Przebudowa ul. Partyzantów i węzeł przesiadkowy. Ważne inwestycje w Olsztynie zakończone

2019-10-08 18:59:40(ost. akt: 2019-10-08 19:16:43)

Autor zdjęcia: UM Olsztyna

Urzędnicy poinformowali dziś o zakończeniu inwestycji związanych z tzw. łańcuchami ekomobilności. Projekt związany był z przebudową ul. Partyzantów, powstaniem przy dworcu węzła przesiadkowego oraz modernizacją ul. Pieniężnego wraz z budową nowego mostu św. Jakuba. W zadanie wpisuje się też kupno nowych tramwajów oraz rozbudowa systemu ITS.
— To była kompleksowa i niezwykle potrzebna inwestycja —przypomniał prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz. — Zarówno ze względu na ochronę środowiska, zapewnienie komfortu korzystającym z dróg, chodników, ścieżek rowerowych, jak i znaczącą poprawę jakości przestrzeni publicznej. Podczas realizacji tego zadania nie brakowało zakrętów. Dotarliśmy jednak do szczęśliwego finału.

Przebudowa ul. Pieniężnego oraz powstanie nowego mostu św. Jakuba nie mogły dłużej czekać. Przeprawa przez Łynę była bowiem w fatalnym stanie technicznym. Niezwykle oczekiwana była także modernizacja ul. Partyzantów. Budowa węzła przesiadkowego pozwoliła natomiast na integrację w jednym miejscu różnych środków transportu. Z tego miejsca realizowanych przez zbiorowy transport jest teraz ok. 800 odjazdów dziennie.

Inwestycja w zbiorowy transport — także poprzez wyznaczenie buspasów — jest jednym z elementów zadbania o środowisko. Towarzyszyły temu mniejsze działania, jak realizacja plantów przy katedralnych murach, powstanie w miejscu parkingu dla samochodów u zbiegu ulic Partyzantów i Dąbrowszczaków kieszonkowego parku oraz — w pobliżu —pierwszego w Olsztynie tzw. zielonego przystanku.

— Tylko przy okazji tych prac posadziliśmy ok. 200 drzew i 30 tys. krzewów — dodaje prezydent Piotr Grzymowicz. — Te inwestycje są odzwierciedleniem naszego podejścia do ekomobilności, a także promocją miasta. Wpisują się przecież doskonale w nasze hasło Miasta Ogrodu. Trzeba pamiętać w ostatnich latach odtwarzamy alejowy charakter śródmiejskich ulic, m.in. wzdłuż Moniuszki, Kopernika, Dąbrowszczaków i Kajki. Poza tym powstały takie parki kieszonkowe, jak Fontanna traw naprzeciw szpitala wojewódzkiego przy ul. Żołnierskiej, a także przy ul. Kajki, Kętrzyńskiego, Moniuszki, Grunwaldzkiej i przy Manhattanie.

Wartość całego projektu "Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie - łańcuchy ekomobilności" to 104 655 832,55 zł, z czego wkład Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 86 414 368,16 zł.

mat. UM Olsztyna

Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. OLSZTYNIAK #2802774 | 88.156.*.* 10 paź 2019 21:11

    W BUDYNKU PO TESXO , MA POWSTAC FABRYKA MAJTO PAMPEROW ,, BEDA ZAMOWIENIA Z IZRAELA , ZE STRACHU PRZED TURKAMI , TURCY SA JUZ W SYRJI

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. Jakub #2802681 | 176.221.*.* 10 paź 2019 18:29

    Przy dworcu powinien być duży i bezpłatny parking by przyjezdni mogli zostawić tam samochody i przesiąść się do komunikacji zbiorowej. Przedtem parking lichy ale był. Wydano mnóstwo pieniędzy by to zepsuć. W dodatku okropnie skomplikowano czytelny i prosty kiedyś układ. Zrobiono jak zawsze poi olsztyńsku by jak najbardziej uprzykrzyć życie kierowcom. Kiedy ten koszmar wreszcie się skończy? Co z referendum?

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz

  3. and #2801997 | 81.190.*.* 9 paź 2019 13:04

    węzeł przesiadkowy nie jest wykonany z myślą o pasażerów dworca

    Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz

  4. Janosik #2801982 | 37.47.*.* 9 paź 2019 12:25

    Partyzantów...... PORAŻKA,Stoję o 14,50 Partyzantów do 1-Maja próbuję wyjechać z Samulewskiego korek z tej jadą tam stoją. Udało się wyjechać. Korek na 7 zmian świateł. Autobusu rzadnego a na 7 zmianie przejeżdżam. Brawo Prezydencie zajebista robota. Miasto Zakorkowane. Trzeba było nie remontować.

    Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. Brawo i nie #2801869 | 213.73.*.* 9 paź 2019 09:47

      Za przebudowę ulic: Pieniężnego i Partyzantów w duchu alei z nowymi nasadzeniami i zachowaniem istniejących, chodnikami i ścieżkami rowerowymi nalezą sie brawa. Za węzeł przesiadkowy raczej nie. Troche tam zbyt skomplikowanie i dalej do dworca niż było.

      Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (8)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5