To koniec szpecących reklam w Olsztynie? [SONDA]

2019-12-18 12:06:28(ost. akt: 2019-12-18 12:15:55)

Autor zdjęcia: Andrzej Sprzączak

Do końca lutego będzie można zapoznawać się z przygotowanym projektem uchwały krajobrazowej. Ma ona być sposobem na zapanowanie nad chaosem reklamowym w przestrzeni miasta. Na uwagi, jakie olsztynianie chcieliby wnieść do dokumentu urzędnicy czekają do połowy marca. W międzyczasie ma się odbyć także debata.
— Uchwała ma określać zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń — wylicza dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Olsztyna, Magdalena Binerowska. — Poza tym ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych z jakich mogą być wykonane.

W naszym mieście dyskusje nad koncepcją Uchwały Krajobrazowej Olsztyna rozpoczęły się w połowie 2017 roku. W kolejnych miesiącach — na podstawie m.in. konsultacji i badań - doprecyzowywane były szczegółowe zapisy.



Tak dla:
- maksymalnie dwóch szyldów dla jednej działalności;
- tablic reklamowych i urządzeń reklamowych zharmonizowanych z elewacją budynku;
- słupów ogłoszeniowych, gablot ekspozycyjnych w wiatach komunikacji publicznej;
- obiektów małej architektury, wykonanych z materiałów szlachetnych i trwałych.

Nie dla:
- tablic reklamowych i urządzeń reklamowych na ogrodzeniach;
- tablic reklamowych i urządzeń reklamowych powyżej parteru budynku;
- zasłaniania okien i detali architektonicznych przez tablice reklamowe i urządzenia reklamowe;
- nośników emitujących światło zmienne;
- grodzenia przestrzeni publicznej.

— Miasto zostało podzielone na cztery obszary - mówi architekt Ewa Gadomska z Wydziału Urbanistyki i Architektury UMO. —To strefy: Stare Miato, historyczna, przyrodnicza i współczesna. Poszczególne zapisy mają szczegółowo regulować zasady umieszczania w nich np. szyldów, tablic reklamowych, ogrodzeń czy obiektów małej architektury.


Projekt Uchwały Krajobrazowej Olsztyna będzie wyłożony do publicznego wglądu od 19 grudnia 2019 roku do 28 lutego 2020 roku. Uwagi będzie można składać do 13 marca 2020 roku. Projekt będzie udostępniony w Urzędzie Miasta (Wydział Urbanistyki i Architektury, pok. 208) oraz na stronie internetowej miasta.

Debata publiczna odbędzie się 17 lutego 2020 roku, o 16:00 w sali nr 219 Urzędu Miasta.



Źródło: UM Olsztyna

Czy reklamy powinny zniknąć z przestrzeni miasta?
Tak, zdecydowanie.
75.06%
Nie, bo pełnią one także funkcję informacyjną.
7.35%
Tak, ale tylko z niektórych części miasta: np. ze starówki.
17.59%


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Roczna prenumerata e-wydania tylko 199 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl


Komentarze (15) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. J-23 #2837786 | 37.47.*.* 19 gru 2019 08:50

    JEST PROSTY SPOSOB...''''OPLATA ZA REKLAME''''''-----OD 1000 tys do 1000000 -,ii PO PLACZU....

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. mnmnmn #2837730 | 176.221.*.* 19 gru 2019 06:40

    W dobie internetu te reklamy są zbędne. Co najwyżej postawić znaki informacyjne jak dojechać, ale wszystkie w jednym wybranym kolorze i rozmiarze.

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

  3. Marek #2837563 | 89.228.*.* 18 gru 2019 18:53

    Tak odnośnie reklamy to najbardziej trafiona jest w centrum Olsztyna na murze Aresztu Śledczego. Jest napis czerwonymi literami "Promujemy najlepszych".... Rozumiem, że agencja reklamowa dała dała taki napis nad bilbordami poniżej, ale kontekst występowania na tle aresztu śledczego jest co najmniej zaskakujący

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  4. ABC #2837482 | 37.47.*.* 18 gru 2019 17:06

    A może jakieś aktualne zdjęcie, a nie sprzed kilku lat, nieładnie trochę.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  5. Podróżnik #2837372 | 185.165.*.* 18 gru 2019 14:15

    Każdemu kto był w Azji nie będzie straszny polski natłok kiczowatych reklam. Jednak z drugiej strony - czy mamy być azjatyckim bezguściem? Z jednej strony uchwała będzie bólem tyłka firm reklamowych i właścicieli przydrożnych posesji... z drugiej strony dobrze, że ktoś w końcu pomyślał o zadbaniu o naszą przestrzeń publiczną zasypaną chłamowtymi banerami, drukowanymi na potęgę. W mojej opinii to dobrze, że uchwała powstanie i ureguluje ten rozpraszający, miejski syf. Uważam wręcz, że uregulowania powinny dotknąć również natrętnych reklam internetowych - tymczasem polecam wszystkim korzystanie z AdBlockerów.

    Ocena komentarza: warty uwagi (22) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    Pokaż wszystkie komentarze (15)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5