W Olsztynie będzie więcej stref "Tempo 30"
2020-04-14 17:58:28(ost. akt: 2020-04-14 16:49:43)
Razem z planem budowy nowej linii tramwajowej w Olsztynie organizacja ruchu ma oprzeć się na rozszerzonej strefie nazywanej "Tempo 30". Według projektodawców ma to poprawiać bezpieczeństwo pieszych oraz upłynnić ruch samochodów.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
"Tempo 30" to wydzielone ulice, na których obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Takie rozwiązania stosuje wiele polskich miast. Zdaniem rzecznika olsztyńskiego ratusza Marty Bartoszewicz, Strefa "Tempo 30" ma służyć poprawie bezpieczeństwa, ograniczeniu spalin i hałasu oraz upłynnieniu ruchu. Strefa nie tylko ogranicza prędkość, czy wyznacza pasy jezdni dla rowerów. W niewielkich odległościach są tam także przejścia dla pieszych. Ponad 188 mln zł na rozbudowę linii tramwajowej w Olsztynie
Rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta w Olsztynie, po szczegóły zmian w organizacji ruchu, które mają towarzyszyć budowie linii tramwajowej odsyła do kierownika Jednostki Realizującej Projekt V. Pod tajemniczą nazwą JRP5 kryje się specjalna jednostka zajmująca się transportem miejskim i jego infrastrukturą.
Tam dowiedzieliśmy się, że strefa "Tempo 30" obejmie prawie całą aleję Piłsudskiego za wyjątkiem odcinka pomiędzy Obiegową i Dworcową oraz fragment ul. Wilczyńskiego (od skrzyżowania z Krasickiego do pętli tramwajowej).
Przypomnijmy, że nowa linia tramwajowa ma biec z Pieczewa ulicami Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego do al. Piłsudskiego. Łącznie to około 6 km dwutorowej linii. Pojadą po nich dwie kolejne linie tramwajowe. Linia nr 4 kursować będzie z osiedla Pieczewo do dworca głównego, z kolei linia nr 5 z Pieczewa pod Wysoką Bramę.
Koszt budowy i zakupu tramwajów zamyka się dzisiaj kwotą 527 milionów złotych, z czego 429 mln zł to wydatki, które zostaną dofinansowane. Nowe linie powinny powstać do 31 marca 2023 roku.
SK
Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w czwartek i piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.
Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl
We wtorkowym (14 kwietnia) wydaniu m.in.
Dwa powiaty w dezynfekcji
W powiatach bartoszyckim czy węgorzewskim mieszkańcy czują się w miarę bezpiecznie. Inaczej jest w Iławie czy Nowym Mieście. Prawie połowa zakażonych pochodzi z tych dwóch powiatów. Niepokojąco w ciągu kilku ostatnich dni wzrosła liczba zachorowań w powiecie iławskim.
W dawnej Warmii ruszyła produkcja
To, o czym mówiło się już na początku roku stało się faktem. Kętrzyńska Warmia, wprawdzie pod nowym szyldem, ale znów działa. Powstała nowa firma, która wydzierżawiła halę i maszyny od właściciela. Teraz szyje m.in. kombinezony i maseczki.
Tarcza bis. Czy to pomoże gospodarce?
Rząd przedstawił tarczę antykryzysową dla firm. To 100 miliardów złotych. Czy to wystarczy na uratowanie polskich firm i miejsc pracy? Trudno powiedzieć. Ta propozycja przywróciła jednak przedsiębiorcom nieco wiary w państwo.
Komentarze (38) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
prawko 20+ za 5 razem #2907898 | 88.156.*.* 17 kwi 2020 17:44
nareszcie!!! jazda ”30” nie dotyczy chodnika pod warunkiem, że jedziesz dłużej niż 10 minut...
odpowiedz na ten komentarz
endrju #2907632 | 37.8.*.* 17 kwi 2020 09:21
Jak widać po raz kolejny to jest cała przyczyna tego bałaganu komunikacyjnego w Olsztynie. Dlatego napiszę to już chyba setny raz. PIEPRZYĆ TRAMWAJE!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz
Strefa 4 #2907625 | 5.172.*.* 17 kwi 2020 09:04
Pieszy porusza się z prędkością ok. 5 km/godzinę. Dla wyrównania szans pojazdy powinny mieć limit do 4 km/godz. Idźcie na całość!
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
frost #2906465 | 213.216.*.* 15 kwi 2020 12:04
W Anglii , kiedy pojawiło się coraz więcej automobilów pojawił się przepis, żeby przed pojazdem w miastach szedł człowiek z dzwonkiem i ostrzegał przechodniów. Boże po co ja to piszę! Przecież oni mogą to wprowadzić! Zmuszanie aby nowoczesny samochód na dłuższy odcinku poruszał się z taką prędkością to aberracja. Zarzynanie silników , tony spalin w powietrzu, ograniczenie przelotowości ulic i płynności ruchu.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
kierowca #2906413 | 83.9.*.* 15 kwi 2020 10:48
Jeśli ktoś mówi o strefie tempo 30 i jednocześnie chce upłynnić ruch to albo nie wie co mówi albo nie rozumie znaczenia słów. To już widać te upłynnienie ruchu na Kościuszki i Piłsudskiego między UM a wieżyczką.
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz