Sobota, 4 lipca 2020. Imieniny Aureli, Malwiny, Zygfryda

Chmura w walce z coronavirusem, czyli jak żyją uczniowie objęci kwarantanną?

2020-03-19 20:08:01 (ost. akt: 2020-03-19 20:11:13)

Autor zdjęcia: pixabay.com

W całym kraju uczniowie są objęci kwarantanną i powinni zostać w domu. Jak w takiej sytuacji zachowają się dyrektorzy szkół, nauczyciele oraz najważniejsza w tej okoliczności młodzież.

Minister oświaty Dariusz Piontkowski mądrze podchodzi do całej sytuacji i proponuje pracę zdalną, czyli zajęcia online. Słusznie podpowiada, że technologicznie jesteśmy przygotowani. Minister zaapelował do uczniów, żeby zostali w domu, wykorzystując ten czas na naukę zdalną. Takie zajęcia mają już swoją nazwę connected learning (zdalne nauczanie – w swobodnym tłumaczeniu).

Czy rzeczywiście nauczyciele oraz uczniowie są gotowi do przystąpienia do zajęć w sieci? Z pewnością wszystko okaże się dzisiaj, w poniedziałek kiedy przystąpimy do realizacji podstawy programowej stosując rozwiązania technologiczne.

Materiałów w sieci jest bardzo dużo i ministerstwo poleca bardzo ciekawe miejsca jak: Strona Centrum Nauki Kopernik, Portal lektury.gov.pl, podręcznik Internetowy „Włącz Polskę” i wiele innych. Polecam, żeby zajrzeć na stronę Internetową Ministerstwa Edukacji.

Jesteśmy w trakcie pierwszego dnia nauki zdalnej. Jak wygląda to w praktyce opowiem na podstawie XI LO, Szkoły Podstawowej 311 oraz Technikum Informatyczno-Ekonomicznego nr 9 w Olsztynie. Dyrektor Janusz Krzysztof Rączkiewicz bardzo poważnie podchodzi do wykorzystania technologii na lekcji budując nowoczesną bazę edukacyjną wykorzystywaną przez nauczycieli i uczniów.

Bazujemy na nowoczesnych rozwiązaniach chmurowych zarówno w procesie dydaktycznym jak i do analizy danych związanych z realizacją podstawy programowej, wyników dydaktycznych, egzaminów próbnych i egzaminów zewnętrznych.

Jak w takiej cyfrowej szkole odbywają się lekcje zdalne? Oczywiście postawiliśmy na to, że nie wszystkie zajęcia mogą odbyć się w chmurze, tego nie da się zrealizować. Dołożyliśmy wiele starań na analizę sytuacji i wybraliśmy przedmioty, z których zajęcia lekcyjne będą odbywały się cyklicznie, tak długo jak będzie wymagała tego sytuacja. Żeby uniknąć okienek ułożyliśmy plan lekcji: fizyka, matematyka, biologia, chemia, geografia, historia, język polski, języki obce i informatyka. Przez 2 dni szkolni informatycy szkolili przypominająco nauczycieli z technik nauczania zdalnego.

Uczniowie bardzo poważnie podeszli do kwestii uczestnictwa w zajęciach i frekwencja jest w zasadzie 80 %. (W systemach informatycznych możemy na bieżąco sprawdzać ilu uczniów oraz nazwiska obecnych na zajęciach). Jakie aplikacje polecamy do prowadzenia zajęć? Przede wszystkim najprostsze i najczęściej używane u nas: hitem jest uwielbiany przez uczniów Teams oraz MOODLE.

Dlaczego uczniowie uwielbiają tam pracować? Jest wiele przyczyn: prostota obsługi, możliwość czatowania (wysyłania wiadomości), cyfrowy zeszyt OneNote do organizacji treści realizowanych na lekcji, możliwość testowania, podawania kart pracy, edycja kart pracy w aplikacji klasycznej. Na pewno rodzice zapytają czy uczniowie korzystają z lekcji online i czy są one efektywne.

Odpowiadamy w pełni odpowiedzialnie tak, są. Praca w naszej szkole nie zmieniła się. Nie ma tylko spotkania z nauczycielem twarzą w twarz. Ale to nie wydaje nam się problemem ponieważ możemy włączyć kamerę i rozmawiać z uczniem w czasie rzeczywistym. Takie zajęcia bez straty realizacji podstawy programowej możemy prowadzić jeszcze długo. Tak długo jak będzie wymagała tego sytuacja.

uczeń

Polub nas na Facebooku:

Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: sp311olsztyn

Zobacz także

Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Samodezynfekcja #2896805 | 37.248.*.* 31 mar 2020 08:47

    Zamiast roszczeniowych postaw mieszkańcy mogą i powinni także sami zadbać o siebie i otoczenie. Foliowych rękawiczek dostatek i serwetek rozmaitych multum. W sklepach pojawiły się duże ilości spirytusu.W OBI są dwie odmiany denaturatu. Może też być używany zimowy płyn do spryskiwaczy samochodowych szyb. Wychodzący z domu mogą zabrać ze sobą nasączone serwetki, rękawiczki jednorazowego użytku, buteleczkę z atomizerem do spryskiwania. Nie ludzi i nie po oczach, a najwyżej po dłoniach i butach. Oczywiście także dotykane miejsca wirusolubne.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Sąsiedzka dezynfekcja #2895653 | 31.0.*.* 29 mar 2020 10:30

    W klatkach schodowych budynków mieszkańcy sami umieszczać mogą torebki z samochodowymi ściereczkami do szyb. Przeciąć na pół, nasączyć je mocnym alkoholem i do samoobsługowej dezynfekcji przez przetarcie dotykanych powierzchni, np. w trakcie wchodzenia do budynku. Naukowiec mówił w tv, że nawet zimowy płyn do spryskiwaczy ma wystarczającą moc. Dwie odmiany denaturatu są do nabycia w OBI. Spirytus etylowy pojawił się w RAŚCIE. Niema co czekać aż któś z zewnątrz za mieszkańców choćby to zrobi.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. Internet wywaliło w kosmos #2894986 | 195.136.*.* 27 mar 2020 21:57

    Mamy z kablówki, a raczej rzadziej nie mamy niż mamy albo jego szyboość to połowa zagwarantowanej przez dostawcę.W domu jeden średniej klasy komputer do niego 3 osoby-2 dorosłe pracujące zdalnie/firmy nie dały do domu służbowych/i jeden na szczęście uczeń, ale siedzi od rana do wieczora, bo ciągle przychodzi coś nowego.Każdy chce notetek, zjęć, filmików i wrzucania tego na szkolne poczty, bo muszą mieć dowody, że pracuje nauczyciel,pracuje uczeń. Durne wymyły MEN.Przez parę dni zeżarło cały internet z telefonu,bo trzeba było prrzez lączyć się hotspotem. Będzie nagonka na szkoły jak 150.Dzieciaki z podstawówki muszą mieć sprzety, programy, szybki internet, kompa tylko do własnej dyspozycji i umiejętności średniej klasy informatyka.Kto powstrzyma to szaleństwo????????Jak do godz.14.00 wysłać zadania, nzrobić notatki, nakręcić filmik,i a potem jeszcze poprzesyłać to na rózne adresy. Ministerstwo myśli, że zwykli ludzie mają takie sprzęty jak oni i nasi parlamentarzyści...

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. kornik #2890104 | 213.73.*.* 20 mar 2020 07:14

    No i całą pracę przerzucono na rodziców. Kto z Was jest alfą i omegą aby z każdego przedmiotu pomóc własnemu dziecku?

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. kornik #2890103 | 213.73.*.* 20 mar 2020 07:11

    Ogrom tej pracy z uczniem przerzucono na rodziców. A co jeśli rodzic nie jest w stanie pomóc dziecku, bo np chemia nigdy nie była ich mocną stroną? Szkoły pozbyły się problemu, a rodzic nie z każdego przedmiotu może pomóc własnemu dziecku. Coś to nie jest tak

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (8)

Zagraj w GRY.wm.pl

  • Goodgame Empire
  • Goodgame Big Farm
  • Goodgame Poker
  • Shadow Kings - The Dark Ages