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
Olas #381405 | 188.33.*.* 15-09-2011 08:54
Glupie pytania gazeta zadaje w tytule artykulu skoro olsztyniacy sami zdecydowali o tym ze tramwaje w olsztynie powstana, odpowiedzieli raporcie zleconym przez ratusz firmie zewnetrznej, tak jak ponizej napisane prawie 80% chce tramwaje w olsztynie, po co teraz gdy inwestycja sie juz praktycznie zaczyna sugerowac takie bzdury?
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
Gracjan #381396 | 89.228.*.* 15-09-2011 08:50
Budowa tramwajow wiaze sie z tym ,ze na trasie gdzie beda budowane powstanie nowa nawierzchnia drogowa. To chyba korzystne dla miasta prawda?
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz
irek #381392 | 188.33.*.* 15-09-2011 08:49
Oczywiscie ze tramwaje sa potrzebne olsztyniakom, to cp teraz sie zbuduje to dopiero zaczatek calej sieci nitek tramwajowych w naszym pieknym miescie. Opracowany zostal raport w ktorym prawie 80% olsztynian jest za powrotem tramwajow. Jestem na prawie kazdych konsultacjach czy to tramwajpw czy to parkow itd. Ogolnie liczba ludzi na kpnsultacjach spadla, pamietam pierwsze konsultacje, byly one wykorzystywane do zwyklych politycznych atakow i ludzi bylo duzo, teraz komentarze sluza dyskredytacji inwestycji, bo na konsultacjach bylo zbyt merytorycznie, tam sobie nie radzili z konkretnymi argumentami a tutaj moga krzyczec i siac zamet...
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz
Obudzcie się!! #381390 | 89.228.*.* 15-09-2011 08:47
Wytlumaczcie mi jak Olsztyn ma sie zakorkowac przez tramwaje, jak tramwaje beda mialy wszedzie pierwszenstwo i zamyslem jest by do tramwaju przesiedli sie mieszkancy Jarot, gdyz szybciej beda mogli dojechac do miejsca pracy!! Ludzie ogarnijcie sie, w Warszawie, Toruniu tez tramwaje korkuja miasto??
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (2)
olsztynianka #381389 | 178.37.*.* 15-09-2011 08:44
Byłam wczoraj na tym spotkaniu i to był jeden wielki żart. Osoba,która odpowiadała na pytania nie miała zielonego pojęcia, o czym mówi. Dopiero przy ponownym zadaniu pytania udało się uzyskać odpowiedź od innej,kompetentnej osoby. Na dodatek Pan, który udzielał odpowiedzi odpowaiadał źle i pracownicy m.in. zkm musieli go poprawiać. Spotkanie dało nam, olsztynianom, możliwosć przesuniecia przystanków w prawo badź w lewo, bo ich lokalizacja została juz ustalona w kontrakcie. Ja się pytam, czy to my jesteś my dla kontraktu i tramwaji czy kontrakt i tramwaje dla nas? miasto bez sensu wymyśliło większośc przystanków, np do tej pory mieszkańcy z ulicy dworcowej i pana tadeusza nie mają bezposredniego dojazdu do centrum, ale kogo to obchodzi? Jeżeli w Olsztynie nic się nie zmieni, to staniemy się kpiną całej Polski, za Małkowskiego było lepiej. I wierzę, że pomimo tych sztucznych oskarżeń, dojdzie jeszcze kiedys do władzy. A Arbuz niech się schowa, widać jakie ma poważanie w świecie polityki i w sród olsztynian, jestem dumna z tego, że to nie na niego głosowałam w wyborach.
!
odpowiedz na ten komentarz
Pioter's #381386 | 83.9.*.* 15-09-2011 08:39
Tramwaje nie są potrzebne olsztyniakom. Mogą być jedynie alternatywą dla autobusów MPK, ale tylko w przypadku ich zastąpienia. Konsultacje pokazują po pierwsze, że olsztyniaków nie bardzo interesują tramwaje, a po drugie, że i tak nie mają wpływu na nic, skoro wszystko ujęte już jest w przetargu, a wykonawca musi się stosować do zapisów umowy przetargowej. Kpina z obywateli miasta Olsztyn poprzez konsultacje. Dla kogo one są te konsultacje? Dla własnego spokoju Prezydenta i Radnych?
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) !
odpowiedz na ten komentarz
jar #381383 | 83.9.*.* 15-09-2011 08:37
Nie jestem z Olsztyna ale uważam, że co jak co ale tramwaje w Olsztynie to jeden z najbardziej niedorzecznych pomysłów. Olsztyn zakorkuje się jeszcze bardziej nie wspomnę już o stłuczkach i wypadkach, bo kierowcy długo będą się przyzwyczajać do nowego użytkownika drogi. Władza powinna jeszcze raz przemyśleć opcję z tramwajami i zrobić chociażby referendum w tej sprawie - czy olsztynianie chcą tych tramwai - może lepiej porządna jedna lub dwie obwodnice i konkretna kampania na rzecz poruszania się po mieście innymi środkami - chociażby rowerem. Pozdrawiam
!
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
pff, tramwaje #381379 | 89.228.*.* 15-09-2011 08:33
Moim zdaniem to te trawaje są wogóle nie potrzebne autobusy ledwo co wiaza koniec z koncem bilety drozeja i wogole, nie maja chyba na co kasy wydawac!!! Są wazniejsze rzeczy ktore mogliby zrobic chociażby obwodnice dla olsztyna ktora jako jedna z nie licznych zostaje na szarym koncu
!
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
Rewo #381350 | 213.73.*.* 15-09-2011 08:06
unia powinna uregulować to prawnie iż konsutlacje społęczne można przeprowadzać WYŁĄCZNIE PRZED przystąpieniem prac wykonawcy do projektów...takie obecne konsultacje to o kant dupy.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
y #381349 | 83.28.*.* 15-09-2011 08:05
Powróćcie do pomysłu Olsztyńskiej Kolei Miejskiej . Próbę można zrobić Redykajny- Gutkowo- Likusy - Olsztyn Zach. - ........ infrastruktura jest . A w Olsztynie wszędzie blisko i można dojść .
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
...................... #381332 | 83.9.*.* 15-09-2011 07:41
"Czy tramwaje nie interesują olsztynian?" Przecież nikt się nas nie pytał czy w ogóle chcemy popiep.... tramwaje Prezydent sobie wymyślił i tyle Większość mieszkańców wolałaby drogi od czegoś co jest bezsensowne. Niestetuy Preydent nasz PAN i oby tylko do nastęopnych wyborów bo i tak będzie trudno naprawić to co zrobił do tej pory
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) !
odpowiedz na ten komentarz
ren #381327 | 79.188.*.* 15-09-2011 07:37
Konsultacje społeczne robi się przed projektem, w Olsztynie dyskutuje się po.Po co ludziska tam w ogóle chodzicie?
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz
mr t #381311 | 81.190.*.* 15-09-2011 07:21
ale was władza robi w konia hehehe
!
odpowiedz na ten komentarz
captain iglo #381309 | 83.9.*.* 15-09-2011 07:16
Ciekawe jaki arbuz ma w tym interes ze tak zawziecie forsuje ten idiotyczny pomysl? Czy arbuz ma ten sam interes jak protas forsujacy lotnisko w szymanach? Widac co mieszkancy o tym przdedsiebwzieciu mysla skoro nie chca w tym brac udzialu
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
Henio #381296 | 81.190.*.* 15-09-2011 06:42
Nasza kochana władza nikogo nie pyta o zdanie, sami odgórnie ustalają wszystko.Czy pytano mieszkańców, gdy stawiano " pały"?, nie., robiono te "wspaniałe" schody przed Ratuszem?, też nie.Więc i w sprawie tramwajów jest tak samo, wszystko ustalono odgórnie, a teraz mieszkańcy mają tylko przyklasnąć.I tyle w temacie.Ps. dziwią się, że mało osób przyszło na spotkanie.A ja się nie dziwię, bo jak wszystko jest z góry ustalone, zaplanowane, to do cholery po co te konsultacje???.Jest jedna odpowiedź, WYBORY, ach wybory za pasem.Jak tak to nie było żadnych konsultacji dotyczących koszarów na Gietkowskiej, czy tramwajów, ale jak zaraz wybory, to raptem władza chce rozmawiać z obywatelami:(
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz
sss #381291 | 88.156.*.* 15-09-2011 05:56
To są właśnie konsultacje! Człowiek traci czas z nadzieją, że coś można zmienić a tu się okazuje, że wszystko odgórnie ustalone. Pewnie mieli nadzieję, że nikt nie przyjdzie i nikt nie będzie miał pretensji jak porozstawiaj,ą przystanki. To samo było z konsultacjami na temat trasy. Powiedziano, że trasy już się nie da zmienić, a to że ludzie przyszli to tylko kłopot, bo oni już zaplanowali i tyle.
Ocena komentarza: warty uwagi (16) !
odpowiedz na ten komentarz