W Olsztynie będzie więcej stref "Tempo 30"

2020-04-14 17:58:28(ost. akt: 2020-04-14 16:49:43)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Razem z planem budowy nowej linii tramwajowej w Olsztynie organizacja ruchu ma oprzeć się na rozszerzonej strefie nazywanej "Tempo 30". Według projektodawców ma to poprawiać bezpieczeństwo pieszych oraz upłynnić ruch samochodów.
"Tempo 30" to wydzielone ulice, na których obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Takie rozwiązania stosuje wiele polskich miast. Zdaniem rzecznika olsztyńskiego ratusza Marty Bartoszewicz, Strefa "Tempo 30" ma służyć poprawie bezpieczeństwa, ograniczeniu spalin i hałasu oraz upłynnieniu ruchu. Strefa nie tylko ogranicza prędkość, czy wyznacza pasy jezdni dla rowerów. W niewielkich odległościach są tam także przejścia dla pieszych.

Rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta w Olsztynie, po szczegóły zmian w organizacji ruchu, które mają towarzyszyć budowie linii tramwajowej odsyła do kierownika Jednostki Realizującej Projekt V. Pod tajemniczą nazwą JRP5 kryje się specjalna jednostka zajmująca się transportem miejskim i jego infrastrukturą.

Tam dowiedzieliśmy się, że strefa "Tempo 30" obejmie prawie całą aleję Piłsudskiego za wyjątkiem odcinka pomiędzy Obiegową i Dworcową oraz fragment ul. Wilczyńskiego (od skrzyżowania z Krasickiego do pętli tramwajowej).

Przypomnijmy, że nowa linia tramwajowa ma biec z Pieczewa ulicami Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego do al. Piłsudskiego. Łącznie to około 6 km dwutorowej linii. Pojadą po nich dwie kolejne linie tramwajowe. Linia nr 4 kursować będzie z osiedla Pieczewo do dworca głównego, z kolei linia nr 5 z Pieczewa pod Wysoką Bramę.

Koszt budowy i zakupu tramwajów zamyka się dzisiaj kwotą 527 milionów złotych, z czego 429 mln zł to wydatki, które zostaną dofinansowane. Nowe linie powinny powstać do 31 marca 2023 roku.

SK


Czytaj e-wydanie


Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w czwartek i piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl


We wtorkowym (14 kwietnia) wydaniu m.in.

Dwa powiaty w dezynfekcji
W powiatach bartoszyckim czy węgorzewskim mieszkańcy czują się w miarę bezpiecznie. Inaczej jest w Iławie czy Nowym Mieście. Prawie połowa zakażonych pochodzi z tych dwóch powiatów. Niepokojąco w ciągu kilku ostatnich dni wzrosła liczba zachorowań w powiecie iławskim.

W dawnej Warmii ruszyła produkcja
To, o czym mówiło się już na początku roku stało się faktem. Kętrzyńska Warmia, wprawdzie pod nowym szyldem, ale znów działa. Powstała nowa firma, która wydzierżawiła halę i maszyny od właściciela. Teraz szyje m.in. kombinezony i maseczki.


Tarcza bis. Czy to pomoże gospodarce?
Rząd przedstawił tarczę antykryzysową dla firm. To 100 miliardów złotych. Czy to wystarczy na uratowanie polskich firm i miejsc pracy? Trudno powiedzieć. Ta propozycja przywróciła jednak przedsiębiorcom nieco wiary w państwo.

Komentarze (38) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. prawko 20+ za 5 razem #2907898 | 88.156.*.* 17 kwi 2020 17:44

    nareszcie!!! jazda ”30” nie dotyczy chodnika pod warunkiem, że jedziesz dłużej niż 10 minut...

    odpowiedz na ten komentarz

  2. endrju #2907632 | 37.8.*.* 17 kwi 2020 09:21

    Jak widać po raz kolejny to jest cała przyczyna tego bałaganu komunikacyjnego w Olsztynie. Dlatego napiszę to już chyba setny raz. PIEPRZYĆ TRAMWAJE!!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  3. Strefa 4 #2907625 | 5.172.*.* 17 kwi 2020 09:04

    Pieszy porusza się z prędkością ok. 5 km/godzinę. Dla wyrównania szans pojazdy powinny mieć limit do 4 km/godz. Idźcie na całość!

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

  4. frost #2906465 | 213.216.*.* 15 kwi 2020 12:04

    W Anglii , kiedy pojawiło się coraz więcej automobilów pojawił się przepis, żeby przed pojazdem w miastach szedł człowiek z dzwonkiem i ostrzegał przechodniów. Boże po co ja to piszę! Przecież oni mogą to wprowadzić! Zmuszanie aby nowoczesny samochód na dłuższy odcinku poruszał się z taką prędkością to aberracja. Zarzynanie silników , tony spalin w powietrzu, ograniczenie przelotowości ulic i płynności ruchu.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. kierowca #2906413 | 83.9.*.* 15 kwi 2020 10:48

      Jeśli ktoś mówi o strefie tempo 30 i jednocześnie chce upłynnić ruch to albo nie wie co mówi albo nie rozumie znaczenia słów. To już widać te upłynnienie ruchu na Kościuszki i Piłsudskiego między UM a wieżyczką.

      Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (38)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5